Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2502002142019 | SUALTI TURİZMİ | Ders | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Türkiye’nin turizm kapasitesi ve bu sektörün dünyadaki yetkinliğini öğrenmek. Türkiye’nin sualtı turizmini ve genel yapısını tanımak. Dalış merkez ve okulları hakkında bilgi edinmek. Ege Bölgesi’ndeki dalış merkezlerine bir hafta süreyle uygulamaya dayalı teknik gezi düzenlemek.
Prof.Dr. F. Ozan Düzbastılar
1 | Öğrenci dalış sektörünü kapsamlı bir şekilde tanıyabilecektir. |
2 | Öğrenci farklı dalış işleri ve kategorilerinde faaliyet gösterebilecektir. |
3 | Öğrenci profesyonel balıkadamlığın yanında dalış turizminde de çalışabilecek ve sektörü tanıyabilecektir. |
4 | Öğrenci dalış sektörü ile ilgili problemler hakkında fikir sahibi olacak ve çözüm önerileri oluşturabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türkiye’nin Turizm Yapısı (Coğrafik yapı, denizler ve göller, turizm potansiyeli, turizm gelirleri, Türkiye turizminin dünyadaki yeri, bakanlık uygulamaları), Sualtı (dalış) Turizmi (Dünya sualtı turizmi, Türkiye sualtı turizmi), Dalış Merkez ve Okulları (Genel işleyiş ve yapısal durum, denetleme, yeterlilikler, yasal mevzuat, çalışanlar), Dalış Tekneleri (Tekne tip ve özellikleri, donanım ve gereksinimler), Dalış sistemleri (CMAS, PADI, NAUI vb. dalış sistemlerinin incelenmesi), Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu (TSSF) (Genel işleyiş ve yetki mekanizması), Dalış Bölgeleri (Dalışa yasak sahalar, dalışa serbest sahalar, dalış izin prosedürü ve uygulamaları)
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Türkiye’nin Turizm Yapısı–1 | Literatür dayalı turizm verilerinin incelemesi | ||
2 | Türkiye’nin Turizm Yapısı–2 | Harita üzerinde turizm bölgelerinin incelenmesi | ||
3 | Türkiye’nin Turizm Yapısı–3 | Turizm sorunlarının incelenmesi ve çözüm önerileri | ||
4 | Dünya Sualtı (dalış) Turizmi | Dünya uygulamaları, projeksiyon cihazı gösterimi | ||
5 | Türkiye Sualtı (dalış) Turizmi | Türkiye uygulamaları, projeksiyon cihazı gösterimi | ||
6 | Dalış Merkez ve Okulları–1 | Projeksiyon cihazı gösterimi | ||
7 | Dalış Merkez ve Okulları–2 | Projeksiyon cihazı gösterimi | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Dalış Merkez ve Okulları–3 | Genel sorunlar ve çözüm önerileri | ||
10 | Dalış Tekneleri–1 | Dalış teknesi tasarım ve planlaması | ||
11 | Dalış Tekneleri–2 | Dalış teknesi tasarım ve planlaması | ||
12 | Dalış Sistemleri–1 | Dalış sistemlerinin karşılaştırılması | ||
13 | Dalış Sistemleri–2 | Dalış tablolarının karşılaştırılması | ||
14 | Türkiye Sualtı Sporları Federasyonu (TSSF) | Web sayfasından projeksiyon cihazı ile anlatım | ||
15 | Dalış Bölgeleri | Harita üzerinde inceleme | ||
16 | Final sınavı |
Düzbastılar, M.K., Düzbastılar, F.O., 2007. Dalma Tekniği, Ege Üniversitesi Basımevi, Bornova, İzmir. Ders notları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 12 | 12 |
Uygulama/Pratik | 1 | 12 | 12 |
Tartışma | 1 | 4 | 4 |
Soru-Yanıt | 1 | 4 | 4 |
Takım/Grup Çalışması | 1 | 4 | 4 |
Örnek Vaka İncelemesi | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Ev Ödevi | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 52 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 2 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 |