Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
9030000962018 | YABANCI DİL-II | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Almanca
Bu ders, öğrencilerin basit ve günlük durumlarda anlaşabilmelerini amaçlamaktadır. Amaç öğrencilerin kendilerini ve başkalarını tanıtabilmelerini, alışık durumlarda ve kişisel ilgi alanlarda basit düzeyde ve konularda kendilerini ifade edebilmeleridir.
Meryem Köptülü Pazabaşı
1 | Dinleme becerisi doğrultusunda çok yaygın kullanılan kelimeleri fark edebilmek, alışveriş, basit mesaj ve uyarıları anlayabilme |
2 | 2. Okuma becerisi doğrultusunda kısa ve basit parçaları okuyabilme, günlük materyallerden tahmin edilebilir spesifik bilgiler bulabilme, reklam, zaman cetveli ve çok kısa kişisel mekutupları anlayabilmek. |
3 | 3. Konuşma becerisi doğrultusunda basit kurulmuş cümlelerle kendini tanıtmak. Çok belirgin konular üzerinde sorulan kolay sorulara cevap verebilmek. Eğitim, meslek ve kişisel bilgiler hakkında basit cümleler kurabilmek |
4 | İstenilen durumlarda kısa not veya mesajlar yazabilme. |
Yok
Yok
Ülkeler ve diller; üçünçü kişileri tanıtma, alfabe, İlgi ve şahıs zamirleri, aile üyeleri tanıtma: aile ile ilgili sözcükler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Selamlaşma , kendini tanıtma ; W- soruları kullanma | ||
2 | Evet/hayır soru cümlesi; zamirler; fiil çekimleri; edatler (de, den) | ||
3 | Ülkeler ve diller; üçünçü kişileri tanıtma, alfabe | ||
4 | Cümle yapısı, temel filler | ||
5 | İlgi ve şahıs zamirleri, aile üyeleri tanıtma: aile ile ilgili sözcükler | ||
6 | Belirsiz belirteç, belirli belirteç ,cümlenin i-hali | ||
7 | 1 den 20 kadar sayılar, telefon konuşması yapabilmek, gida ile ilgili kelimeler ( meyve, sebze, süt ürünleri, et ürünleri, içeçek…) | ||
8 | Arasınav | ||
9 | 21 den 100 kadar sayılar, fiyatlar,ağırlıklar ve ölçü birimleri | ||
10 | alışveriş diyaloğu yapabilmek | ||
11 | elektrik mobilya | ||
12 | ev ilanları | ||
13 | ev ilanları | ||
14 | Bir daireyi/evi tarif edebilmek; hoşnutluk/hoşnutsuzluk ifade edebilmek | ||
15 | Bir daireyi/evi tarif edebilmek; hoşnutluk/hoşnutsuzluk ifade edebilmek | ||
16 | Final Sınavı |
Daniele Niebisch, Sylvette Penning Hiemstra, Franz Specht, Monika Bovermann, Monika Reimann, Schritte international 1 Kursbuch und Arbeitsbuch , Hueber Verlag, İsmaning (Deutschland) 2006 Eleni Frangou, Eva Kokini, Amalia Petrowa, Schritt für Schritt ins Grammatikland;Hueber Verlag,Athen 2008 Juana Sanchez, Carlos Sanz, Michael Dreke, Spielend Deutsch lernen, Interaktive Arbeitsblatter für Anfanger und Fortgeschrittene, LangenscheidtBerlin 1997 Müler, Rusch…….., Optimal A1 Lehrwerk für Deutsch als Fremdsprache, Langenscheid Berlin 2004. Keller, Mariotte, Scherling, genial A1 Deutsch als Fremdsprache für Jugendliche Kurs-und Arbeitsbuch, Langenscheidt Berlin 2002 Monika Reimann, Almanca Temel Grameri, Max Hueber Verlag İsmaning 2002 Cd: Schritte international A1; Ping Pong Neu1; Parnerarbeit Deutsch Dvd: Schritte international A1/2; Planet ; Wir … live Bilderkarten
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Uygulama/Pratik | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Ev Ödevi | 2 | 4 | 8 |
Toplam İş Yükü (saat) | 62 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |