Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5024001122013 | ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Zihinsel engelli bireyleri tanıma, özellikleri, ihtiyaçları ve yeterlilikleri konusunda bilgi sahibi olma, eğitimlerini destekleyerek gereken planlamaları yapabilme,
Seçer Seçkin KISA
1 | Zihinsel engelin tanımı, sınıflandırılması,görülme sıklığı, yaygınlık oranı hakkında bilgi sahibi olmak |
2 | Zihinsel engelin nedenleri, önlenebilmesi için alınacak tedbirleri bilmek |
3 | Zihinsel engelli bireylerin özelliklerini tanımlayabilmek |
4 | Zihinsel engelli bireylerin eğitimine destek olabilmek |
5 | Zihinsel engelli bireylerin eğitiminde kullanılacak materyal geliştirebilmek |
6 | Zihinsel engelli bireylerin öz bakım becerilerin geliştirilmesini desteklemek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Özel Eğitimin tarihçesi, zeka tanmı ve temel kavramlar Zihinsel Engelin tanımı ve temel kavramlar Zihinsel engelin nedenleri Zihinsel engelliliğin görülme sıklığı, yaygınlık oranı Zihinsel Engelli bireylerin tanılama süreçleri sınıflandırma Zihinsel engelli bireylerin gelişimsel özellikleri Zihinsel Engelli bireylerin Gelişim Özellikleri -II Zihinsel engelli bireylerin eğitimi Zihinsel engelli bireylerin eğitim eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler Zihinsel Engellilerin Eğitiminde dikkat edilecek noktalar, kullanılacak araç-gereç ve ortam özellikleri Bireysel Eğitim Planları(BEP) özellikleri ve hazırlama süreçleri Tanı özelliklerine göre down sendromu ve otizmli bireylerin genel özelliklerinin incelenmesi Zihinsel Engelin önlenmesi için yapılan çalışmalar Zihinsel engelli bireyler için eğitim aracı tasarımı
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Özel Eğitimin tarihçesi, zeka tanmı ve temel kavramlar | ||
2 | Zihinsel Engelin tanımı ve temel kavramlar | ||
3 | Zihinsel engelin nedenleri | ||
4 | Zihinsel engelliliğin görülme sıklığı, yaygınlık oranı | ||
5 | Zihinsel Engelli bireylerin tanılama süreçleri sınıflandırma | ||
6 | Zihinsel engelli bireylerin gelişimsel özellikleri | ||
7 | Zihinsel Engelli bireylerin Gelişim Özellikleri -II | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Zihinsel engelli bireylerin eğitimi | ||
10 | Zihinsel engelli bireylerin eğitim eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler | ||
11 | Zihinsel Engellilerin Eğitiminde dikkat edilecek noktalar, kullanılacak araç-gereç ve ortam özellikleri | ||
12 | Bireysel Eğitim Planları(BEP) özellikleri ve hazırlama süreçleri | ||
13 | Tanı özelliklerine göre down sendromu ve otizmli bireylerin genel özelliklerinin incelenmesi | ||
14 | Zihinsel Engelin önlenmesi için yapılan çalışmalar | ||
15 | Zihinsel engelli bireyler için eğitim aracı tasarımı | ||
16 | Final sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (saat) | 46 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 3 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 4 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | ||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |