GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5024001122013 ZİHİN ENGELLİLER EĞİTİMİ Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Zihinsel engelli bireyleri tanıma, özellikleri, ihtiyaçları ve yeterlilikleri konusunda bilgi sahibi olma, eğitimlerini destekleyerek gereken planlamaları yapabilme,


Seçer Seçkin KISA


1 Zihinsel engelin tanımı, sınıflandırılması,görülme sıklığı, yaygınlık oranı hakkında bilgi sahibi olmak
2 Zihinsel engelin nedenleri, önlenebilmesi için alınacak tedbirleri bilmek
3 Zihinsel engelli bireylerin özelliklerini tanımlayabilmek
4 Zihinsel engelli bireylerin eğitimine destek olabilmek
5 Zihinsel engelli bireylerin eğitiminde kullanılacak materyal geliştirebilmek
6 Zihinsel engelli bireylerin öz bakım becerilerin geliştirilmesini desteklemek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Özel Eğitimin tarihçesi, zeka tanmı ve temel kavramlar Zihinsel Engelin tanımı ve temel kavramlar Zihinsel engelin nedenleri Zihinsel engelliliğin görülme sıklığı, yaygınlık oranı Zihinsel Engelli bireylerin tanılama süreçleri sınıflandırma Zihinsel engelli bireylerin gelişimsel özellikleri Zihinsel Engelli bireylerin Gelişim Özellikleri -II Zihinsel engelli bireylerin eğitimi Zihinsel engelli bireylerin eğitim eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler Zihinsel Engellilerin Eğitiminde dikkat edilecek noktalar, kullanılacak araç-gereç ve ortam özellikleri Bireysel Eğitim Planları(BEP) özellikleri ve hazırlama süreçleri Tanı özelliklerine göre down sendromu ve otizmli bireylerin genel özelliklerinin incelenmesi Zihinsel Engelin önlenmesi için yapılan çalışmalar Zihinsel engelli bireyler için eğitim aracı tasarımı


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Özel Eğitimin tarihçesi, zeka tanmı ve temel kavramlar
2 Zihinsel Engelin tanımı ve temel kavramlar
3 Zihinsel engelin nedenleri
4 Zihinsel engelliliğin görülme sıklığı, yaygınlık oranı
5 Zihinsel Engelli bireylerin tanılama süreçleri sınıflandırma
6 Zihinsel engelli bireylerin gelişimsel özellikleri
7 Zihinsel Engelli bireylerin Gelişim Özellikleri -II
8 Ara sınav
9 Zihinsel engelli bireylerin eğitimi
10 Zihinsel engelli bireylerin eğitim eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
11 Zihinsel Engellilerin Eğitiminde dikkat edilecek noktalar, kullanılacak araç-gereç ve ortam özellikleri
12 Bireysel Eğitim Planları(BEP) özellikleri ve hazırlama süreçleri
13 Tanı özelliklerine göre down sendromu ve otizmli bireylerin genel özelliklerinin incelenmesi
14 Zihinsel Engelin önlenmesi için yapılan çalışmalar
15 Zihinsel engelli bireyler için eğitim aracı tasarımı
16 Final sınavı


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 2 32
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 46

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 4 4 4 3 5 3 2 4
ÖÇ 2 4 4 4 3 5 3 2 3
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 1 1 4
ÖÇ 4 5 5 5 5 5 3 3 5
ÖÇ 5 5 4 5 5 5 2
ÖÇ 6 5 4 4 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek