GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5024001142013 FİZİKSEL ENGELLİLER REHABİLİTASYON YÖNTEMLERİ Ders 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Fiziksel engelli bireyleri tanımak, ihtiyaçları ve yeterlilikleri konusunda bilgi sahibi olmak, uygun materyal ve metot kullanma becerilerini geliştirmek,


Fatih Mehmet ÇETİNKOL


1 Fiziksel engelli bireyin tanımı, yaygınlık ve dağılımını öğrenmek
2 Fiziksel engelliliğin sınıflandırılması, önlenmesi için gereken tedbirlerin ne olduğunu öğrenmek
3 Fiziksel engel gruplarını tanımlayıp farklılıkları ve özelliklerini ayırdedebilmek
4 Fiziksel engellilerde uygulanacak rehabilitasyon yöntemlerini bilmek
5 Fiziksel engellilerde yardımcı araçların kullanımı ve bakımı yapabilmek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Fiziksel engelli bireyin tanımı, yaygınlık ve dağılımı Fiziksel engelliliğin sınıflandırılması, önlenmesi, Merkezi sinir sistemi Doğuştan olan fiziksel engel grupları CP, Epilepsi Romatizmal hastalıklar Omurga eğrilikleri, Spina bifida, Çocuk felci Travmatik engel grupları, Kalıtsal sinir hastalıkları, Cücelik Fiziksel engellilerde rehabilitasyon Protez, ortez ve diğer yardımcı araçların kullanımı ve bakımı Fiziksel engellilerin kaynaştırma eğitimi Aile eğitimi


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Fiziksel engelli bireyin tanımı, yaygınlık ve dağılımı
2 Fiziksel engelliliğin sınıflandırılması, önlenmesi,
3 Merkezi sinir sistemi
4 Doğuştan olan fiziksel engel grupları
5 CP, Epilepsi
6 Romatizmal hastalıklar
7 Omurga eğrilikleri, Spina bifida, Çocuk felci
8 Ara sınav
9 Travmatik engel grupları,
10 Kalıtsal sinir hastalıkları, Cücelik
11 Fiziksel engellilerde rehabilitasyon
12 Protez, ortez ve diğer yardımcı araçların kullanımı ve bakımı
13 Fiziksel engellilerin kaynaştırma eğitimi
14 Aile eğitimi
15 Final sınavı

1. ATAMAN Ayşegül, Özel Eğitime Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık,Ankara, 2005, 2. OĞUZ Hasan, Romatizmal Hastalıkların Tedavisi Tıbbi Rehabilitasyon,Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Ankara,1995., 3. Özaras, N., Spina Bifida, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Cilt: 2, Güneş Kitapevi, Ankara, 2000, 4. Erkan, G. (1990). Ortopedik özürlü çocukların kendini kabul düzeyi üzerine bir araştırma. İstanbul: Sakatları Koruma Milli Koordinasyon Kurulu.,


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 15 2 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 5 5
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 49

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 2 3 5 3 1 5
ÖÇ 2 5 5 2 3 5 3 1 5
ÖÇ 3 5 5 2 3 5 3 1 5
ÖÇ 4 5 5 2 3 5 3 1 5
ÖÇ 5 5 5 2 3 5 3 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek