Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5024001142013 | FİZİKSEL ENGELLİLER REHABİLİTASYON YÖNTEMLERİ | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Fiziksel engelli bireyleri tanımak, ihtiyaçları ve yeterlilikleri konusunda bilgi sahibi olmak, uygun materyal ve metot kullanma becerilerini geliştirmek,
Fatih Mehmet ÇETİNKOL
1 | Fiziksel engelli bireyin tanımı, yaygınlık ve dağılımını öğrenmek |
2 | Fiziksel engelliliğin sınıflandırılması, önlenmesi için gereken tedbirlerin ne olduğunu öğrenmek |
3 | Fiziksel engel gruplarını tanımlayıp farklılıkları ve özelliklerini ayırdedebilmek |
4 | Fiziksel engellilerde uygulanacak rehabilitasyon yöntemlerini bilmek |
5 | Fiziksel engellilerde yardımcı araçların kullanımı ve bakımı yapabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Fiziksel engelli bireyin tanımı, yaygınlık ve dağılımı Fiziksel engelliliğin sınıflandırılması, önlenmesi, Merkezi sinir sistemi Doğuştan olan fiziksel engel grupları CP, Epilepsi Romatizmal hastalıklar Omurga eğrilikleri, Spina bifida, Çocuk felci Travmatik engel grupları, Kalıtsal sinir hastalıkları, Cücelik Fiziksel engellilerde rehabilitasyon Protez, ortez ve diğer yardımcı araçların kullanımı ve bakımı Fiziksel engellilerin kaynaştırma eğitimi Aile eğitimi
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Fiziksel engelli bireyin tanımı, yaygınlık ve dağılımı | ||
2 | Fiziksel engelliliğin sınıflandırılması, önlenmesi, | ||
3 | Merkezi sinir sistemi | ||
4 | Doğuştan olan fiziksel engel grupları | ||
5 | CP, Epilepsi | ||
6 | Romatizmal hastalıklar | ||
7 | Omurga eğrilikleri, Spina bifida, Çocuk felci | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Travmatik engel grupları, | ||
10 | Kalıtsal sinir hastalıkları, Cücelik | ||
11 | Fiziksel engellilerde rehabilitasyon | ||
12 | Protez, ortez ve diğer yardımcı araçların kullanımı ve bakımı | ||
13 | Fiziksel engellilerin kaynaştırma eğitimi | ||
14 | Aile eğitimi | ||
15 | Final sınavı |
1. ATAMAN Ayşegül, Özel Eğitime Giriş, Gündüz Eğitim ve Yayıncılık,Ankara, 2005, 2. OĞUZ Hasan, Romatizmal Hastalıkların Tedavisi Tıbbi Rehabilitasyon,Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Ankara,1995., 3. Özaras, N., Spina Bifida, Fiziksel Tıp ve Rehabilitasyon, Cilt: 2, Güneş Kitapevi, Ankara, 2000, 4. Erkan, G. (1990). Ortopedik özürlü çocukların kendini kabul düzeyi üzerine bir araştırma. İstanbul: Sakatları Koruma Milli Koordinasyon Kurulu.,
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 49 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 |
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 |
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 | 3 | 1 | 5 |