Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5024001002014 | İŞİTME ENGELLİLERE ÖZEL EĞİTİM YÖNTEMLERİ | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrenme faaliyetinde kazandırılacak bilgi ve beceriler doğrultusunda uygun ortam sağlandığında, işitme engellileri tanıyabilme becerisini kazanma
Adnan ÜRERER
1 | Öğrenme faaliyetinde kazandırılacak bilgi ve beceriler doğrultusunda uygun ortam sağlandığında, işitme engellileri tanıyabilme becerisini kazanma |
2 | Eğitim programında yer alan üniteleri işitme engelli çocukların dil ve bilgi düzeylerine göre konu açılımları yaparak uyarlama |
3 | işitme engelli çocuğun dil ve bilgi düzeyi, yaşı, sınıfı dikkate alınarak üniteye uygun ve güncel olaylarla ilişkili birebir çalışma planı yapma |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İlköğretimin amaçları, eğitim ve öğretim ilkeleri, programın uygulanmasıyla ilgili genel esaslar. Eğitim programında yer alan üniteleri işitme engelli çocukların dil ve bilgi düzeylerine göre konu açılımları yaparak uyarlama, bu konular doğrultusunda grup dil dersi planı yapma ve yazma, işitme engelli çocuğun dil ve bilgi düzeyi, yaşı, sınıfı dikkate alınarak üniteye uygun ve güncel olaylarla ilişkili birebir çalışma planı yapma ve yazma.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Özel Eğitimin Anlamı ve Amaçları | ||
2 | İşitme, İşitme Süreci ve İşitme Kaybı (Sınıflandırması-Nedenleri-Yaygınlığı) | ||
3 | İşitme Engelli Çocukların Özellikleri (Dil, bilişsel, sosyal, duygusal ve akademik gelişim özellikleri) | ||
4 | İşitme Engelli Çocukların Değerlendirilmesi (İşitsel-Eğitsel-Dil ve İletişim-Zeka) | ||
5 | İşitme Engelli Öğrencilerin Eğitimi | ||
6 | İşitme Engellilerin Eğitiminde Kullanılan İletişim Yöntemleri | ||
7 | İşitme Engellilerde Sözel İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | İşitme Engelliler Destek Eğitim Programı ve BEP Hazırlama-Geliştirme | ||
10 | Kaynaştırma Eğitimi | ||
11 | Erken Tanı ve Aile İçi İletişim | ||
12 | Öğretim Stratejileri | ||
13 | Eğitsel Uygulamalar | ||
14 | İşitme Engelli Çocuklarla Yapılan Etkinlikler | ||
15 | FİNAL SINAVI |
1- T.C. Milli Eğitim Bakanlığı LMS Uzaktan Eğitim Portalı, www.tid.meb.gov.tr 2- Artık E., Dikyuva H., Makaroğlu B., Türk İşaret Dili Dilbigisi Kitabı, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Kitabı 3- T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Kitabı ile ilintili sözlük, www.tid.sozluk.net 4- T.C. Milli Eğitim Bakanlığı İşaret dili sözlüğü 5- İşaret dili sözlüğü, spreadthesign.com
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 79 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 |
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |