GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5024001002014 İŞİTME ENGELLİLERE ÖZEL EĞİTİM YÖNTEMLERİ Ders 1 2 3,00

Önlisans


Türkçe


Öğrenme faaliyetinde kazandırılacak bilgi ve beceriler doğrultusunda uygun ortam sağlandığında, işitme engellileri tanıyabilme becerisini kazanma


Adnan ÜRERER


1 Öğrenme faaliyetinde kazandırılacak bilgi ve beceriler doğrultusunda uygun ortam sağlandığında, işitme engellileri tanıyabilme becerisini kazanma
2 Eğitim programında yer alan üniteleri işitme engelli çocukların dil ve bilgi düzeylerine göre konu açılımları yaparak uyarlama
3 işitme engelli çocuğun dil ve bilgi düzeyi, yaşı, sınıfı dikkate alınarak üniteye uygun ve güncel olaylarla ilişkili birebir çalışma planı yapma

Birinci Öğretim


Yok


Yok


İlköğretimin amaçları, eğitim ve öğretim ilkeleri, programın uygulanmasıyla ilgili genel esaslar. Eğitim programında yer alan üniteleri işitme engelli çocukların dil ve bilgi düzeylerine göre konu açılımları yaparak uyarlama, bu konular doğrultusunda grup dil dersi planı yapma ve yazma, işitme engelli çocuğun dil ve bilgi düzeyi, yaşı, sınıfı dikkate alınarak üniteye uygun ve güncel olaylarla ilişkili birebir çalışma planı yapma ve yazma.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Özel Eğitimin Anlamı ve Amaçları
2 İşitme, İşitme Süreci ve İşitme Kaybı (Sınıflandırması-Nedenleri-Yaygınlığı)
3 İşitme Engelli Çocukların Özellikleri (Dil, bilişsel, sosyal, duygusal ve akademik gelişim özellikleri)
4 İşitme Engelli Çocukların Değerlendirilmesi (İşitsel-Eğitsel-Dil ve İletişim-Zeka)
5 İşitme Engelli Öğrencilerin Eğitimi
6 İşitme Engellilerin Eğitiminde Kullanılan İletişim Yöntemleri
7 İşitme Engellilerde Sözel İletişim Becerilerinin Geliştirilmesi
8 ARA SINAV
9 İşitme Engelliler Destek Eğitim Programı ve BEP Hazırlama-Geliştirme
10 Kaynaştırma Eğitimi
11 Erken Tanı ve Aile İçi İletişim
12 Öğretim Stratejileri
13 Eğitsel Uygulamalar
14 İşitme Engelli Çocuklarla Yapılan Etkinlikler
15 FİNAL SINAVI

1- T.C. Milli Eğitim Bakanlığı LMS Uzaktan Eğitim Portalı, www.tid.meb.gov.tr 2- Artık E., Dikyuva H., Makaroğlu B., Türk İşaret Dili Dilbigisi Kitabı, T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Kitabı 3- T.C. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı Kitabı ile ilintili sözlük, www.tid.sozluk.net 4- T.C. Milli Eğitim Bakanlığı İşaret dili sözlüğü 5- İşaret dili sözlüğü, spreadthesign.com


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 15 3 45
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 79

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 5 5 3
ÖÇ 2 4 4 5 3 3 3
ÖÇ 3 5 5 5 5 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek