GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
5024002062014 BESLENME Ders 2 4 2,00

Önlisans


Türkçe


Sağlık ve beslenme arasındaki ilişkiyi ayırt edebilemek Besin gruplarını bilmek Hastalıklara özgün beslenme ilkelerini ayırt edebilmek


ÖĞR. GÖR. DR. SÜREYYA GÜMÜŞSOY


1 Beslenmenin önemini bilmek
2 Besin öğelerini bilmek
3 yetersiz ve dengesiz beslenmenin yarattığı sorunları bilmek
4 hastalıklara özgü beslenme türlerini bilmek


Yok


Yok


Beslenme ile İlgili Tanımlar, besin öğeleri (karbonhidrat, protein, yağ, vitaminler, mineraller ve suyun önemi, tanımı, çeşitleri, kaynakları), yetersiz ve dengesiz beslenme ve sonucunda ortaya çıkan sorunlar, hastalıklara özgü beslenme.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Beslenmenin önemi ve Besin öğeleri
2 Karbonhidratların gruplandırılması, Karbonhidrat kaynakları, Vücut çalışmasındaki görevleri,
3 Karbonhidratların yetersizliğinde görülen bozukluklar, Fazlalığında görülen sonuçlar, Günlük gereksinim
4 Proteinlerin Gruplandırılması, Protein Kalitesi, Protein Kaynakları, Proteinlerin Vücut Çalışmasındaki Görevleri, Protein Yetersizliğinde Görülen Bozukluklar, Günlük Gereksinim
5 Yağların yapısı ve özellikleri, Kaynakları, Yağların Vücut Çalışmasındaki Görevleri, Yağ İhtiyacının Karşılanmasında Temel İlkeler, Günlük Yağ Gereksinimi
6 Vitaminlerin Önemi, Vitaminlerin Gruplandırılması
7 Minerallerin Tanımı, Minerallerin Önemi, Minerallerin Çeşitleri
8 Suyun Önemi, Kaynakları, Su İhtiyacının Karşılanmasında Temel İlkeler, Günlük Su Gereksinimi
9 Ara sınav
10 Yetersiz ve dengesiz beslenme, toplumda beslenme sorunlarının nedenleri
11 Yetersiz ve dengesiz beslenmeye bağlı ortaya çıkan sorunlar
12 Hastaya uygulanan diyetler
13 Hastalıklara özgü beslenme
14 Hastalıklara özgü beslenme
15 Final Sınavı

T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI BESİN ÖĞELERİ - 1 Ankara, 2011 T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI BESİN ÖĞELERİ - 2 Ankara, 2011 T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ENGELLİ BESLENMESİ Ankara, 2013


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 12 1 12
Rapor Hazırlama 6 1 6
Rapor Sunma 6 1 6
Bireysel Çalışma 1 12 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 7 7
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 7 7
Toplam İş Yükü (saat) 68

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek