Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5024002062014 | BESLENME | Ders | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Sağlık ve beslenme arasındaki ilişkiyi ayırt edebilemek Besin gruplarını bilmek Hastalıklara özgün beslenme ilkelerini ayırt edebilmek
ÖĞR. GÖR. DR. SÜREYYA GÜMÜŞSOY
1 | Beslenmenin önemini bilmek |
2 | Besin öğelerini bilmek |
3 | yetersiz ve dengesiz beslenmenin yarattığı sorunları bilmek |
4 | hastalıklara özgü beslenme türlerini bilmek |
Yok
Yok
Beslenme ile İlgili Tanımlar, besin öğeleri (karbonhidrat, protein, yağ, vitaminler, mineraller ve suyun önemi, tanımı, çeşitleri, kaynakları), yetersiz ve dengesiz beslenme ve sonucunda ortaya çıkan sorunlar, hastalıklara özgü beslenme.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Beslenmenin önemi ve Besin öğeleri | ||
2 | Karbonhidratların gruplandırılması, Karbonhidrat kaynakları, Vücut çalışmasındaki görevleri, | ||
3 | Karbonhidratların yetersizliğinde görülen bozukluklar, Fazlalığında görülen sonuçlar, Günlük gereksinim | ||
4 | Proteinlerin Gruplandırılması, Protein Kalitesi, Protein Kaynakları, Proteinlerin Vücut Çalışmasındaki Görevleri, Protein Yetersizliğinde Görülen Bozukluklar, Günlük Gereksinim | ||
5 | Yağların yapısı ve özellikleri, Kaynakları, Yağların Vücut Çalışmasındaki Görevleri, Yağ İhtiyacının Karşılanmasında Temel İlkeler, Günlük Yağ Gereksinimi | ||
6 | Vitaminlerin Önemi, Vitaminlerin Gruplandırılması | ||
7 | Minerallerin Tanımı, Minerallerin Önemi, Minerallerin Çeşitleri | ||
8 | Suyun Önemi, Kaynakları, Su İhtiyacının Karşılanmasında Temel İlkeler, Günlük Su Gereksinimi | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Yetersiz ve dengesiz beslenme, toplumda beslenme sorunlarının nedenleri | ||
11 | Yetersiz ve dengesiz beslenmeye bağlı ortaya çıkan sorunlar | ||
12 | Hastaya uygulanan diyetler | ||
13 | Hastalıklara özgü beslenme | ||
14 | Hastalıklara özgü beslenme | ||
15 | Final Sınavı |
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI BESİN ÖĞELERİ - 1 Ankara, 2011 T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI BESİN ÖĞELERİ - 2 Ankara, 2011 T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI ENGELLİ BESLENMESİ Ankara, 2013
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Rapor Hazırlama | 6 | 1 | 6 |
Rapor Sunma | 6 | 1 | 6 |
Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 |
Toplam İş Yükü (saat) | 68 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | ||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||
ÖÇ 4 | 5 |