Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
5024001072020 | ENGELLİ BAKIM VE REHABİLİTASYON UYGULAMA I | Ders | 1 | 1 | 8,00 |
Önlisans
Türkçe
Özel gereksinimi olan bireyler için hazırlanan bireysel eğitim programını ve hazırlanan bireysel öğretim programını tanımak, hazırlanmış etkinlikleri uygulamak öğretmenle iş birliği yapmayı öğretmeyi amaçlamaktadır.
Duygu ŞENOL ÇELİK İsmail ÇELİK Murat DOĞANYILDIZ
1 | Özel gereksinimi olan çocuklar için hazırlanan bireysel eğitim programını ve çocuklar için hazırlanan bireysel öğretim programını tanımak, bu programa uygun hazırlanmış etkinlikleri uygulamak |
2 | Engelli bakımı ve uygulamalarında işbirliği yapmak |
Birinci Öğretim
YOK
[Yok]
Özel Eğitim ve Rehabilitasyon merkezleri ile bakım merkezleri ve hastanelerde Engelli bireylere rehabilitasyon çalışmaları-bakım çalışmaları-rehabilitasyon yöntemleri uygulama ve gözlem çalışmaları. Sosyal etkinlik ve gelişim desteği planlama ve uygulama
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Uygulama yapılacak olan rehabilitasyon/okul/hastane yürütülmekte olan engelli bakımı ve rehabilitasyon hizmetleri ile ilgili bilgi toplama | Rehberli öğretim | ||
2 | Dönem süresince devam etmesi gereken (haftada) uygulama planını zaman çizelgesini oluşturma | Rehberli öğretim | ||
3 | Uygulama ortamına ilişkin anekdot (en az 15 dakika, en fazla 30 dakika olacak) tutar, analiz eder | Rehberli öğretim | ||
4 | Uygulama ortamındaki bakım ve rehabilitasyon hizmetlerinden yararlanacak engelli birey için bakım ve rehabilitasyon planını aşamalandırır. | Rehberli öğretim | ||
5 | Engelli bakım ve rehabilitasyon uygulama planında hangi modeli uygulayacağını belirleme | Rehberli öğretim | ||
6 | Engelli bakım ve rehabilitasyon uygulama planında hangi formları kullanacağını belirleme | Rehberli öğretim | ||
7 | Engelli bakım ve rehabilitasyon uygulama plan dosyasını oluşturma | Rehberli öğretim | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Engelli bakım ve rehabilitasyon uygulama plan dosyasındaki formlara veri toplama | Rehberli öğretim | ||
10 | Engelli bakım ve rehabilitasyon uygulama planını tekrar gözden geçirme | Rehberli öğretim | ||
11 | Engelli bakım ve rehabilitasyon uygulama planı izleme ve değerlendirme yapma | Rehberli öğretim | ||
12 | Engelli bakım ve rehabilitasyon uygulama planı izleme ve değerlendirme formlarına veri toplama | Rehberli öğretim | ||
13 | Engelli bakım ve rehabilitasyon uygulama planı izleme ve değerlendirme formları için toplanan verileri grafiklendirme | Rehberli öğretim | ||
14 | Engelli bakım ve rehabilitasyon uygulama planı izleme ve değerlendirme formları için toplanan verileri grafiklendirme | Rehberli öğretim | ||
15 | Engelli bakım ve rehabilitasyon uygulama planını raporlaştırma ve teslim etme | Rehberli öğretim | ||
16 | Final sınavı | Rehberli öğretim |
1. Diken, İ. (2008). Özel Eğitime Gereksinimi Olan Öğrenciler Ve Özel Eğitim. Ankara: Pegem Akademi. 2. Özyürek, M. (2004). Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı Temelleri ve Geliştirilmesi. Ankara: Kök Yaynları. 3. Sabuncu, N., Ay, F.A. Klinik Beceriler Sağlığın Değerlendirilmesi, Hasta Bakım ve Takibi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
VAR
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 9 | 144 |
Rapor Hazırlama | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Rapor | 2 | 15 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 228 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |