Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2602001062020 | BİLGİSAYAR | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bilgisayar dersinin amacı, bilgi teknolojilerinin kullanımının yaygınlaştırılması, işletim sistemi, kelime işlem, elektronik tablolalama, sunu hazırlama uygulamaları ve internet teknolojileri kullanımı konularında öğrencilere yeterlilikler kazandırmaktır.
Kurum içi Öğretim Görevlisi
1 | Bilgi Teknolojilerine ait kavramları tanıma ve ilişkilendirebilme. |
2 | Bilgisayar sistemindeki donanım ve yazılım bileşenlerini ve işlevlerini ayrıntılı olarak kavrayabilme. |
3 | Bir işletim sisteminin temel özeliklerini ayarlama ve kullanabilme. |
4 | Kelime işlemci yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilme. |
5 | Elektronik tablolama yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilme. |
6 | Sunu yazılımını, alanına uygun ve yeterli düzeyde kullanabilme. |
7 | Alanına uygun internet teknolojilerini kullanabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bilgi teknolojileri temel kavramları. Donanım ve yazılım bileşenleri. İşletim sistemi kullanımı. Kelime işlemci yazılımı kullanımı. Elektronik tablolama yazılımı kullanımı. Sunu hazırlama yazılımı kullanımı. İnternet teknolojileri kullanımı.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Bilişim Teknolojilerine ait temel kavramların tanıtılması, bir bilgisayar sistemindeki temel donanım ve yazılım bileşenleri, işletim sisteminin amaçları. | |||
2 | İşletim sisteminin kullanımı ve ayarlarının temel düzeyde gerçekleştirilmesi | işletim sisteminin kullanımı | ||
3 | Bir kelime işlemci programının tanıtılması ve kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | Kelime işlemci programı arayüzü tanıtımı ve kullanımı | ||
4 | Kelime işlemci araç çubukları ve komutları | Giriş sekmesi ve kullanımı | ||
5 | Kelime işlemci araç menü ve komutları | Sayfa düzeni, Görünüm ve Başvurular sekmeleri | ||
6 | Kelime işlemci araç menü ve komutları | Ekle sekmesi ve kullanımı | ||
7 | Şekil ve çizim bileşenlerinin kullanımı. | Ekle sekmesindeki şekil ve çizim araçlarının kullanımı | ||
8 | Ara sınav | |||
9 | Bir sunu yazılımının tanıtımı ve temel düzeyde kullanımı | Sunu yazılımı arayüzü ve sunu hazırlama | ||
10 | Bir elektronik tablolama yazılımının tanıtılması, kullanımı hakkında temel bilgilerin verilmesi | Elektronik tablolama yazılım arayüzünün kullanımı | ||
11 | Elektronik tablolama programının araç çubukları ve komutları | Sayfa düzeni, Görünüm ve Ekle sekmeleri | ||
12 | Elektronik tablolama programının araç çubukları ve komutları | Formüller sekmesi | ||
13 | Elektronik tablolama programının araç çubukları ve komutları | Formüller sekmesi | ||
14 | Elektronik tablolama programının araç çubukları ve komutları | Veri sekmesi ve grafik oluşturma | ||
15 | İnternet teknolojisi ve kavramları | Internet tarayıcısı, arama motorları ve elektronik posta kullanımı | ||
16 | Final sınavı |
Bilgisayar, Ahmet Taştan, Nobel Yayınevi. DERS ARAÇLARI: Bilgisayar, Projeksiyon cihazı, Microsoft Office yazılımı.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 76 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | |||
ÖÇ 2 | 1 | 4 | 2 | 4 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||
ÖÇ 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 5 | 1 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | |||
ÖÇ 4 | 1 | 4 | 1 | 2 | 4 | 1 | 2 | 5 | 3 | 5 | 1 | |||
ÖÇ 5 | 2 | 4 | 1 | 2 | 5 | 3 | 5 | 1 | 3 | 4 | 1 | |||
ÖÇ 6 | 4 | 2 | 2 | 5 | 3 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 5 | |||
ÖÇ 7 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 3 | 5 | 3 | 4 | 2 | 5 |