[DersinKodu] | [DersinAdi] | [DersinTuru] | [Yil] | [YariYil] | [Ects] |
---|---|---|---|---|---|
2602002012021 | MESLEKİ İNGİLİZCE | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 2,00 |
[Onlisans]
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin mesleki ve teknik terimler hakkında bilgi sahibi olarak, mesleki konulardaki ulusal/uluslararası teknik ve bilimsel metinleri okuma, anlama, gelişmeleri takip edebilme, yazılı ve sözlü iletişim kurma becerilerinin kazandırılması
Dr. Duygu OVA ÖZCAN/Kurum içi Öğretim Görevlisi
1 | Mesleki ve teknik terimler hakkında bilgi sahibi olma |
2 | Mesleki terimleri anlayabilme ve kullanabilme becerisi |
3 | Orta seviyede teknik metinleri çevirebilme becerisi |
Birinci Öğretim
Yok
Kimyasal analizlerine ve işletmelere yönelik teknik terimler, problem tanımlama ve çözme teknikleri, teknik araştırma raporu yazımı, referans tarama yöntemleri, etkili bir teknik sunum yapma teknikleri
[Hafta] | [Teorik] | [OgretimYontemVeTeknikleri] | [OnHazirlik] |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri | ||
2 | Problem tanımlama ve çözme teknikleri hakkında ön bilgi: Problem tanımlama teknikleri | ||
3 | Problem çözüm adımları | ||
4 | Fikir üretme, risk alma | ||
5 | Çözüm üretme ve karar verme | ||
6 | Çözümü uygulama ve değerlendirme | ||
7 | Teknik araştırma raporu oluşum aşamaları Rapor konusu seçimi | ||
8 | Referans tarama yöntemleri ve veri tabanları, kaynakça gösterimi | ||
9 | Arasınav | ||
10 | Rapor içerik tanıtımı: İçindekiler, özet, giriş...vb. | ||
11 | Materyal ve metot: Proses akım şemaları, deney prosedürleri ve ekipmanları, standart testler | ||
12 | Sonuçlar ve tartışma: Tablo, grafik ve görsel araçların kullanımı, denklemler ve hesaplamaların değerlendirilmesi | ||
13 | Sonuçların değerlendirilmesi ve öneriler, terminoloji, kaynakça, ekler | ||
14 | Etkili bir teknik sunum yapma teknikleri | ||
15 | Rapor yazımı ile ilgili tartışma, soruların cevaplanması | ||
16 | Final Sınavı |
Fogler, H. S., LeBlanc, S. E., Rizzo, B. (2013). Strategies for creative problem solving. 3rd ed. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | [Adet] | [Deger] |
Final Sınavı | 1 | 100 |
[Toplam] | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
[Etkinlikler] | [Sayisi] | [Suresi] | [ToplamIsYuku] |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
[ToplamIsYuku] | 64 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | [PC] 14 | |
[OC] 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 1 | |||
[OC] 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 | 3 | 2 | |||
[OC] 3 | 5 | 4 | 2 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 5 | 4 |