Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
2605002222023 | KALİTE GÜV.VE STD. | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı, Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence Sistemlerine ilişkin temel kavramların verilmesidir. Kalite kavramı ve kaliteyi etkileyen temel faktörler, Kalite Güvence Sistemleri, ve standart özelliklerine ilişkin bilgilerin verilmesidir. Bu dersin hedefi, Kalite Yönetimi ile Kalite Güvence Standartlarının bütünleştirilmesi sağlamak, ürün kontrolünden proses kontrolüne geçen anlayışı kavratmaktır. Ayrıca standartlaşmanın ve ISO Standartlarının işletmeye sağladığı katkılar ile Kalite kavramının işletme uygulamalarında olduğu kadar yaşamın her alanında öğrenme yaşantısı haline getirilmesinin sağlanmasıdır.
Kurum içi Öğretim Görevlisi
1 | Kalite Yönetim Sisteminin Altyapısını Oluşturmak |
2 | Kalite Standartlarını Uygulamak |
3 | İstatistiksel kalite kontrol yöntemleri uygulamak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kalite Kavramı, Kalite Kavramının Tarihsel Gelişimi, Kalite Ekonomisi, Kaliteyi Etkileyen Faktörler, Kalite Kavramında Değişik Yaklaşımlar, Kalite Araç ve Teknikleri, Sürekli İyileştirme ve Kaizen Kavramı, Kalite Kontrol Çemberleri, Kalite Güvence Sistemleri, ISO Standartları, Kalite Dokümantasyonu.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kalite Kavramı Standart ve Standardizasyon | ||
2 | Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi Yönetim kalitesi ve standartları | ||
3 | Çevre standartları | ||
4 | Kalite yönetim sistemi modelleri | ||
5 | Kalite yönetim sistemi modelleri stratejik yönetim Stratejik yönetim | ||
6 | Yönetime katılma Süreç yönetim sistemi | ||
7 | Kaynak yönetimi sistemi Efqm mükemmellik modeli | ||
8 | Kaynak yönetimi sistemi Efqm mükemmellik modeli | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Üretimde kalite kontrolü | ||
11 | Muayene ve örnekleme | ||
12 | Toplam kalite kontrol | ||
13 | Kontrol Diyagramları | ||
14 | İstatistiksel Dağılım | ||
15 | İstatistiksel Dağılım | ||
16 | Final Sınavı |
Toplam Kalite Yönetimi, Muhittin ŞİMŞEK, 2003 Ekip Çalışması ve Liderlik,Acar BALTAŞ, Remzi Kitabevi,2007. Geleceğin Organizanizasyonunu Yaratmak, Ahmet Şerif İzgören, Elma Yayınları,2000. Müşteri İlişkileri Yönetimi ve Bilgi Paylaşımı, Yavuz DEMİREL, IQ Yayınları,2006. İnovasyon, Arman KIRIM, Sistem Yayıncılık, 2007. ISO 9000-2001 Toplam Kalite Yönetimi, Özkan Tütüncü- Özlem İpek DOĞAN,DEU,2001
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 5 | 2 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 5 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 5 |