Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ODM202 | GİRİŞİMCİLİK VE KALİTE | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, öğrencilere girişimcilik ve kalite yönetimi alanlarında sağlam bir temel oluşturmaktır. Öğrenciler, iş fikri geliştirme, iş planlaması, pazar analizi ve girişimcilik sürecinin çeşitli aşamaları hakkında kapsamlı bir anlayış geliştirerek, kendi işlerini kurma veya mevcut işletmelerde inovasyon sağlama becerilerini kazanacaklardır. Ayrıca, kalite yönetimi konseptleri ve ISO standartları gibi temel kalite prensipleri hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu prensipleri iş süreçlerine entegre etme yeteneklerini geliştireceklerdir. Bu ders, öğrencilere girişimcilik yolculuğunda kaliteyi temel bir unsur olarak görmeleri için ilham verecek ve onları başarılı ve sürdürülebilir işletmeler kurma yolunda destekleyecektir.
Arş. Gör. Dr. Taner Kulay
1 | Girişimcilik Süreci: Öğrenciler, iş fikri oluşturma, iş planlama ve pazar araştırması gibi girişimcilik sürecinin temel aşamalarını anlayacak ve uygulayabileceklerdir. |
2 | İş Planlaması: Öğrenciler, işletme hedefleri belirleme, finansal analiz yapma ve stratejik plan oluşturma becerileri kazanacaklardır. |
3 | Pazar Analizi: Öğrenciler, pazar trendlerini değerlendirme, hedef kitleyi belirleme ve rekabet analizi yapma yeteneklerini geliştireceklerdir. |
4 | Kalite Yönetimi: Öğrenciler, temel kalite yönetimi kavramları, ISO standartları ve süreç iyileştirme teknikleri hakkında bilgi sahibi olacaklar ve bu prensipleri iş süreçlerine entegre edebileceklerdir. |
5 | İş Uygulamaları: Öğrenciler, teorik bilgilerini gerçek dünya senaryolarına uygulama fırsatı bulacak ve pratik becerilerini geliştireceklerdir. |
6 | İş Uygulamaları: Öğrenciler, teorik bilgilerini gerçek dünya senaryolarına uygulama fırsatı bulacak ve pratik becerilerini geliştireceklerdir. |
7 | İş Etik ve Sorumluluk: Öğrenciler, iş dünyasında etik değerler ve sosyal sorumluluk kavramları hakkında farkındalık kazanacaklar ve bu değerleri iş süreçlerine entegre etme becerilerini geliştireceklerdir. |
8 | Ekip Çalışması ve İletişim: Öğrenciler, etkili iletişim becerileri geliştirme ve ekip çalışmasında etkin bir şekilde katkıda bulunma yeteneklerini kazanacaklardır. |
Birinci Öğretim
Yok
yok
Bu ders, girişimcilik sürecinin temel aşamalarını kapsayarak öğrencilere iş fikri oluşturma, iş planlaması, pazar araştırması gibi konularda bilgi ve beceri kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca, kalite yönetimi kavramları, ISO standartları ve süreç iyileştirme tekniklerini içeren temel kalite prensiplerini ele alarak öğrencilerin iş süreçlerinde kalite odaklı yaklaşımlar geliştirmelerini sağlamaktadır. Ders aynı zamanda pratik uygulamalar ve proje çalışmalarıyla öğrencilerin teorik bilgilerini gerçek dünya senaryolarına uygulama fırsatı sunmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı ve Beklentiler. Girişimcilik Kavramı ve Önemi. | ||
2 | Girişimcilik Ekosistemi, Başarılı Girişimcilik Örnekleri | ||
3 | İş Fikri Oluşturma Teknikleri, İş Fikri Değerlendirme Kriterleri | ||
4 | İş Fikri Seçimi ve Odaklanma, Örnek İş Fikri Analizi | ||
5 | İş Planının Yapısı ve Öğeleri, Finansal Analiz ve Projeksiyonlar | ||
6 | Stratejik Planlama ve Hedef Belirleme, Örnek İş Planları İncelemesi | ||
7 | Pazar Araştırması Yöntemleri, Hedef Kitle Belirleme | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Rekabet Analizi ve Benzersiz Değer Teklifi, Pazarlama Stratejileri ve Örnekleri | ||
10 | Şirket Kuruluşu ve Hukuki Yapılar, Fikri Mülkiyet ve Patentler | ||
11 | İş Etiği ve Sosyal Sorumluluk, Yasal Uyum ve Regülasyonlar. | ||
12 | Temel Kalite Yönetimi Kavramları, ISO 9001:2015 Standartı ve Uygulamaları | ||
13 | Süreç İyileştirme Teknikleri (Kaizen, Six Sigma), Kalite Yönetimi Uygulama Örnekleri | ||
14 | İnovasyonun Rolü ve Önemi, Yaratıcı Problem Çözme Teknikleri | ||
15 | Sürekli İyileştirme Metodolojileri (Lean, 5S), İnovasyon Uygulamaları ve Başarı Öyküleri | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Girişimcilik, Himmet Karadal Girişimcilik, Mehmet Güven, Erdoğan Avder
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | ||||
ÖÇ 8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 |