| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| ODM204 | İŞARET DİLİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
Öğrenciler, bu ders ile gerekli ortam sağlandığında işaret dili genel özelliklerini kullanarak TİD(Türk İşaret Dili) harfleri kendisi ve çevresi ile ilgili işaretleri hatasız olarak yazabilecek ve uygulayabilecektir.
-
| 1 | TİD özelliklerini bilerek kullanabilme |
| 2 | Parmak alfabesindeki harfleri şekline uygun yapabilme |
| 3 | Harf şekillerini ve harf farklılıklarını tanımlayabilme |
| 4 | Ailesini, akrabaları ifade eden işaretleri yapabilme |
| 5 | Çevre ile ilgili kavramları TİD ifade edebilme |
| 6 | Öğrendiği işaretlerle cümle kurabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İşaret dilini öğrenip iletişimin güçlendirilmesi
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | ÖZELLİKLER • Görsel • Üç boyutlu | ||
| 2 | HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı | ||
| 3 | HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı | ||
| 4 | HARFLER • Harflerin tanıtımı • Harflerin yazımında el ve parmak şekilleri • Türk alfabesindeki harflerin TİD‘ e göre yazılımı | ||
| 5 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | ||
| 6 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | ||
| 7 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | ||
| 8 | Ara sınav | ||
| 9 | TANIMLAR • Harfin Doğru yazılımı • Parmak formları • Harfi net gösterme | ||
| 10 | KULLANIM • Parmak alfabesini doğru kullanma • Yazım kurallarına uyma • Kelimeleri uygun hızla yazma | ||
| 11 | KENDİSİ İLE İLGİLİ İŞARETLER • Adını soyadını yazma • Zamirleri kullanma • Öz geçmişini anlatma • Mesleği • Tasvir yapma | ||
| 12 | AİLE VE AKRABALARI İLE İLGİLİ İŞARETLER • Ailesi • Akrabaları | ||
| 13 | ÇEVRE İLE İLGİLİ İŞARETLER • Çevreyi tanıma • Yaşadığı yer • Çevre ile ilgili anlatım • CÜMLE KURMA • Ailesini anlatır • Akrabalarını tanıtır. • Yakın çevresini tanıtır. | ||
| 14 | ÇEVRE İLE İLGİLİ İŞARETLER • Çevreyi tanıma • Yaşadığı yer • Çevre ile ilgili anlatım • CÜMLE KURMA • Ailesini anlatır • Akrabalarını tanıtır. • Yakın çevresini tanıtır. | ||
| 15 | Genel tekrar | ||
| 16 | Final sınavı |
-
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 60 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
| ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
| ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
| ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
| ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
| ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||
| ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |