Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ILB102 | İLETİŞİM BECERİLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Kişilerarası iletişimin temel kavramlarını aktararak öğrencilerin kişilerarası iletişim konusunda temel bilgileri edinmesini sağlamak, sözlü ve sözsüz iletişim becerilerini geliştirmelerini sağlamak, kişiler arası ilişkilerinde olumlu ilişkiler kurmasına rehberlik etmek istenmektedir.
Prof. Dr. Demet GÜRÜZ
1 | İletişim ve Kişilerarası iletişime ilişkin temel kavramları tanımlayabilme |
2 | Kişilerarası iletişim alanındaki kavramlar ( empati,çatışma vb.) kavramlar arasındaki ilişkileri kurabilme |
3 | Kişilerarası iletişim bilgileri özel ve iş yaşamındaki örnek olaylarla değerlendirebilme |
4 | Kişilerarası iletişim sürecinde etkililik sağlayabilme |
Yok
Yok
Bu ders kapsamında kişisel ve iş yaşamında karşılaşılacak iletişim problemlerine ilişkin çözümlemeler doğrultusunda bir yaklaşım kazandırılması amaçlanmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. | ||
2 | İletişimin amacı ve öneminin aktarılması, iletişim kavramı ve süreci bilgisinin verilmesi | ||
3 | İletişim modelleri ve teorilerinin aktarılması | ||
4 | İletişime ilişkin örnek olay ve durumların aktarılması ve çözümlenmesi | ||
5 | Kişilerarası İletişim kavramı ve yaklaşımlarının tanımlanması | ||
6 | İçsel iletişim kavramı, iç iletişim süreci, kendini tanıma, kendinin farkına varma, kendini açma kavramlarını tanımlanması ve yorumlanması | ||
7 | Sözel İletişim kavramının ve sözel iletişim biçimlerinin aktarılması | ||
8 | Arasınav (Vize) | ||
9 | Sözel iletişim biçimlerine ilişkin örneklerin değerlendirilmesi | ||
10 | Sözsüz İletişim kavramının ve sözsüz iletişim boyutlarının aktarılması | ||
11 | Sözsüz iletişime ilişkin örneklerin aktarılması ve tartışılması | ||
12 | Empati kavramı, empatinin bileşenleri empatinin gelişimi, empatik iletişim kavramı ile ilgili temel bilgilerin aktarılması | ||
13 | Kişilerarası iletişim çatışması kavramı, çatışma türlerinin aktarılması, çatışma çözüm yöntemlerinin analiz edilmesi | ||
14 | Dinleme kavramı, dinlemenin amaçları, dinlemenin aşamaları, dinleme çeşitleri, dinleme engelleri dinleme becerisi ile ilgili bilgilerin aktarılması | ||
15 | Kişilerarası iletişime ilişkin örneklerin çözümlenmesi | ||
16 | Final |
Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli, Kişilerarası İletişim, Bilgiler, Etkiler, Engeller, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara Demet Gürüz, Ayşen Temel Eğinli, İletişim Becerileri, Anlamak-Anlatmak-Anlaşmak, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Takım/Grup Çalışması | 4 | 2 | 8 |
Beyin Fırtınası | 6 | 2 | 12 |
Proje Hazırlama | 6 | 2 | 12 |
Proje Sunma | 6 | 2 | 12 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | |
ÖÇ 1 | |
ÖÇ 2 | |
ÖÇ 3 | |
ÖÇ 4 |