| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 17010501T11237 | SEBZELERDE TOHUMLUK ÜRETİMİ I | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; kışlık sebze tohumlarını tanımasını, kışlık sebzelerde tohumluk üretimi ile ilgili temel bilgileri kavramasını, kışlık sebzelerin tohumluk üretim tekniklerini benimsemesini, kışlık sebzelerde tohum ekiminden-tekrar tohum eldesine kadar geçen süreçte bitkisel üretimi yapabilmesini ve planlayabilmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Özlem ALAN
| 1 | Kışlık sebze tohumlarını tanıyabilme. |
| 2 | Tohumluk üretimi ile bitkisel üretim arasında ilişki kurabilme. |
| 3 | Kışlık sebzelerin üretim tekniklerini uygulayabilme. |
| 4 | Kışlık sebzelerin tohum üretim tekniklerini uygulayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Sebzelerin önemi, sınıflandırılması, sebze tohumculuğunun Dünyada ve Türkiye’deki durumu. • Tohum üretim ilkeleri. • Sebze tohumlarının tanıtımı. • Bitkisel üretim ile tohumluk üretimi arasındaki benzerlik ve farklılıklar. • Kışlık sebzelerin, tür bazında, genel özellikleri, morfolojik özellikleri, iklim isteği, toprak isteği, ekim-dikim, sulama, çapalama, gübreleme, hasat, tohumluk hasat kriterleri, tohum ayırma, tarla standartları ve kontroller.
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma. Dersin içeriği ve işlenişi. Değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi. Sebzelerin beslenme ve ekonomideki önemi. Yenilen kısımlarına göre sebzeler, iklim isteklerine göre sebzeler(kışlık sebzeler). Sebze Tohumculuğu’nun önemi, durumu. Kışlık sebzelerin tanıtılması, familyası ve Latinceleri. | Kışlık sebze tohumlarının tanıtılması | ||
| 2 | Amaryllidaceae Familyası. Soğan tohumluk üretim teknikleri (Genel özellikleri, morfolojik özellikleri, iklim isteği, toprak isteği, ekim-dikim, sulama, çapalama, gübreleme, hasat, tohumluk hasat kriterleri, tohum ayırma, tarla standartları ve kontroller.) | Öğrenci parsellerinin oluşturulması | ||
| 3 | Amaryllidaceae Familyası. Pırasa tohumluk üretim teknikleri | Ekim-dikim işlemleri | ||
| 4 | Amaryllidaceae Familyası. Sarımsak tohumluk üretim teknikleri Liliaceae Familyası. Kuşkonmaz tohumluk üretim teknikleri | Ekim-dikim işlemleri | ||
| 5 | Chenopodiaceae Familyası. Kırmızı pancar ve pazı tohumluk üretim teknikleri. | Ekim-dikim-bakım işlemleri | ||
| 6 | Chenopodiaceae familyası. Ispanak tohumluk üretim teknikleri. | Ekim-dikim-bakım işlemleri | ||
| 7 | Ara Sınav | |||
| 8 | Cruciferae Familyası. Lahanagiller tohum üretim teknikleri. | Bakım işlemleri | ||
| 9 | Cruciferae Familyası. Turp-Roka-Tere tohumluk üretim teknikleri. | Bakım işlemleri | ||
| 10 | Umbelliferae Familyası. Havuç ve kereviz tohumluk üretim teknikleri. | Bakım işlemleri | ||
| 11 | Umbelliferae Familyası. Maydanoz ve dereotu tohumluk üretim teknikleri. | Bakım işlemleri | ||
| 12 | Compositeae Familyası. Salat-Marul tohumluk üretim teknikleri. | Bakım işlemleri | ||
| 13 | Öğrenci Konu Sunumları | Bakım işlemleri | ||
| 14 | Öğrenci Konu Sunumları | Uygulama sınavı | ||
| 15 | Öğrenci Konu Sunumları Uygulama sınavı | Uygulama bütünleme sınavı | ||
| 16 | Final Sınavı |
1. Raymond A.T. George, 1999. Vegetable Seed Production. Wallingford, Oxon, UK:CABI Pub. 2. Vural, H., Eşiyok, D., Duman, İ., 2000. Kültür Sebzeleri (Sebze Yetiştirme), Bornova, İZMİR. 3. Eser, B., Saygılı, H., Gökçöl, A. ve İlker, E., 2005. Tohum Bilimi ve Teknolojisi, EÜ. TOTEM, Bornova-İzmir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 80 |
| Alan Çalışması | 1 | 20 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 2 | 1 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
| Gösterme | 1 | 10 | 10 |
| Alan Çalışması | 1 | 20 | 20 |
| Seminer | 1 | 8 | 8 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 124 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 |