| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 17010501T11234 | SEBZELERDE TOHUMLUK ÜRETİMİ II | Ders | 2 | 4 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; yazlık sebzelerde tohumluk üretimi ile ilgili temel bilgileri kavramasını, yazlık sebzelerin tohumluk üretim tekniklerini benimsemesini, yazlık sebzelerde tohum ekiminden-tekrar tohum eldesine kadar geçen süreçte bitkisel üretimi yapabilmesini ve planlayabilmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Özlem ALAN
| 1 | Yazlık sebze tohumlarını tanıyabilme |
| 2 | Yazlık sebzelerde tohumluk üretimi ile bitkisel üretim arasında ilişki kurabilme. |
| 3 | Yazlık sebzelerin üretim tekniklerini uygulayabilme. |
| 4 | Yazlık sebzelerin tohum üretim tekniklerini uygulayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
• Tohum üretim ilkeleri. • Yazlık sebze tohumlarının tanıtımı. • Bitkisel üretim ile tohumluk üretimi arasındaki benzerlik ve farklılıklar. • Yazlık sebzelerin, tür bazında, genel özellikleri, morfolojik özellikleri, iklim isteği, toprak isteği, ekim-dikim, örtü altı yetiştiriciliği, sulama, çapalama, gübreleme, hasat, tohumluk hasat kriterleri, tohum ayırma, tarla standartları ve kontroller.
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Tanışma. Dersin içeriği ve işlenişi. Değerlendirme yöntemleri hakkında bilgi. Yazlık sebzelerin tanıtılması, genel özellikleri, familyaları ve latinceleri. | Yazlık sebze tohumlarının tanıtılması | ||
| 2 | Malvaceae Familyası. Bamya tohumluk üretim teknikleri (Genel özellikleri, morfolojik özellikleri, iklim isteği, toprak isteği, ekim-dikim, sulama, çapalama, gübreleme, hasat, tohumluk hasat kriterleri, tohum ayırma, tarla standartları ve kontroller.) | Öğrenci parsellerinin oluşturulması | ||
| 3 | Solanaceae Familyası. Domates tohumluk üretim teknikleri | Ekim-dikim-bakım işlemleri | ||
| 4 | Solanaceae Familyası. Biber tohumluk üretim teknikleri | Ekim-dikim-bakım işlemleri | ||
| 5 | Solanaceae Familyası. Patlıcan tohumluk üretim teknikleri. | Ekim-dikim-bakım işlemleri | ||
| 6 | Cucurbitaceae familyası. Kavun tohumluk üretim teknikleri. | Ekim-dikim-bakım işlemleri | ||
| 7 | Ara Sınav | |||
| 8 | Cucurbitaceae Familyası. Karpuz tohum üretim teknikleri. | Bakım işlemleri | ||
| 9 | Cucurbitaceae Familyası. Kabak tohumluk üretim teknikleri. | Bakım işlemleri | ||
| 10 | Cucurbitaceae Familyası. Hıyar tohumluk üretim teknikleri. | Bakım işlemleri | ||
| 11 | Cucurbitaceae Familyası. Acur tohumluk üretim teknikleri. | Bakım işlemleri | ||
| 12 | Kuşkonmaz tohumluk üretim teknikleri. | Tohumluk hasat | ||
| 13 | Öğrenci Sunumları | Tohumluk hasat | ||
| 14 | Öğrenci Sunumları | Uygulama sınavı | ||
| 15 | Öğrenci Sunumları | Uygulama bütünleme sınavı | ||
| 16 | Final Sınavı |
1. Raymond A.T. George, 1999. Vegetable Seed Production. Wallingford, Oxon, UK:CABI Pub. 2. Vural, H., Eşiyok, D., Duman, İ., 2000. Kültür Sebzeleri (Sebze Yetiştirme), Bornova, İZMİR. 3. Eser, B., Saygılı, H., Gökçöl, A. ve İlker, E., 2005. Tohum Bilimi ve Teknolojisi, EÜ. TOTEM, Bornova-İzmir.
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Quiz | 2 | 1 | 2 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
| Alan Çalışması | 1 | 25 | 25 |
| Seminer | 1 | 10 | 10 |
| Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 126 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 3 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 | ||||
| ÖÇ 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | |||||
| ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | 2 | 2 | 4 | 4 |