| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 7005001362018 | İSTATİSTİK VE DENEME TEKNİKLERİ | Ders | 1 | 2 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrenciler, istatistiğin mantığını kavrayıp, eğitim alanına uygun bir problem belirleyip basit düzeyde bir araştırma yapma ve bunu raporlaştırma becerisi kazanacaklardır
Öğr. Gör. Hakan YILDIZ
| 1 | İstatistiksel bir bakış açısı oluşturma |
| 2 | Denemelerden elde edilen verileri analiz edebilme ve analiz sonuçlarını yorumlayabilme becerisi |
| 3 | Hipotez öne sürebilme ve onu test edebilme yeteneği |
| 4 | Temel istatistik teknikleri ve yöntemleri uygulayabilme becerisi |
| 5 | Bir araştırma veya denemeyi tasarlama becerisi edinme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
İstatistiğe giriş ve istatistikte temel kavramlar; betimsel istatistik (merkezi yığılma-yayılma ölçüleri), evren parametrelerinin kestirilmesi (standart hata ve güven aralıkları); korelasyon kavramı ve alternatif korelasyon teknikleri; hipotez testleri, karar verme; fark testleri; ki-kare (chi-square) analizi; ölçek geliştirme süreci; standardizasyon ve adaptasyon işlemleri; paket programlar ile veri analizi ve alternatif programlar.
| Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|
| 1 | İstatistiğe giriş; Temel istatistik terimler; Verilerin sunulması ve özetlenmesi, Tanımlayıcı istatistikler | ||
| 2 | Bazı istatistiki temel tanımlarının öğrenilmesi ve uygulaması (mod, medyan, frekans, ortalama vb.) | ||
| 3 | Varyans, Standart Sapma, Varyasyon, Ortalamanın Standart Hatası ve Varyasyon Katsayısı Kavramlarının Öğrenilmesi ve Örnek Çözümleri | ||
| 4 | Varyans, Standart Sapma, Varyasyon, Ortalamanın Standart Hatası ve Varyasyon Katsayısı konuları hakkında soru çözümleri | ||
| 5 | Binomiyal Dağılış Konusunun Öğrenilmesi ve Örnek Soru Çözümleri | ||
| 6 | Poisson Dağılım öğrenimi ve örnek soru çözümleri | ||
| 7 | Arasınav | ||
| 8 | Normal Dağılım Fonksiyonu Konusunun Öğrenilmesi ve Örnek Soru Çözümleri | ||
| 9 | Standart Normal Dağılış konusuna giriş, Z Testi uygulamaları ve örnek soru çözümleri | ||
| 10 | Güven Sınırları Konusunun Öğrenilmesi ve Örnek Soru Çözümleri | ||
| 11 | T Testi Konusuna Giriş. Normal T Testi Konusunun Öğrenilmesi ve Soru Çözümleri | ||
| 12 | Normal T Testi Konusunun Öğrenilmesi ve Soru Çözümleri | ||
| 13 | İki Örnek Ortalaması Arasındaki Farkın Kontrolünde T-Testi Uygulaması. Soru çözümleri. | ||
| 14 | Uygulama Sınavı | ||
| 15 | Final Sınavı İçin Genel Konu Tekrarı | ||
| 16 | Final Sınavı |
İlker, E., (2018), Tarla Araştırmalarında Temel İstatistik Çömlekçi, N., (2005), Temel İstatistik İlke ve Teknikleri, Bilim Teknik Yayınevi, Eskişehir. Akdeniz, F. (2002), Olasılık ve İstatistik, Baki kitapevi, Adana Şener Büyüköztürk, Ebru Kılıç Özcan, E. Akgün ,Şirin Karadeniz, Funda Demirel. (2007). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Anı yayıncılık. Kuş, Elif (2007). Nitel ve Nicel Araştırma Teknikleri. 2. baskı. Anı yayıncılık. Bluman, A.G. (2004). Elementary Statistics: A Step by Step Approach, International Edition McGraw-Hill, USA
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 100 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
| Final Sınavı | 1 | 60 |
| Quiz | 1 | 40 |
| Toplam | 100 | |
| Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
| Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | |
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
| Quiz | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
| Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
| Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 60 | ||
| PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
| ÖÇ 1 | 5 | 2 | 5 | 5 | 2 | 1 | 1 | 5 | |||
| ÖÇ 2 | 1 | 3 | 4 | 2 | 2 | 1 | 3 | 3 | |||
| ÖÇ 3 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | |||
| ÖÇ 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 2 | 1 | 2 | 3 | |||
| ÖÇ 5 | 1 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 | 2 | 2 |