GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SHU142 PAZARLAMA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 1 2 2,00

Önlisans


Türkçe


Eğitim faaliyetlerinin en üst düzeydeki genel amacı olan "bireyi topluma yararlı hale getirme" düşüncesinden hareketle pazarlama ilkeleri dersinde ulaşılması arzu edilen en yakın spesifik amaç; günümüzün rekabetçi dünyasında işletmelerin başarısında temel faktör olarak kabul edilen "pazarlama" kavramının en geniş boyutu ile incelenmesi ve pazarlama ile ilgili temel bilgilerin öğretilmesidir. Böylece öğrencilerin edindikleri bu bilgileri, iş hayatında nasıl kullanabilecekleri ve bu bilgilerle neler yapabileceklerini öğrenmeleri amaçlanmaktadır.


Dr. Öğr. Üyesi Deniz MACİT


1 Öğrenciler pazarlama ile ilgili temel kavramları ve kendine has özellikleri tanımlayabilecektir.
2 Öğrenciler tüketici ve endüstriyel pazarı analiz edebilecektir.
3 Öğrenciler makro-mikro çevresel faktörler ile pazarlama arasındaki ilişki ve farklılıkları açıklayabilecektir.
4 Öğrenciler pazarlama karması unsurlarını kavrayabilecek
5 Öğrenciler pazar bölümleme, konumlandırma ve hedef pazarın seçilmesini açıklar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Globalleşen dünyada tüm işletmelerin temel amacı, ürettikleri mal ve hizmetleri dünya pazarlarındaki hedef tüketici kitlelerine ulaştırmaktır. Bu amaç göz önünde bulundurularak "Uluslararası Pazarlama" derslerinde, uluslararası pazarlama faaliyetlerini etkileyen çevresel faktörler, pazar bilgilerine ulaşma yolları ve bilgi kaynakları, pazarlama planlaması, pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi, uluslararası pazarlamada mamul politikaları, fiyatlandırma amaç ve yöntemleri, dağıtım kanalı seçimi ve dağıtım politikaları, tutundurma stratejileri ve tutundurma yöntemleri gibi temel konular üzerinde durulmakta ve öğrencilerimizin stratejik düşünme üzerine odaklanan bir bakış açısı sağlanmaya çalışılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlamanın tanımı, kapsamı ve önemi
2 Stratejik işletme planlaması içinde pazarlama yönetimi
3 Pazarlama planlaması ve pazarlama süreci
4 Pazar fırsatlarının analizi ve değerlendirilmesi
5 Pazar bölümlendirme ve hedef pazar seçimi
6 Pazarlama karması stratejisinin planlanması
7 Mamul programlarının oluşturulması ve Mamul Hayat Seyri
8 Ara sınav
9 Fiyatlandırma amaçları ve fiyatlandırma yöntemleri
10 Dağıtım kanalı seçimi ve dağıtım politikaları
11 Dağıtım kanalındaki aracıların seçimi ve değerlendirilmesi
12 Tutundurma kararları ve tutundurma yöntemleri
13 Tutundurma bütçesini belirleme yöntemleri
14 Pazarlamada Güncel Konular
15 Pazarlamada Güncel Konular
16 FİNAL SINAVI

Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr.İsmet Mucuk, Türkmen Kitabevi, 2011, İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 10 2 20
Soru-Yanıt 4 2 8
Okuma 10 2 20
Ev Ödevi 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 70

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 3 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek