Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SHU260 | ENGLISH SPEAKING II | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Önlisans
İngilizce
Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler, temel dilbilgisi kurallarını öğrenirler,öğrenmis oldukları yapıları kullanırlar, A2 seviyesi için gerekli olan temel kelime yapılarını kazanırlar,okuma parçaları sayesinde kazandıkları yapıları tanımlarlar,kendilerini sözel ve yazılı bir sekılde ifade ederler; B1 düzeyinde dinleme materyallerini anlarlar ve bu bağlamda B1 seviyesinde iletişimsel aktivetelere katılırlar ve kendilerıni doğru bir şekilde ifade ederler.
Öğr. Gör. Özde YILMAZ
1 | Farklı sosyal ortamlar ve ihtiyaçlar durumunda İngilizcede makul bir düzeyde akıcı ve doğru olarak sözlü iletişim kurabilecektir. |
2 | Başarılı, bağımsız ve hızlı bir okuyucu olmak için çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanır. |
3 | Günlük yaşamda kullanılan konuşma dilini tanır. |
4 | Farklı türlerde metinler yazarak kendilerini ifade edebilecektir. |
5 | Yazdıkları metinlerde ilintili bilgiyi seçerek uygun ve doğru dil bilgisi yapılarını gerek üslup gerekse toplumsal söylem biçimlerine uygun olarak kullanabilecektir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dilbilgisi ve kelime öğretimi; temel okuma ve yazma dersleri, temel dinleme ve konuşma uygulamalarından oluşmaktadır. Ana hedef öğrenciye yabancı dil temelinin kazandırılmasıdır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin genel hedef ve amaçlarının açıklanması | |||
2 | Ünite 1A : greeting people and saying goodbye, numbers (1-20), days of the week, subject pronouns, verb be Ünite 1B : starting and ending a conversation, numbers (20 -1000), countries and nationalities, verb "be" | |||
3 | Ünite 1C : giving personal information, describing people, telling address and phone number, the alphabet, possesssive adjectives, Ünite 1D : classroom language (giving instructions, names of objects)articles (a/an), demonstrative adjectives, singular/plural nouns | |||
4 | Ünite 2A : guessing the meaning of new vocabulary, getting the main idea, present simple, irregular plurals, pronounciation of third person -s Ünite 2B : meeting people, recognizing the parts of speech (verbs), present simple, common verb phrases | |||
5 | Ünite 2C : guessing the meaning of new vocabulary from the context, jobs (a/an), listening for specific information, prepositions (in, for, at) Ünite 2D : talking about family, hotel vocabulary (making reservation), possessive –s, writing an informal e-mail / letter, listening for specific information | |||
6 | Ünite 3A : recognizing the parts of speech (adjectives), common adjectives, modifiers (quite, very), describing mood. | |||
7 | Ünite 3A : recognizing the parts of speech (adjectives), common adjectives, modifiers (quite, very), describing mood. | |||
8 | ara sınav | |||
9 | Ünite: 3B : telling the time, daily routines, present simple (meaning, form and usage) | |||
10 | Ünite 3C – 3D: guessing the meaning of unknown words from the context, getting the main idea, listening for specific information, time words and expressions, adverbs of frequency, , prepositions of time:in, on, at; pronounciation of /ð/, /θ/; | |||
11 | Ünite 4A – 4B: identification of topic and supporting sentence, expressing abilities (can / can’t), common verb phrases, gerunds, pronounciation of /ŋ/,/n/, | |||
12 | Ünite 4A – 4B: identification of topic and supporting sentence, expressing abilities (can / can’t), common verb phrases, gerunds, pronounciation of /ŋ/,/n/, | |||
13 | Ünite 4C – 4D : identifying the topic, guessing the meanings of unknown words, reading closely, listening for specific information, music vocabulary, object pronouns, possessive pronouns, , pronounciation of /ı/, /i:/ | |||
14 | Ünite 4C – 4D : identifying the topic, guessing the meanings of unknown words, reading closely, listening for specific information, music vocabulary, object pronouns, possessive pronouns, , pronounciation of /ı/, /i:/ | |||
15 | Ünite 4C – 4D : identifying the topic, guessing the meanings of unknown words, reading closely, listening for specific information, music vocabulary, object pronouns, possessive pronouns, , pronounciation of /ı/, /i:/ | |||
16 | final sınavı |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Sözlü Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 2 | 4 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
Ev Ödevi | 10 | 2 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 5 | ||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 5 | ||||||||
ÖÇ 3 | 2 | 5 | ||||||||
ÖÇ 4 | 2 | 5 | ||||||||
ÖÇ 5 | 2 | 5 |