GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SHU295 PAZARLAMA YÖNETİMİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Önlisans


Türkçe


Bu dersin temel amacı, pazarlama ile ilgili temel kavram, kuram ve uygulama alanlarını tanıtmak; pazarlamanın tarihsel gelişimini ve günümüzdeki önemini anlatmak, pazarlama kararlarını ve stratejik bir pazarlama sürecinin nasıl yönetilmesi gerektiğinin anlaşılmasını sağlamaktır.



1 Pazarlamanın yönetiminin ve alandaki güncel iletişim stratejilerinin önemini kavrayabilme
2 Pazarlamada Strateji Geliştirme
3 Pazarlamadaki Yeni Eğilimler
4 Uluslararası Pazarlama, Sürdürülebilir Pazarlama, Bütünleşik Pazarlama Stratejileri

Birinci Öğretim


Yok


Yok


* Pazarlamanın Tarihsel Gelişimi * Pazarlamada Strateji Geliştirme * Pazarlamadaki Yeni Eğilimler * Uluslararası Pazarlama, Sürdürülebilir Pazarlama, Bütünleşik Pazarlama Stratejileri


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Pazarlama yönetimi dersinin amacı ve dersle ilgili temel kaynakların sunumu, ders içeriğinin anlatımı.
2 Pazarlamaya giriş, pazarlama kavramının tanımı, pazarlama anlayışının (yaklaşımlarının) gelişimi
3 Pazarlama yönetimi kavramı. Pazarlama yönetimi ve çevre ile ilişkisi.
4 Pazarlama kararlarıyla ilgili makro ve mikro çevre faktörleri.
5 Tüketici ve endüstriyel alcı/kullanıcı davranışları. Tüketici ve endüstriyel alıcı/kullanıcı davranışları.
6 Pazarlama Yönetimi Ve Psikoloji İlişkisi.
7 Pazarlama Stratejileri Ve Kültür İlişkisi
8 Arasınav (Vize)
9 Pazarlama Estetiği
10 Siyasal İletişim ve Pazarlama Yönetimi
11 Pazarlama Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar – Viral Pazarlama
12 Pazarlama Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar – Gerilla Pazarlama
13 Pazarlama Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar – Ardıl Pazarlama
14 Pazarlama Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar – Saldırgan Pazarlama
15 Pazarlama Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar – Sinsi Pazarlama, Makale Pazarlaması
16 Final

*Blythe, Jim (2001) Pazarlama İlkeleri, (Türkçesi: Prof.Dr. Yavuz Odabaşı), Prentice Hall, Eskişehir, Bilim-Teknik Kitabevi. *Kotler, Philip (2000), Pazarlama Yönetimi, (Çeviri: Nejat Muallimoğlu), Milenyum Baskısı, İstanbul, Beta Yay. *Kocabaş, Füsun (2005). Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam. İstanbul: Dönence Yayınları *Odabaşı, Yavuz (1995). Pazarlama İletişimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları No:851 *Yamamato Telli, Gonca (2003). Bütünleşik Pazarlama. İstanbul: MediaCat Yayınları.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 18 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 42 42
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 1 1 1 1 5 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 4 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek