GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SHU292 HAVAYOLU PAZARLAMASI Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Önlisans



Modern teknikler ve stratejiler ışığında, özellikle hizmet pazarlaması odağında, sağlam bir pazarlama teori ve bilgi alt yapısı oluşturmak.



1 1) Pazarlama çevresi kavramı kapsamında havacılık ve havayolları pazarlama çevresini değerlendirir. 2) Hizmet pazarlaması çerçevesinde havacılık sektörünü değerlendirir.
2 3) Havacılık sektöründe pazar araştırması hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. 4) Havacılık sektöründe ürün ve marka kavramlarının pazarlamaya etkisi hakkında bilgi sahibi olur. 5) Havacılık sektöründe işletmenin fiyat politikasının belirlenmesi faaliyetlerini öğrenir

Birinci Öğretim



[Yok]


Temel pazarlama bilgilerinin ışığında havacılık sektöründeki pazarlama uygulamalarını değerlendirilir. Pazarlama teorileri ve bilgilerinden havacılık pazarlama ve satış operasyonlarının tüm yönleri ele alınmakta, pazarlama, pazarlama karması, pazarlama planı geliştirme, pazar bölümleme ve konumlandırma ve sosyal medya pazarlaması üzerine odaklanılmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Temel Pazarlama Kavramları
2 Pazarlamanın mikro ve makro çevre unsurları
3 Havayolları ve Pazarlama Stratejileri, Porter'ın 'Beş Güç' Modeli ve Stratejik Aileler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 28 28
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 84

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 5 4 5
ÖÇ 2 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek