Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UTP129 | PHYSICS | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
İngilizce
Dersin amacı öğrencinin teknolojinin temelinde yer alan temel fizik bilimi ile ilgili kuralları kavrayabilmesi, analitik yaklaşım yöntemini kullanarak çeşitli problemleri çözebilmesi ve bu bilgileri teknoloji alanında uygulama becerisini kazanabilmesidir
1 | Teknolojinin temeli olan fiziksel kuralları kavrayabilme. |
2 | Fizik kuralları ile teknoloji arasındaki ilişkiyi kurabilme, fizik kurallarını mesleki derslerde uygulayabilme |
3 | Mesleği ile ilgili alet-makine yada cihazların kullanımında yada tasarlanmasında fizik kurallarından yararlanarak çözüm üretme |
4 | Konusu ile ilgili mühendislik problemlerini çözebilme |
Birinci Öğretim
yok
Yok
Skaler ve vektörel büyüklükler, birim sistemleri; Kuvvet, bileşke kuvvet, moment; Denge, denge Şartları, basit makineler; Newton’un II. Hareket Kanunu, hız, ivme, hareket, sürtünmeli hareket; İş ve Enerji, enerjinin korunumu; Momentum ve impuls, çarpışma; Madde, maddelerin ortak ve ortak olmayan özellikleri, yoğunluk, özgül ağırlık; Katı, sıvı ve gazlarda basınç, açık hava basıncı, kaldırma kuvveti; Isı ve sıcaklık, ölçüm şekilleri, genleşme, ısının yayılması, dalga ve ışık
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Maddenin Yapısı, atomların yapısı, Periyodik tablo ve elementler, moleküller, atomların elektronik yapıları, kimyasal bağlar Maddenin Halleri ve Haller arasındaki değişimler | ||
2 | Kuvvetler ve Moment Çiftleri, Kütle, Ağırlık Merkezi Gerilme, Sıkıştırma, Kayma, Kesme, Gerinim, Hooke Yasası | ||
3 | Gaz, Sıvı ve Katıların Özellikleri Sıvılarda Kaldırma ve Basınç Barometreler, Hidrostatik kaldırma (yüzme) | ||
4 | Lineer hareket, sabit ivmeli hareket,yer çekimli hareket Rotasyonel Hareket: Düzgün dairesel hareket, Periyodik hareket: Sarkaç hareketi | ||
5 | Basit Harmonik Hareket ve basit makinelerde iş prensipleri | ||
6 | Newton'un yasaları, dairesel hareket, sürtünme | ||
7 | İş, güç, enerji, moment, tork, gyroskop | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Atmosfer, Spesifik yoğunluk, viskozite, Bernoulli Teoremi, Venturi Teoremi, Akışkanların sıkıştırılabilirliği, sürtünme ve areodinamik | ||
10 | Sıcaklık; Termometreler, Celsius, Fahrenheit ve Kelvin Sıcaklık Ölçekleri, Gaz Kanunları | ||
11 | Termal genleşme,Sabit Hacimde Özgül Isı, Sabit Basınçta Özgül Isı, Genişleyen Gazların Yaptığı İş, Yanma Isısı, Erime ve Buharlaşma Gizli Isısı | ||
12 | İzotermal ve Adiabatik genişleme ve sıkıştırma işlemleri, motor çevrimleri sabit hacim ve sabit basınç, soğutucular ve ısı pompaları | ||
13 | Termodinamiğin 1. ve 2. yasaları | ||
14 | Dalga boyu, frekans, ışık hızı, Madde içindeki ışık dalgaları, Yansıtma ve kırılma kanunları: Düz yüzeylerde yansıtma, küresel aynalarla yansıtma, kırılma, mercekler, aynalar, Fiberoptik | ||
15 | Dalga hareketi: Mekanik dalgalar, sinüsoidal dalga hareketi, girişim olayları, duran dalgalar. Rezorans Ses: Ses hızı, şiddeti, süpersonik hız ve mach numaraları, Doppler etkisi | ||
16 | Final sınavı |
Ders notu Total Training Support Module 2
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 95 |
Ev Ödevi | 1 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 95 |
Ev Ödevi | 1 | 5 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | ||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 2 | 5 | 2 | 2 |