Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UTP143 | MATHEMATICS | Ders | 1 | 1 | 3,00 |
Önlisans
Bu dersin amacı öğrencilerin; genel matematik bilgisini kullanarak iş yaşantılarında karşılaştıkları problemlere somut ve hızlı çözüm üretmek, her türlü karar ve çözüm aşamasında farklı açılardan değerlendirme yaparak en iyi sonuca ulaşmak, en düşük maliyetle en karlı seçimi yapabilmesini sağlamak ve matematiksel işlemlerin kullanımını yaygınlaştırmaktır. Matematiğin, teknik program için önemini kavratarak, öğrencinin kendi programı için özellikle iyi bilmesi gereken konuların altını çizmektir.
1 | Temel matematik bilgilerini anlama ve alanıyla ilişkili olarak kullanma |
2 | Matematik bilgilerini sonuca ulaşma, yöntem seçme ve diğer amaçlarla kullanabilme |
3 | Elde edilen sonuçları yorumlayabilme |
4 | Alanıyla ilgili temel problemleri standart matematiksel teknikler kullanarak çözebilme |
5 | Matematiksel hesaplama araçlarını kullanabilme |
6 | Matematiğin uygulama alanlarında kullanılabilmesi |
7 | Pratik düşünme ve hızlı karar verme yetisini geliştirmek |
8 | Karşılaşılabilecek bütün durumları analiz etmek |
9 | Kaynak maliyeti minimum yaparak karı maksimize etmek |
10 | Mantıksal düşünme gücünü arttırmak |
Birinci Öğretim
yok
yok
Aritmetik, Cebir, Geometri
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Aritmetik terimler ve işaretler, çarpma ve bölme metotları, fraksiyonlar/kesirler ve ondalıklar | ||
2 | Faktörler ve çarpanlar, | ||
3 | Ağırlıklar, ölçüler ve dönüştürme faktörleri, | ||
4 | Oran ve orantı, ortalamalar ve yüzdeler, alanlar ve hacimler | ||
5 | Kareler, küpler, kare ve küp kökleri. | ||
6 | Basit cebirsel ifadelerin, toplamanın, çıkartmanın, çarpımın ve bölmenin değerlendirilmesi, | ||
7 | Ayraçların basit cebirsel fraksiyonların/kesirlerin kullanımı | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Lineer/doğrusal denklemler ve bunların çözümleri; Endeksler ve üstler/kuvvetler, negatif ve kesirli endeksler İkili ve diğer geçerli numaralandırma sistemleri; Eşanlı denklemler ve tek bilinenli iki derece denklemler | ||
10 | Logaritmalar. | ||
11 | Basit geometrik yapılar; | ||
12 | Grafiksel gösterim; grafiklerin, denklem/fonksiyon grafiklerinin özellikleri ve kullanımları; | ||
13 | Grafiksel gösterim; grafiklerin, denklem/fonksiyon grafiklerinin özellikleri ve kullanımları; | ||
14 | Basit trigonometri; trigonometrik ilişkiler; tablo | ||
15 | Dikgen ve kutupsal koordinatların kullanımı | ||
16 | Final sınavı |
Modül 1 Matematik Ders Kitabı EASA Part 66 – Total Training Support- Module 1- Mathematics
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 79 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 1 | 5 | ||
ÖÇ 2 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||
ÖÇ 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 6 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||
ÖÇ 7 | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | ||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | |||
ÖÇ 9 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | |||
ÖÇ 10 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |