Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
UTP267 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ TASARIM | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bilgisayar destekli çizim programlarını tanımak, tasarım çalışmalarında bilgisayar kullanımını kavramak, temel komutlr ve bu komutların uygulandığı 2 boyutlu çizim çalışmaları yapmak. 3 boyutlu çizim için temel bilgileri öğrenmek.
.
1 | Tasarım - çizim programlarının mantığını ve komutlarını kavrama |
2 | Ölçeklendirmeli üç boyutlu tasarım ve çizim yapma |
3 | Projelerin sunum çıktılarının oluşturulması |
Birinci Öğretim
Teknik çizim
.
Bilgisayar destekli çizim komutlarını öğrenmek. Parça çizimi yapmak
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar destekli tasarım konusunda temel kavramlar | ||
2 | Çizim programının tanıtımı | ||
3 | Çizim komutlarının tanıtımı | ||
4 | Çizim komutlarının tanıtımı | ||
5 | Çizim komutlarının tanıtımı | ||
6 | Çizim komutlarının tanıtımı | ||
7 | Çizim komutlarının tanıtımı | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Düzenleme komutlarının tanıtımı | ||
10 | Düzenleme komutlarının tanıtımı | ||
11 | Ölçeklendirme | ||
12 | Üç boyutlu tasarımlar | ||
13 | Üç boyutlu tasarımlar | ||
14 | Üç boyutlu tasarımlar | ||
15 | Print plot export | ||
16 | final sınavı |
.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 7 | 3 | 21 |
Toplam İş Yükü (saat) | 80 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 1 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | ||||
ÖÇ 2 | 1 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 1 | 5 | 2 | 5 | 2 | 3 |