Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
11918006T11209 | YAZI VE TİPOGRAFİ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Dersin amacı öğrencilere, tarihinden günümüze Tipografiyi teorik olarak tanıtmaktır. İçerikte; Tipografi Terimleri, Fontların yapısal özellikleri, Font Aileleri, Font Stilleri, ünlü font tasarımcıları, Tipografide renk, Font tasarım programları ve Font tasarımlarını inceleyerek Tipografi hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Öğr. Gör. Habibe MERSİN
1 | Geçmişten günümüze Tipografi tarihi hakkında bilgi sahibi olur. |
2 | Tipografi terimlerinin detayları hakkında bilgi sahibi olur. |
3 | Doğru font seçimleri yapabilir ve tipografide okunabilirliği sağlar. |
4 | Tipografik tasarımlar yapabilir. |
5 | Metin düzenlemeleri yapabilir ve sayfa tasarımında tipografi kurallarını uygular. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, Tipografinin ana elemanı olan harflerin temel yapısını çözümlemeleri ve tanımaları, tipoğrafinin tasarımda kullanılması ve uygulamaları
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş. Ders, işyükü ve değerlendirme kriterleri hakkında bilgilendirme.Tipografinin tarihsel gelişimi. | |||
2 | Tipografi nedir? Temelleri Nelerdir? Temel Tipografi kavramlarına hakim olma. | Uygulama çalışması. | ||
3 | Harf yapısının detaylı incelenmesi, serifli ve serifsiz yazıkarakterlerinin karakteristik özelliklerine hakim olma, grafik tasarımda tipografi. | Uygulama çalışması. | ||
4 | Tipografide sözdizimi, metin düzenleme biçimleri, bloklamalar ve okunabilirliği sağlama. | Uygulama çalışması. | ||
5 | Serifli, serifsiz, kaligrafik yazılar ve bu sınıfa giren font örneklerini gösterme ve seçilen bir cümleyi kaligrafik düzenleyebilme. | Uygulama çalışması. | ||
6 | Espaslar, harf boşluklarının çeşitli oranlaması.Majiskül, minüskül yazılar ve metin içerisindeki etkileri ve hiyerarşik düzenin örneklerle gösterilmesi. | Uygulama çalışması | ||
7 | Espaslar, harf boşluklarının çeşitli oranlaması.Majiskül, minüskül yazılar ve metin içerisindeki etkileri ve hiyerarşik düzenin örneklerle gösterilmesi. | Uygulama çalışması | ||
8 | Ara sınav. | Ara sınav. | ||
9 | Tipografi kullanılarak, ilgi çekici tasarımlar ve düzenlemeler yapabilme. | Uygulama çalışması | ||
10 | Tipografi kullanılarak, ilgi çekici tasarımlar ve düzenlemeler yapabilme. | Uygulama çalışması | ||
11 | Tipografi kullanılarak, ilgi çekici tasarımlar ve düzenlemeler yapabilme. | Uygulama çalışması | ||
12 | Tipografi kullanılarak, ilgi çekici tasarımlar ve düzenlemeler yapabilme. | Uygulama çalışması | ||
13 | Tipografi kullanılarak, ilgi çekici tasarımlar ve düzenlemeler yapabilme. | Uygulama çalışması | ||
14 | Tipografi (Final %40) | Final |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Uygulama/Pratik | 1 | 50 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 15 | 1 | 15 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 8 | 16 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 97 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 1 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 1 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 2 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 2 |