Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6507001112012 | BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÇİZİM | Ders | 1 | 2 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilere, tasarımı peyzaj mimarları tarafından yapılmış olan projeleri bilgisayar ortamında çizebilmek için gerekli olan teknik programın kullanımı hakkında bilgi vermektir.
Dr. Öğr. Üyesi Handan ÇAKAR
1 | Teknik bilgisayar programı ile ilgili temel kavramları kavrayabilme. |
2 | Teknik bilgisayar programı ile ilgili temel komutları kavrayabilme. |
3 | Teknik bilgisayar programı ile ilgili temel komutları kullanabilme. |
4 | Bilgisayarda yıllara bağlı teknik gelişmeleri takip edebilme yetisini kazanabilme. |
5 |
Birinci Öğretim
Yok
Bilgisayarda çizim için gerekli olan teknik program tanıtılmakta, uygulanacak komutlar hakkında bilgi verilmekte ve uygulamalar yapılmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması | Tanışma | ||
2 | Teknik bilgisayar programının tanıtılması ve ilgili temel kavramların anlatılması | Sunum | ||
3 | Kağıt üzerinde tasarımı yapılmış projenin, bilgisayar ortamına geçirilmesi sırasında alınan ölçülerin teknik programdaki ölçü sistemine çevrilişinin anlatılması. | Ölçüm yapıp, alınan ölçüleri bilgisayar sistemine çevirmek için gerekli hesaplamaların yapımı | ||
4 | Kağıt üzerinde tasarımı yapılmış projenin, bilgisayar ortamına geçirilmesi sırasındaki kuralların anlatımı. | İlgili kuralların bilgisayar ortamında uygulanması | ||
5 | Kağıt üzerinde tasarımı yapılmış projenin, bilgisayar ortamına geçirilmesi sırasındaki aşamaların anlatımı. | İlgili aşamaların, sırasıyla bilgisayar ortamında uygulanması | ||
6 | Teknik programdaki ayarların yapılışının anlatımı. | Teknik programdaki ayarların yapımı | ||
7 | Teknik programdaki düz çizgi, çoklu çizgi, yay ve silme komutlarının anlatılması | İlgili komutların bilgisayar ortamında uygulanması | ||
8 | Ara Sınav | |||
9 | Teknik programdaki daire, elips, kare, dikdörtgen ve çokgen komutlarının anlatılması | İlgili komutların bilgisayar ortamında uygulanması | ||
10 | Teknik programdaki kopyalama, taşıma, açısal çoğaltma, paralel çoğaltma ve döndürme komutlarının anlatılması | İlgili komutların bilgisayar ortamında uygulanması | ||
11 | Teknik programdaki yakınlaştırma-uzaklaştırma, büyütme-küçültme, kırpma, uzatma, köşe kırma, köşe yuvarlatma komutlarının anlatılması | İlgili komutların bilgisayar ortamında uygulanması | ||
12 | Teknik programdaki katman oluşturma komutunun anlatılması | İlgili komutların bilgisayar ortamında uygulanması | ||
13 | Teknik programdaki tarama, renklendirme ve metin yazma komutlarının anlatılması | İlgili komutların bilgisayar ortamında uygulanması | ||
14 | Bilgisayardaki teknolojik gelişimleri takip etmenin öneminin anlatımı | Tartışma | ||
15 | Ödevlerin sunulması ve tartışılması | Ödevlerin incelenmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Can, M., 2009, “ AutoCAD 2009: Laboratuvar Uygulamaları”, Murathan Yayınevi, Trabzon
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Proje Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
Proje Sunma | 1 | 4 | 4 |
Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Okuma | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | ||||||
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |