Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6507002222014 | TOPRAK BİLGİSİ VE GÜBRELEME | Ders | 2 | 4 | 3,00 |
Önlisans
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin; Toprak yapısını ve çeşitlerini, Bitkilerin beslenmesiyle ilgili temel bilgileri edindirerek, karşılaşılan sorunları ve çözüm yollarını öğretmek, Gübreleri tanıtmak, gübreleme yöntemlerini gübre-verimlilik ilişkilerini kavratarak doğru gübreleme yapmalarını sağlatmak konularında temel bilgilerinin kavranmasını sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Cenk Ceyhun Kılıç
1 | Toprağın genel bileşimi ve toprakların kökenini öğrenme |
2 | Toprakların temel fiziksel ve kimyasal özelliklerini kavrayabilme |
3 | Toprak verimliliği ve toprak çevre ilişkileri konusunda temel kavramları öğrenebilme |
4 | Bitki besin elementlerinin bitkilerdeki işlevlerini kavrayabilme. |
5 | Besin elementlerinin eksiklik belirtilerini tanıyabilme |
6 | Gübreleri ve gübreleme tekniklerini öğrenebilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Toprağı oluşturan kayaçlar,Toprak yapısı, Toprak bünyesi , organik maddenin faydaları, Toprağı ıslah etmede kullanılan materyaller, Bitki beslemenin kısaca tarihçesi ve önemi, bitki için mutlak gerekli besin maddeleri, bitki besin maddelerinin topraktan alınış formları ve alındıkları yerler, bitkideki noksanlık belirtileri ve gübre kullanılmasına etki eden faktörler ile gübre kullanma zamanı, şekli ve miktarı hakkında bilgiler verilmektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma | Tanışma, ders hakkında önbilginin verilmesi, Süs bitkisinde N-P-K noksanlık belirtilerinin belirlenmesi amaçlı denemenin anlatılması | ||
2 | Bitki beslemede gereksinim duyulan elementler: Bitki besleme alanında günümüze değin yapılan çalışmalar, besin elementlerinin bitkideki genel işlevlerinin anlatılması | Süs bitkisinde gübreleme denemesinin kurulması, saksı ve diğer malzemelerin hazırlanması | ||
3 | Mutlak gerekli besin elementlerinin ve Bitki Besin Elementlerinin Alınım Formlarının anlatılması | Gübre çözeltilerinin hazırlanması | ||
4 | Azot ve Fosfor ‘un anlatılması | Denemenin devamı | ||
5 | Potasyum ve Kalsiyum’un anlatılması | Seradaki saksılı süs bitkilerinin bakımı ve N-P-K gübrelemesi | ||
6 | Magnezyum, Kükürt ve Demir’in anlatılması | Seradaki saksılı süs bitkilerinin bakımı ve mikro element gübrelenmesi | ||
7 | Mangan, Bor, Çinko ve Bakır’ın Molibden, Klor, Sodyum anlatılması | Noksanlık belirtilerinin slaytlarla irdelenmesi | ||
8 | ARA SINAV | |||
9 | Kobalt, Vanadyum, Silisyum, diğer elementlerin anlatılması | Noksanlık belirtilerinin slaytlarla irdelenmesi | ||
10 | Gübre ve gübrelemenin tanımı | Farklı gübre çözeltilerinin pH ‘larının ölçülmesi, | ||
11 | Gübre çeşitlerinin tanıtılması | Farklı gübre çözeltilerinin tuz içeriklerinin (EC) ölçülmesi | ||
12 | Gübre çeşitlerinin tanıtılması | Farklı gübrelerin Suda Eriyebilirliliklerinin ölçülmesi | ||
13 | Gübre çeşitlerinin tanıtılması | Farklı gübrelerin Suda Eriyebilirliliklerinin ölçülmesi | ||
14 | Gübreleme yöntemleri | Genel tekrar | ||
15 | Gübreleme yöntemleri | Genel tekrar | ||
16 | Final sınavı |
1. KACAR,B., KATKAT, A.V.1998. Bitki Besleme Uludağ Üniversitesi Güçlendirme Vakfı Yayın No:127. 2. KACAR,B., KATKAT, A.V.,2007. Gübreler ve Gübreleme Tekniği.2.BASKI.Nobel Yayın No:1119. 3. Kılıç, C.C., 2008. Gübreler ve Gübreleme Ders Notları (E.Ü Bayındır MYO Seracılık ve Peyzaj ve Süs Bitkileri Programı,) 4. Farklı notlardan hazırlanmış power point sunum
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 14 | 1 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | |||||
ÖÇ 6 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |