Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6507001352019 | AKADEMİK TÜRKÇE | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Türkçe
Üniversite öğrenimini sürdüren uluslararası öğrencilerin görsel ve işitsel Türkçe malzemeleri kavrama ve çözümleme becerilerini ve Türkçe sözcük dağarcıklarını geliştirerek Türkçe hakimiyetlerini arttırmak, Türkçeyi yabancı dil olarak edinmelerine yönelik analitik ve uygulamalı çalışmalar yapmak, akademik yazı ve sunum tekniklerini göstererek kendilerini akademik olarak sözlü ve yazılı ifade edebilmelerine destek olmak, akademik/bilimsel okuma ve yorumlama yapabilme becerilerini geliştirmek ve akademik Türkçe seviyelerini yükselterek Türkçe yazılı metinleri çözümleyebilme becerilerinin gelişimine katkı sunmaktır.
1 | Türkçe konuşmaları seçici dinleme yöntemiyle anlar ve konuşmaların konularını özetler ve hakkında yorumlar yapar. |
2 | Türkçe literatürden metinleri tüm ayrıntılarıyla anlar, bu metinlerdeki derin ve yan anlamları algılar, bu metinleri konusu, teması, iletileri yönünden yorumlar, bu metinlerdeki jargon, argo, deyim gibi söz ve sözcük varlığını seçer ve anlar. |
3 | Öğrenciler kendi fikir ve kanaatlerini yanlış anlamalara yol açmaksızın karşı tarafa iletebilir; kendini akıcı ve kesin bir dille ifade edebilir ve farklı ifade olanaklarından rahatlıkla yararlanır. |
4 | Yazılarında, hedef kitlesine uygun bir dil ve tarz seçer, farklı anlatım tekniklerinden yararlanır ve konuya uygun sözcük, kavram, söz ve ifadeler seçer. |
5 | Dinlediği konuşma ve metinlerdeki örtülü anlamları seçer ve teknik ve bilimsel terimlerle hazırlanmış konuşmaları anlar. |
6 | Okuduğu metinlerin ana fikrini anlar ve metinlerdeki başlık, alt başlık ve konu arasındaki ilişkiyi seçer. |
7 | Mesleki konulardaki görüşlerini ayrıntılı olarak yazarak anlatabilir, karmaşık konularda yazılı kompozisyonlar oluşturabilir ve yazdığı metnin ana fikrini yardımcı düşüncelerle destekleyebilir. |
8 | Yazınsal metinle bilimsel metin arasındaki farkları çok net anlar ve her iki metin türünün bir arada bulunduğu parçalardaki geçişleri çok net olarak seçer. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Uluslararası öğrencilerin Türkçe okuma, dinleme, konuşma ve yazma dil becerilerini geliştirmeye yönelik okuma metinleri, dinleme kayıtları, konuşma görevleri ve yazma konularının sınıf içi etkinlikleri. Öğrencilerin Türkçe tez, makale, sunum, rapor vb. gibi bilimsel çalışmalar hazırlayabilmesine yönelik faaliyetler. Öğrencilerin herhangi bir konu hakkında Türkçe hazırladıkları bilimsel çalışmaları topluluk önünde işitsel ve görsel olarak sunabilmelerine yönelik faaliyetler.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Dinleme metnine yönelik tahminde ve çıkarımda bulunabilme, ön bilgileri aktif hale getirip kullanabilme, metindeki anahtar sözcükleri anlamlandırabilme, metni çözümleme ve özetleyebilme, metin türlerini ayırt edebilme, resmî yazı türlerini kavrayabilme, yazma hedeflerini belirleyebilme, amaca yönelik araştırma yapabilme. | ||
2 | Metni göz atarak okuyabilme, metnin içeriğini analiz edebilme, seçici dinleme tekniğini kullanabilme. | ||
3 | Dinlediği bir metni özetleyebilme, dinlediği cümleleri dolaylı aktarabilme, metnin anlatım tarzını analiz edebilme, metni odaklanarak okuyabilme. | ||
4 | İlk paragraftan metnin içeriğini tahmin edebilme, Cornell not alma tekniğini kullanabilme. | ||
5 | Zıtlık ve paralellik kuran yapıları ayırt edebilme, tanımlayıcı ve yaratıcı metinler yazabilme, sunumu değerlendirebilme. | ||
6 | Bilimsel kaynak türlerini ayırt edebilme, kütüphane ve internet araştırması yapabilme, akademik metin türlerini ayırt edebilme. | ||
7 | Akademik metnin biçimsel özelliklerini ayırt edebilme, metindeki referansları kaynakçada gösterebilme, dolaylı ve doğrudan alıntıları ayırt edebilme, sunum için hazırlık yapabilme, sunumu dinleyip anlayabilme, bilgi fişi oluşturabilme. | ||
8 | Özet bildirinin içeriğini anlayabilme, bildirinin bölümlerini ayırt edebilme, özet bildiri yazabilme, tablo ve grafikleri okuyabilme, verileri görsel hale getirebilme. | ||
9 | Bir içeriği yeniden başka bir şekilde ifade edebilme, kaynak gösterme, slayt oluşturabilme. | ||
10 | ARA SINAV | ||
11 | Farklı grafik türlerini okuyup yorumlayabilme, dijital okuma yapabilme, makalenin içeriğini özetleyebilme, makale yazım sürecine hazırlık yapabilme. | ||
12 | Özet bölümü yazabilme, giriş bölümünün işlevini ayırt edip giriş paragrafı yazabilme, yöntem bölümünün işlevini kavrayabilme ve yöntem bölümü için paragraf yazabilme. | ||
13 | Bulgular ve yorum bölümünün işlevini ayırt edebilme, kaynakça bölümünün işlevini ayırt edebilme, dinlerken kendi notlarını alabilme, sözlü özet yapabilme, düşünce yazı türlerini ayırt edebilme, düşünce yazısı yazabilme. | ||
14 | Görsellerden metnin içeriğini anlayabilme, dinleyici notlarının işlevini anlayabilme, dinleyici notlarını yazabilme. | ||
15 | Öz geçmişin işlevini anlayabilme, kronolojik öz geçmişini yazabilme, kapak mektubu yazabilme | ||
16 | YIL SONU SINAVI |
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 28 | 1 | 28 |
Bireysel Çalışma | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 7 | 4 | |||||||||||||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 |