Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SGM107 | MATEMATİK VE MANTIK | Ders | 1 | 1 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Mantık ve ayrık matematik, siber güvenlik alanında kritik bir rol oynamaktadır ve bu dersin temel amacı, öğrencileri siber güvenlik için önemli olan temel mantık ve ayrık yapılarla tanıştırmaktır. Bu ders, siber güvenlikte matematiksel düşünce, bilgi teknolojileri ve bilgisayar bilimlerine odaklanarak öğrencileri bu alanda donanımlı hale getirmeyi amaçlamaktadır. Mantık, İspat Teknikleri, Kümeler, Bağıntılar, Fonksiyonlar, Sayma ve Çizge Teorisi gibi konular ele alınacaktır. Bu sayede öğrenciler, siber saldırıları anlamak ve siber güvenlik önlemleri geliştirmek için matematiksel yaklaşımları etkin bir şekilde kullanabilme yetkinliği kazanacaklardır.
Öğretim Görevlisi Dr. Çağla Kambak İs
1 | Mantık kurallarını uygulayabilme, Kümeler kuramı, fonksiyon gibi konularla ilgili temel kavramları kavrayabilme, ilgili problemleri çözebilme. |
2 | Kombinatorik alanında permütasyon, kombinasyon ve sayma gibi temel kavramları kavrayabilme ve bu konularla ilgili problemleri çözebilme |
3 | Çizge kuramıyla ilgili temel kavramları anlayabile ve ilgili problemleri çözebilme ve bu bilgiyi kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yok.
[Yok]
Kümeler Fonksiyonlar Bağıntılar Sayma teknikleri Permütasyon, kombinasyon Klasik olasılık Diziler, Aritmetik ve geometrik diziler Arasınav, Tüme varım yöntemi Mantık Önermeler Mantığı Çizgeler ve ağaçlar Düzlemsel çizgiler Renklendirme
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kümeler | ||
2 | Fonksiyonlar | ||
3 | Bağıntılar | ||
4 | Sayma teknikleri | ||
5 | Permütasyon, Kombinasyon | ||
6 | Klasik olasılık | ||
7 | Diziler | ||
8 | Aritmetik ve geometrik diziler | ||
9 | Arasınav, Tüme varım yöntemi | ||
10 | Mantık | ||
11 | Önermeler Mantığı | ||
12 | Çizgeler ve ağaçlar | ||
13 | Düzlemsel çizgiler | ||
14 | Renklendirme | ||
15 | Final Sınavı |
Kenneth H. Rosen, Discrete Mathematics and Its Applications, Fifth Edition, McGraw-Hill. R.P. Grimaldi, Discrete and Combinatorial Mathematics, Addison-Wesley.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 5 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 5 |