| Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| 1910202012024 | ETKİLEŞİMLİ HİKAYE ANLATIMI | Ders | 2 | 3 | 4,00 |
Önlisans
Türkçe
Öğrenciye hikaye anlatımının temel prensiplerini öğreterek, etkileşimli hikaye oyunları tasarlayabilecek beceriyi kazandırmak.
Doç. Dr. Semih SALMAN
| 1 | Etkileşimli hikâye yapılarını anlar ve oluşturur. |
| 2 | Oyun dünyası ve atmosfer oluşturma becerisine sahiptir. |
| 3 | Karakter geliştirme ve diyalog yazma yeteneğine sahiptir. |
| 4 | Oyun fiziği ve hikâye bütünlüğünü sağlama becerisine sahiptir. |
| 5 | Oyuncu kararlarının hikâye akışını etkilemesini sağlar. |
| 6 | Dinamik hikâye oluşturma ve farklı hikâye yolları oluşturma becerisi kazanır. |
| 7 | Oyun hikâyesini etkili bir şekilde sunar. |
Birinci Öğretim
Yok
[Yok]
Hikâye Anlatımı Temelleri ve Yapısı; Oyun Karakterleri ve Diyaloglar; Dalgalanma Noktaları ve Hikâye Yolları; Oyun Dünyası ve Atmosfer Oluşturma; Oyuncu Kararlarının Hikâye Akışına Etkisi; Dinamik Hikâye Oluşturma ve Dengeleme; Etkileşimli Hikâye Tasarımı Uygulamaları.
| Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Hikâye Anlatımı Temelleri | |||
| 2 | Hikâye Anlatımı Yapısı | |||
| 3 | Oyun Karakterleri ve Diyaloglar | |||
| 4 | Dalgalanma Noktaları ve Hikâye Yolları | |||
| 5 | Oyun Dünyası ve Atmosfer Oluşturma | |||
| 6 | Oyuncu Kararlarının Hikâye Akışına Etkisi | |||
| 7 | Dinamik Hikâye Oluşturma ve Dengeleme | |||
| 8 | Etkileşimli Hikâye Tasarımı Uygulamaları | |||
| 9 | Hikâye Yapısının Karmaşıklığı ve İlerlemesi | |||
| 10 | Oyun Atmosferinin Oluşturulması ve Atmosfer Tasarımı | |||
| 11 | Oyuncu Kararlarının Hikâye Akışındaki Etkisi | |||
| 12 | Dinamik Hikâye Oluşturma ve Oyuncu Reaksiyonlarının İncelenmesi | |||
| 13 | Etkileşimli Hikâye Projesinin Geliştirilmesi | |||
| 14 | Etkileşimli Hikâye Projesinin Test Edilmesi ve Revizyonları | |||
| 15 | Proje Sunumu ve Değerlendirme |
Ders veren notları Yılmaz E. A. (2020) Oyunların Gücü Adına! Oyunlaştırma Bilimine Giriş; Epsilon Corn L. (2018); Hikaye Dehası: Beyin Bilimi, Taslak Oluşturmanın Ötesine Geçip Sürükleyici Bir Roman Yazmak İçin Nasıl Kullanılır?Sola Unitas Culino P. J.(2018); Senaryo Yazımı: Sekans Yöntemi; Kalkedon
Anlatım Proje
Yok
| Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| Derse Katılım | 15 | 3 | 45 |
| Beyin Fırtınası | 5 | 10 | 50 |
| Ev Ödevi | 5 | 5 | 25 |
| Toplam İş Yükü (saat) | 122 | ||
| PÇ 1 | |
| ÖÇ 1 | |
| ÖÇ 2 | |
| ÖÇ 3 | |
| ÖÇ 4 | |
| ÖÇ 5 | |
| ÖÇ 6 | |
| ÖÇ 7 |