GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
6015002172024 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans



Bu dersin amacı, öğrencilere toplam kalite yönetimi ile ilgili ilke, kavram, süreç, araç ve faaliyetleri öğretmektir.


ÖĞR.GÖR.CEVAHİR BOZOĞLU


1 Öğrenciler işletmelerde kalite ile ilgili sorunları daha iyi anlama becerisi kazanır.
2 Öğrenciler kalite yönetimi teknikleri sayesinde bu sorunlara çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
3 Öğrenciler kalitenin yönetim açısından önemini bilir.
4 Öğrenciler işletmelere rekabet avantajı sağlamak için kalitenin önemini bilir.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu ders; Kalite , Genel Terimler ve Temel Değerler ve TQM paradigmaları,Toplam Yönetim ve kalite yönetiminin tarihsel gelişimi,Kalite kontrol, Kalite Güvence ve Toplam Kalite Yönetimi,Müşteri Memnuniyeti, Elde Tutma ve Sadakat, ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi,Akreditasyon, Kalibrasyon ve EFQM Modeli,Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK), Ulusal ve uluslararası kalite Ödülleri,Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler ( Strateji, Misyon, Vizyon, Değerler, Müşteri odaklılık ve Kıyaslama),Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler (Proses Yönetimi, Sürekli İyileştirme (KAİZEN), Takım Çalışması,Kalite Kontrol Çemberi ve özellikleri,İstatistiksel Kalite Kontrol Yöntemleri,Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Planlama süreci,Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği,Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği; konularını içermektedir.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kalite , Genel Terimler ve Temel Değerler ve TQM paradigmaları
2 Toplam Yönetim ve kalite yönetiminin tarihsel gelişimi
3 Kalite kontrol, Kalite Güvence ve Toplam Kalite Yönetimi
4 Müşteri Memnuniyeti, Elde Tutma ve Sadakat
5 ISO 9000 Kalite Yönetim Sistemi
6 Akreditasyon, Kalibrasyon ve EFQM Modeli
7 Türk Akreditasyon Kurumu (TÜRKAK), Ulusal ve uluslararası kalite Ödülleri
8 ARA SINAV
9 Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler ( Strateji, Misyon, Vizyon, Değerler, Müşteri odaklılık ve Kıyaslama)
10 Kaliteyi Etkileyen Temel Faktörler (Proses Yönetimi, Sürekli İyileştirme (KAİZEN), Takım Çalışması
11 Kalite Kontrol Çemberi ve özellikleri
12 İstatistiksel Kalite Kontrol Yöntemleri
13 Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Planlama süreci
14 Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği
15 Toplam kalite yönetiminin uygulama süreci: Kalite planlama tekniği
16 FİNAL SINAVI

Toplam Kalite Yönetimi genel başlıklı çok sayıda eser incelenebilir


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bütünleme Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 15 1 15
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 66

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek