GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
6015002212024 İŞARET DİLİ Seçmeli Ders Grubu 2 3 2,00

Önlisans


Türkçe


İşitme engelli bireylerin kullandığı işaret dilini öğrenmek



1 İşaret dilini aktif kullanır.
2 işaret dilini kullanarak bilişim ve iletişime yönelik bilgi ve becerilerini geliştirir.
3 İşaret dilini kullanarak alanında edindiği bilgi ve yetenekleri disiplinlerarası çalışmalarda uygular
4 Kendi çalışmalarını alandaki ve dıştaki gruplara aktarır.

Birinci Öğretim



[Yok]


İşitme Engelli Bireylerin Kullandığı İşaret Dilini Öğrenmek, Öğretmek ve Sosyal Yaşam İçerisinde Gerektiğinde Bu Dili Kullanma Becerisi Kazandırmak.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Hafta Türk İşaret Dili, işaret dilinin genel özellikleri, Türk İşaret dili Alfabesi
2 Aile,Vücudumuz,Sağlık
3 Fiiller,Sıfatlar
4 Zıt Anlamlı Kelimeler,Sayılar
5 Duygular, Zaman
6 Taşıtlar, Trafik ve Renkler
7 Okul ve Eğitim
8 Ara sınav
9 Giyecekler ve Yiyecekler
10 Ev Eşyaları, Meslekler
11 Bitkiler ve Hayvanlar
12 Spor, coğrafi terimler
13 İsimler, Deyimler
14 İller, ülkeler

-Atila, M., 2011. Konuşan Eller-Temel İşaret Dili. İlgi Kültür Sanat Yay., 197 s.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 55

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 5 5
ÖÇ 2 5 5
ÖÇ 3 5 5
ÖÇ 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek