GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
6015001272025 GENEL EKONOMİ Ders 1 1 3,00

Önlisans



Bu dersin amacı, muhasebe ve vergi uygulamaları dersini alan öğrencilerin gereksinim duyacağı ekonomi derslerini mikro ve makro içeriklerle öğretmektir. Dersin diğer bir amacı, bu alanda kariyer planı olan öğrencilere bu yönde bilgiler vermek ve işletme ortamlarında karşılaşılması muhtemel iktisadi sorunların çözümüne yönelik bilgiler vermektir.


Prof. Dr. Ahmet Kaya


1 Ekonominin tanımını bilmek, mikro ve makro ekonomi hakkında bilgi sahibi olmak
2 Ekonomide ihtiyaç
3 Ekonomide fiyat
4 Ekonomide arz, talep ve fiyat
5 Ekonomide esneklik
6 Üretim ve tüketim
7 Ekonomide piyasalar
8 Ekonomide enflasyon ve diğer olumsuz tanımlamalar
9 Kamu, ödemeler dengesi, açıklar, ihracat ve ithalat
10 İstihdam ve bütüme

Birinci Öğretim


Yok


Derste, her bir konu hakkında minimal düzeylerde bilgi sahibi olunması tavsiye edilir.


Bu dersin içeriği; ekonominin tanımı, ekonomik sistemler, ihtiyaç, fiyat, arz ve talep, esneklik, tam rekabet piyasası, üretim, piyasalar, istihdam, büyüme, enflasyon, kamu dengesi, dış ticaret ve ödemeler dengesi konularından oluşmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Ekonominin konusu ve tanımı Sınıf ortamında yaşamdan örnekler ve açıklamalar Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
2 Ekonomide arz talep ve fiyat Sınıf ortamında yapılan açıklamalar Klasik öğretme yöntemleri Öğrenme temelli hazırlıklar
3 Ekonomide üretim ve tüketim Sınıf ortamında örneklemeler Klasik öğretim yöntemleri Öğrenme temelli hazırlıklar
4 Ekonomide fiyat esnekliği Sınıf ortamında örneklemeler Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
5 Ekonomide piyasalar ve tam rekabet piyasası Sınıf ortamında açıklamalar Klasik yöntemler Öğrenme temelli hazırlıklar
6 Ekonomide teoriler Sınıf ortamında uygulamalar Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
7 Arasınav Sınıf ortamında 25 ya da 30 sorudan oluşan çoktan seçmeli test sınavı - Sınava hazırlık nitelikli ciddi bir çalışma
8 Arasınav değerlendirme ve tartışma dersi Sınıf ortamında etkileşimli bir değerlendirme Klasik yöntem Bütün öğrencilerin katılımı yeterli
9 Makro ekonomi ve makro ekonominin içerikleri Sınıf ortamında uygulama Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
10 Ekonomide büyüme Sınıf ortamında örneklerle uygulama Klasik yöntemler Öğrenme temelli hazırlıklar
11 Ekonomide tasarruf ve yatırım Sınıf ortamında uygulamalar Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
12 Ekonomide istihdam Sınıf ortamında uygulamalar Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
13 Kamuda bütçeleme Sınıf ortamında uygulamalar Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
14 Kamuda bütçe açığı ve doğurduğu sonuçlar Sınıf ortamında uygulamalar Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
15 Genel ekonomik tartışmalar-1 Sınıf ortamında etkileşimli tartışmalar Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
16 Final sınavına hazırlık dersi-2 Sınıf ortamında etkileşimli tartışma Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar

Pekin, T. "Ekonomiye Giriş", Fakülteler Kitabevi, Bornova-İzmir. Pekin T. "Makro Ekonomi", Fakülteler Kitabevi, Bornova-İzmir.


Ders ortamında klasik etkinlik ve yöntemler


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Gerekmez


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Beyin Fırtınası 6 1 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 12 12
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 16 16
Ev Ödevi 6 2 12
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 2 5 3 3
ÖÇ 2 2 5 3 3
ÖÇ 3 2 5 3 3
ÖÇ 4 2 5 3 3
ÖÇ 5 2 5 3 3
ÖÇ 6 2 5 3 3
ÖÇ 7 2 5 3 3
ÖÇ 8 2 5 3 3
ÖÇ 9 2 5 3 3
ÖÇ 10 2 5 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek