Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6015001392025 | MEDYA VE İLETİŞİM | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, muhasebe ve veri uygulamaları programı öğrencilere günlük hayatta ve meslek yaşamda iletişim becerileri kazandırmak ve mesleki faaliyetlerde karşılaşabilecekleri problemleri aşmada yardımcı olmaktır. Hangi meslekten olunursa olsun güçlü bir iletişimin birçok sorunu yönetmede hayati öneme sahip olduğunu biliyoruz. Bu amaca uygun bir formda dersin işlenmesi amaçlanmaktadır.
Prof. Dr. Ahmet Kaya
1 | İletişim ve önemi bilinir |
2 | Medya ve medya ortamlarında iletişim |
3 | Yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim öğrenilir. |
4 | İletişim engelleri ve bu engelleri aşmada bilinmesi gerekli hususlar |
5 | İş yaşamında ve ekip çalışmasında iletişim |
Birinci Öğretim
Yok
Derse katılım ve işbirliği dinamiklerinin sınıf ortamına taşınması beklenir.
Bu dersin içeriği, iletişimin tanımı ve önemi, medya ve medya ortamlarında iletişim, iletişim araçları, sözlü iletişim, yazılı iletişim, sözsüz iletişim, iletişim unsurları, İletişim engelleri, İş yaşamında iletişim ve ilişkili konulardan oluşmaktadır.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | İletişimin tanımı ve önemi | Klasik öğrenme yöntemleri | Gerekmez |
2 | Medya ve medya ortamlarında iletişim | Sınıf ortamında etkileşimli klasik öğretme yöntemi | gerekmez |
3 | İletişim türleri | Sınıf ortamında etkileşimli klasik öğretme yöntemleri | Gerekmez |
4 | Kitle ve medya İletişim araçları | Sınıf ortamında etkileşimli klasik yöntem | Gerekmez |
5 | Sözlü iletişi ve türleri | Sınıf ortamında etkileşimli klasik yöntem | Gerekmez |
6 | Yazılı iletişim ve türleri | Sınıf ortamında klasik etkileşimli yöntem | Gerekmez |
7 | Arasınav | Sınıf ortamında 25 sorudan oluşan test sınavı | Gerekmez |
8 | Sözsüz iletişim ve unsurları | Sınıf ortamında etkileşimli yöntem | Gerekmez |
9 | İletişim engelleri ve türleri | Sınıf ortamında etkileşimli yöntem | Gerekmez |
10 | İletişim engellerini ortadan kaldıran önlemler | Sınıf ortamında etkileşimli yöntem | Gerekmez |
11 | İş yaşamında iletişim ve önemi | Sınıf ortamında etkileşimli iletişim | Gerekmez |
12 | İş yaşamında ortaya çıkan problemleri aşmada kullanılması gereken iletişim araçları | Sınıf ortamında etkileşimli yöntem | Gerekmez |
13 | İş yaşamında bir iletişim vakası | Sınıf ortamında etkileşimli yöntem | Gerekmez |
14 | Sosyal ortamda bir iletişim vakası | Sınıf ortamında etkileşimli yöntem | Gerekmez |
15 | Okul ortamında bir iletişim vakası | Sınıf ortamında etkileşimli yöntem | Gerekmez |
16 | Aile ortamında bir iletişim vakası | Sınıf ortamında etkileşimli yöntem | Gerekmez |
Kaya, A. (2011) " Genel ve Teknik İletişim", Zeus Kitabevi, İzmir.
Sınıf ortamında etkileşimli ve işbirlikli ders işleme yöntemi uygulanacaktır.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Gerekmez
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 7 | 2 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 5 |