GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
6015001392025 MEDYA VE İLETİŞİM Seçmeli Ders Grubu 1 1 2,00

Önlisans



Bu dersin amacı, muhasebe ve veri uygulamaları programı öğrencilere günlük hayatta ve meslek yaşamda iletişim becerileri kazandırmak ve mesleki faaliyetlerde karşılaşabilecekleri problemleri aşmada yardımcı olmaktır. Hangi meslekten olunursa olsun güçlü bir iletişimin birçok sorunu yönetmede hayati öneme sahip olduğunu biliyoruz. Bu amaca uygun bir formda dersin işlenmesi amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Ahmet Kaya


1 İletişim ve önemi bilinir
2 Medya ve medya ortamlarında iletişim
3 Yazılı, sözlü ve sözsüz iletişim öğrenilir.
4 İletişim engelleri ve bu engelleri aşmada bilinmesi gerekli hususlar
5 İş yaşamında ve ekip çalışmasında iletişim

Birinci Öğretim


Yok


Derse katılım ve işbirliği dinamiklerinin sınıf ortamına taşınması beklenir.


Bu dersin içeriği, iletişimin tanımı ve önemi, medya ve medya ortamlarında iletişim, iletişim araçları, sözlü iletişim, yazılı iletişim, sözsüz iletişim, iletişim unsurları, İletişim engelleri, İş yaşamında iletişim ve ilişkili konulardan oluşmaktadır.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 İletişimin tanımı ve önemi Klasik öğrenme yöntemleri Gerekmez
2 Medya ve medya ortamlarında iletişim Sınıf ortamında etkileşimli klasik öğretme yöntemi gerekmez
3 İletişim türleri Sınıf ortamında etkileşimli klasik öğretme yöntemleri Gerekmez
4 Kitle ve medya İletişim araçları Sınıf ortamında etkileşimli klasik yöntem Gerekmez
5 Sözlü iletişi ve türleri Sınıf ortamında etkileşimli klasik yöntem Gerekmez
6 Yazılı iletişim ve türleri Sınıf ortamında klasik etkileşimli yöntem Gerekmez
7 Arasınav Sınıf ortamında 25 sorudan oluşan test sınavı Gerekmez
8 Sözsüz iletişim ve unsurları Sınıf ortamında etkileşimli yöntem Gerekmez
9 İletişim engelleri ve türleri Sınıf ortamında etkileşimli yöntem Gerekmez
10 İletişim engellerini ortadan kaldıran önlemler Sınıf ortamında etkileşimli yöntem Gerekmez
11 İş yaşamında iletişim ve önemi Sınıf ortamında etkileşimli iletişim Gerekmez
12 İş yaşamında ortaya çıkan problemleri aşmada kullanılması gereken iletişim araçları Sınıf ortamında etkileşimli yöntem Gerekmez
13 İş yaşamında bir iletişim vakası Sınıf ortamında etkileşimli yöntem Gerekmez
14 Sosyal ortamda bir iletişim vakası Sınıf ortamında etkileşimli yöntem Gerekmez
15 Okul ortamında bir iletişim vakası Sınıf ortamında etkileşimli yöntem Gerekmez
16 Aile ortamında bir iletişim vakası Sınıf ortamında etkileşimli yöntem Gerekmez

Kaya, A. (2011) " Genel ve Teknik İletişim", Zeus Kitabevi, İzmir.


Sınıf ortamında etkileşimli ve işbirlikli ders işleme yöntemi uygulanacaktır.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Gerekmez


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 7 2 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 6 6
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 4 4 5
ÖÇ 2 4 4 5
ÖÇ 3 4 4 5
ÖÇ 4 4 4 5
ÖÇ 5 4 4 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek