Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
6015001412025 | KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 1 | 2,00 |
Önlisans
Bu dersin amacı, muhasebe ve vergi uygulamaları programından mezun olacak öğrencilere kalite bilincini ve kalite süreçlerini öğreterek mesleklerini daha nitelikli bir düzeyde yürütmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Ahmet Kaya.
1 | Kalite ve kalitenin farklı süreçlerde kullanılan tanımları |
2 | Kalitede PUKÖ döngüsü |
3 | Kalitede 5N1K felsefesi |
4 | Kalite ve maliyet |
5 | Kalite çemberleri |
6 | Kalite standartları |
7 | Belgelendirme ve akreditasyon |
Birinci Öğretim
Yok
Dersin daha iyi öğrenilmesine katkı sunmak amacıyla değişik kaynaklardan ve öğretim platformlarından derse hazırlık faaliyetlerinin yapılması
Dersin içeriği; kalite ve kalitenin uygulandığı alana göre birden fazla tanımı, kalitede PUKÖ döngüsü, kaliteden 5N1K felsefesi, kalite ve maliyet, kalite çemberleri, kalite standartları, belgelendirme ve akreditasyon ve diğer ilişkili konular.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Kalite ve kalite bilinci | Sınıf ortamında etkileşim metod | Destekleyici çalışmalar |
2 | Kalitenin mesleki bakımdan önemi ve yansımaları | Sınıf ortamında etkileşimli yöntem | Konuyu destekleyen hazırlıklar |
3 | Kalite süreçlerinin önemi ve yarattığı katma değer | Klasik süreç | Konuyu destekleyen hazırlıklar |
4 | Kalitede PUKÖ döngüsü | Sınıf ortamında etkileşimli yöntem | Konuyu anlamaya yardımcı olacak hazırlıklar |
5 | Kalitede PUKÖ döngüsünün yansımaları | Klasik öğretim yöntemi | Destekleyici hazırlıklar |
6 | Arasınava hazırlık dersi | Klasik yöntem | Sınava hazırlık nitelikli çalışmalar |
7 | Arasınav | 25 sorudan oluşan çoktan seçmeli bir sınav | Sınavda başarılı olacak düzeyde hazırlıklar |
8 | Kalite ve maliyet | Klasik yöntem | Öğrenme temelli hazırlıklar |
9 | Kalite çemberleri | Klasik yöntem | Öğrenme temelli hazırlıklar |
10 | Kalite çemberlerinde yönetsel düzey | Klasik yöntem | Öğrenme temelli hazırlıklar |
11 | Kalite çemberlerinin finans sektörüne uygulanması | Klasik yöntem | Öğrenme temelli hazırlıklar |
12 | Kalitede belgelendirme | Klasik yöntem | Öğrenme temelli hazırlıklar |
13 | Kalite süreçlerinde akreditasyon | Klasik yöntem | Öğrenme temelli hazırlıklar |
14 | Sınıf içi aktif öğrenme dersi | Aktif öğrenme süreci | Sınava hazırlık çalışmaları |
15 | Quiz-1 | Sınav temelli öğrenme dersi | Sınava hazırlık çalışmaları |
16 | Quiz-2 | Sınav temelli öğrenme | Sınava hazırlık çalışmaları |
Öğretim elemanının değişik kaynaklardan derlediği ders notları
Sınıf ortamında etkileşimli ders yürütme faaliyeti
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Gerekmez
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 2 | 4 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 3 | 4 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 5 | 4 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 5 | ||||||
ÖÇ 7 | 4 | 3 | 5 |