GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
6015001412025 KALİTE YÖNETİM SİSTEMLERİ Seçmeli Ders Grubu 1 1 2,00

Önlisans



Bu dersin amacı, muhasebe ve vergi uygulamaları programından mezun olacak öğrencilere kalite bilincini ve kalite süreçlerini öğreterek mesleklerini daha nitelikli bir düzeyde yürütmelerini sağlamaktır.


Prof. Dr. Ahmet Kaya.


1 Kalite ve kalitenin farklı süreçlerde kullanılan tanımları
2 Kalitede PUKÖ döngüsü
3 Kalitede 5N1K felsefesi
4 Kalite ve maliyet
5 Kalite çemberleri
6 Kalite standartları
7 Belgelendirme ve akreditasyon

Birinci Öğretim


Yok


Dersin daha iyi öğrenilmesine katkı sunmak amacıyla değişik kaynaklardan ve öğretim platformlarından derse hazırlık faaliyetlerinin yapılması


Dersin içeriği; kalite ve kalitenin uygulandığı alana göre birden fazla tanımı, kalitede PUKÖ döngüsü, kaliteden 5N1K felsefesi, kalite ve maliyet, kalite çemberleri, kalite standartları, belgelendirme ve akreditasyon ve diğer ilişkili konular.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Kalite ve kalite bilinci Sınıf ortamında etkileşim metod Destekleyici çalışmalar
2 Kalitenin mesleki bakımdan önemi ve yansımaları Sınıf ortamında etkileşimli yöntem Konuyu destekleyen hazırlıklar
3 Kalite süreçlerinin önemi ve yarattığı katma değer Klasik süreç Konuyu destekleyen hazırlıklar
4 Kalitede PUKÖ döngüsü Sınıf ortamında etkileşimli yöntem Konuyu anlamaya yardımcı olacak hazırlıklar
5 Kalitede PUKÖ döngüsünün yansımaları Klasik öğretim yöntemi Destekleyici hazırlıklar
6 Arasınava hazırlık dersi Klasik yöntem Sınava hazırlık nitelikli çalışmalar
7 Arasınav 25 sorudan oluşan çoktan seçmeli bir sınav Sınavda başarılı olacak düzeyde hazırlıklar
8 Kalite ve maliyet Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
9 Kalite çemberleri Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
10 Kalite çemberlerinde yönetsel düzey Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
11 Kalite çemberlerinin finans sektörüne uygulanması Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
12 Kalitede belgelendirme Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
13 Kalite süreçlerinde akreditasyon Klasik yöntem Öğrenme temelli hazırlıklar
14 Sınıf içi aktif öğrenme dersi Aktif öğrenme süreci Sınava hazırlık çalışmaları
15 Quiz-1 Sınav temelli öğrenme dersi Sınava hazırlık çalışmaları
16 Quiz-2 Sınav temelli öğrenme Sınava hazırlık çalışmaları

Öğretim elemanının değişik kaynaklardan derlediği ders notları


Sınıf ortamında etkileşimli ders yürütme faaliyeti


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Gerekmez


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 4 2 8
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 8 8
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1 4 3 5
ÖÇ 2 4 3 5
ÖÇ 3 4 3 5
ÖÇ 4 4 3 5
ÖÇ 5 4 3 5
ÖÇ 6 4 3 5
ÖÇ 7 4 3 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek