Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
100001072003 | EVRE 1 ENTEGRE BLOK 1 | Ders | 1 | 1 | 0,00 |
Lisans
Türkçe
Bu evrenin amacı daha sonraki evrelerde işlenecek olan vücut sistemlerinin normal yapı ve işlevleri ile ilgili temalara zemin hazırlamaktır. Böylece evre temel olarak hücreyi oluşturan temel yapıtaşlarına, organel, hücre ve dokuların yapı ve işlevlerine, hücre görüntüleme yöntemlerine, tıp terminolojisine, hücre siklusuna, hücreler arası iletişim türleri, hücre içi sinyal yolları ve homeostaz konularına odaklanmıştır. Teorik dersler yanısıra, her hafta, belirli temaların ve bu temaların klinikteki uygulama biçimlerinin entegre bir yaklaşımla tartışıldığı entegre oturumlar ve paneller bulunmaktadır. Beceri dersleri küçük grup çalışması şeklinde gerçekleştirilmekte ve etkin öğrenme, kaynak kullanımı ve bilgisayar becerileri temalarını kapsamaktadır. Toplum sağlığı, koruyucu sağlık hizmetleri ve tıbbi etik kavramları bu evrede öğrencilere tanıştırılmakta ve tüm tıp eğitimi boyunca devam etmektedir..
Acil Tıp: Prof. Dr. Murat Ersel, Doç. Dr. Funda Karbek Akarca, Doç. Dr. Sercan Yalçınlı, Dr. Öğr. Üyesi Meltem Songür Kodik, Öğr. Gör. Özge Can, Öğr. Gör. Şadiye Mıdık. Anatomi: Prof. Dr. Canan Yurttaş, Prof. Dr. Figen Gökmen, Prof. Dr. Gülgün Şengül, Prof. Dr. Hülya Üçerler, Prof. Dr. Mehmet Asım Özer, Prof. Dr. Mete Ertürk, Prof. Dr. Okan Bilge, Prof. Dr. Servet Çelik, Prof. Dr. Yelda Pınar, Prof. Dr. Z. Aslı Aktan İkiz. Biyofizik: Prof. Dr. Murat Pehlivan, Doç. Dr. Erdal Binboğa. Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim: Öğr. Gör. Dr. Ali Murat Ergin, Öğr. Gör. Dr. Ergun Konakçı, Öğr. Gör. Dr. Kamil Saffet Liv. Çocuk Ergen Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı: Prof. Dr. Tezan Bildik. Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları: Prof. Dr. Özge Altun Köroğlu, Doç. Dr. Demet Terek. Fizyoloji: Prof. Dr. Burcu Balkan, Prof. Dr. Ersin Oğuz Koylu, Prof. Dr. Özlem Alkan Yılmaz. Halk Sağlığı: Prof. Dr. Aliye Mandıracıoğlu, Prof. Dr. Feride Aksu Tanık, Prof. Dr. Hür Hassoy, Prof. Dr. Işıl Ergin, Prof. Dr. Meltem Çiçeklioğlu, Öğr. Gör. Dr. Didem Aytimur. Histoloji ve Embriyoloji: Prof. Dr. Altuğ Yavaşoğlu, Prof. Dr. Ayşegül Uysal, Prof. Dr. Gülperi Öktem, Prof. Dr. Hüseyin Aktuğ, Prof. Dr. Yiğit Uyanıkgil, Doç. Dr. Fatih Oltulu, Doç. Dr. Özlem Yılmaz. İç Hastalıkları: Prof. Dr. Serhat Bor, Doç. Dr. Mümtaz Yılmaz. Kardiyoloji: Dr. Öğr. Üyesi Emre Demir. Radyoloji: Prof. Dr. Gülgün Demirpolat Kavukçu, Prof. Dr. Süha Süreyya Özbek. Tıbbi Biyokimya: Prof. Dr. Ebru Sezer, Prof. Dr. Eser Yıldırım Sözmen, Prof. Dr. Ferhan Girgin Sağın, Prof. Dr. Handan Ak, Prof. Dr. Hikmet Hakan Aydın, Prof. Dr. Yasemin Akçay, Dr. Öğr. Üyesi Sevcan Atay. Tıbbi Biyoloji: Prof. Dr. Cumhur Gündüz, Doç. Dr. Aslı Tetik Vardarlı, Doç. Dr. Buket Kosova, Doç. Dr. Burçin Kaymaz, Doç. Dr. Çığır Biray Avcı, Doç. Dr. Fatma Zuhal Eroğlu, Doç. Dr. Nur Selvi Günel, Doç. Dr. Sunde Yılmaz Susluer, Doç. Dr. Vildan Bozok Çetintaş. Tıbbi Genetik: Doç. Dr. Mehmet Burak Durmaz. Tıbbi Mikrobiyoloji: Prof. Dr. Selda Erensoy. Tıp Eğitimi: Prof. Dr. Ayşe Hilal Batı, Doç. Dr. Nilüfer Demiral Yılmaz, Doç. Dr. Özlem Sürel Karabilgin, Öğr. Gör. Dr. Ozan Karaca. Tıp Tarihi ve Etik: Prof. Dr. Çağatay Üstün
1 | Canlı organizmayı oluşturan biyomolekül, organel, hücre, doku, organ ve sistemleri uygun terminoloji ile tanımak ve tanımlayabilmek. |
2 | Organel, hücre ve dokuların işlevlerini ve birbirleriyle ilişkilerini kavrayabilmek. |
3 | Hücre ve dokuları ilgili inceleme yöntemlerini kullanarak karşılaştırabilmek. |
4 | Hücre içi biyolojik, fiziksel ve kimyasal süreçleri ve mekanizmaları anlamak. |
5 | Hücreler arası etkileşimlerde rol oynayan moleküler, biyolojik ve biyokimyasal süreçleri ve mekanizmaları anlamak, bunlar ile ilgili prensiplerin farkında olmak. |
6 | Organizmada homeostazın sağlanması ve korunmasında rol oynayan sistemlerin yapı ve işlevlerini tanımlayarak organizmayı bir bütün olarak değerlendirebilmek. |
7 | Toplumun ve bireyin sağlığını etkileyen etmenleri tanımlayıp tarihsel süreç içinde sağlık ve hastalık kavramları ile sağlık hizmetlerinin gelişimini değerlendirerek hekimin toplumsal sorumluluklarını tanımlayabilmek. |
8 | Tıp bilim felsefesini, genel bilim felsefesi kavramları çerçevesinde tanımlayabilmek, bilgi kuramını açıklayabilmek, bilim felsefesinin tarihsel gelişimini kavrayabilmek. |
9 | Tıbbın felsefi kavramlarla olan bağlantısının etik, ahlâk ve hukuk üçgeninde değerlendirilmesi, ayrımların belirginleştirilmesi. |
10 | Temel bilgisayar okuryazarlığı ve yaygın kullanılan bilgisayar programları hakkında beceri kazanılması. |
11 | Etkin öğrenme ve öğrenmeyi etkileyen faktörleri açıklayarak, öğrenme kaynaklarına erişme yöntemleri, zaman yönetimi, aktif okuma - dinleme ve not almaya yönelik yöntemleri sayabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Evrimle ilgili kavramlar ve teoriler Canlı organizmadaki temel bileşikler (biyomoleküller) Su, asid-baz kavramları Karbohidrat, lipid, protein yapıları Canlı organizmadaki farklı organizasyon düzeyleri: hücreler, dokular, organlar ve sistemler Hücre ve organellerin yapı ve işlevleri (membran, transport-taşınım sistemleri, organeller) Temel dokuların özellikleri ve işlevleri Enzimatik süreçler Hücreler arası haberleşme Reseptör tipleri ve hücre içi sinyal ileti mekanizmaları Homeostaz kavramı Nöral ve endokrin iletişim
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Hücre : bölümleri, şekilleri ve büyüklükleri Virusler, Bakteriler Bilim tarihinden ilginç kesitler Tıpta biyoinorganik kimya Anadolu kültüründe hekimlik Hekim ve insan sevgisi (Patch Adams filmi bağlamında tartışma) Yabancı dil (4 saat) | Bilgiye ulaşma ve kullanma / Etkin öğrenmeye giriş tanıtım oturumu Toplum sağlığı alan dersi küçük grup çalışmaları işleyiş, içerik, form ve ödev tanıtımı | ||
2 | Tıbbi terminoloji’ye giriş Biyomoleküllerde kimyasal bağlar ve fonksiyonel gruplar Tıp ve biyokimya: temel prensipler, uygulama alanları Biyokimyada temel kavramlar Suyun hayat için önemi ve su çözeltileri Hücrenin temel yapısal özellikleri Biyokimyada alisiklik bileşikler Latince sıfatlar Latince adların çekimleri Biyokimyada aromatik bileşikler Biyokimyasal önemi olan heterosiklik bileşikler Aminoasidlerin sınıflandırılması Amino asidlerin yapı ve tepkimeleri, canlı sistemlerden örnekler Su, asid baz kavramı- tampon sistemler, canlı sistemlerdeki önemi Organik asidler Yağ asidleri ve biyokimyasal özellikleri Biyomoleküler yapılar Işık ve elektron mikroskobu, hücre görüntüleme Yabancı dil (4 saat) | Bitki ve hayvan hücrelerinin yapıları Çözelti hazırlama -laboratuvar uygulamalarına giriş Tek hücreli canlı örneği Mikroskop kullanma El yıkama, eldiven giyme | ||
3 | Proteinlerin yapısını oluşturan bağlar Sedimantasyon ve santrifüjler, transdüserler ve spektrofotometreler Proteinlerin özütlenmesi, saflaştırılması, yapı tayini Etik-hukuk ders programının tanıtımı İyon kanalları, biyoelektrik, biyopotansiyellerin elektrokimyasal temelleri Peptidler ve oligopeptidler Protein yapılarının stabilizasyonu ve düzenlenmesi Prefiksler (Latince-Yunanca öntakılar) Proteinlerin bağlama özellikleri Tıp fakültesinde öğrenci olmak Stresle baş etme yolları Sufiksler (Latince-Yunanca sontakılar) Karbonhidratların sınıflandırılması, yapı ve özellikleri Monosakkaritler Lipidlerin genel yapıları Klinik terminolojinin temel kavramları X ray kristalografi Fosfolipidler ve canlı sistemlerdeki önemi Evrim kuramı Yabancı dil (4 saat) | Aminoasidler Proteinler Bilgisayar donanım ve işletim sistemleri - I Bilim adamının yaşamı ve yorumları tartışması | ||
4 | Disakkaritler ve polisakkaritler Glikolipidler ve canlı sistemlerdeki önemi İzoprenoid lipidler, kolesterol ve önemi Klinik terminolojinin temel kavramlar Nükleozit ve nükleotitler Mitolojik tanımlar, başka dillerden köken alan tıbbi terminoloji Bilimadamı sorumluluğu “Portre Tartışmaları” Anatomi’de kullanılan pozisyon, plan, eksen ve yönler Lokalizasyon ve hareketle ilgili terimler Vücudun Bölümleri I: Caput Vücudun Bölümleri II: Collum, thorax, abdomen Sağlığı etkileyen etmenler, birey sağlığını etkileyen etmenler Canlı hücre membranından geçişi etkileyen faktörler - difüzyon, filtrasyon, ozmoz İyon kanalları ve iyon kanallarından geçişi düzenleyen uyaranlar Yabancı dil (4 saat) | Karbonhidrat I Karbonhidrat II Bilgisayar donanım ve işletim sistemleri - II Poliklinik hastası görüşmesi | ||
5 | Taşınım sistemleri, Fick difüzyon yasası, moleküler pompalar Taşıyıcı aracılığı ile olan transport sistemleri Toplu yaşanan yerlerde sağlık Endositoz, reseptör aracılı endositoz Kromatin yapısı; histonlar ve modifikasyonu Bireyin yaşamını sorgulatan kuvvet: Etik. Birbirinden farklı iki durum. Etik söylem-Ahlaki eylem, Etiğin gündelik yaşamdaki yerini tartışmak DNA yapısı Vücudun bölümleri III: Pelvis, üst ve alt ekstremiteler Aksiyon potansiyelinin yayılışı, uyarılma ve uyarılabilen dokular Denge potansiyeli, Nernst denklemi GHK denklemi, membran istirahat potansiyeli, Aksiyon potansiyel Yabancı dil (4 saat) | Biyolojik membran yapılarına ve membran transportuna genel bakış Hücre kültüründe epitel hücreleri Spektrofotometre Lipidler Kelime işlem programları - I Temiz önlük, maske, eldiven giyme ve çıkarma Poliklinik hastası görüşmesi | ||
6 | Vücut boşlukları I: Cavitas cranii, canalis vertebralis, cvaitas thoracis Vücut boşlukları II: Cavitas abdominalis–1 Hücre iskeletinin yapısı Nukleus, nukleolus yapısı Hücre iskeletinin fonksiyonu Nukleus, nukleolus kromozomların fonksiyonu Vücut boşlukları III: Cavitas abdominalis-2, cavitas pelvica RNA yapısı Replikasyon Ekzositoz İn vitro ortamda hücreler Topluluk sağlığını etkileyen çevresel etmenler Yabancı dil (4 saat) | DNA izolasyonu Kelime işlem programları - II Etkin öğrenme-1 Okul sağlığı uygulaması | ||
7 | Endoplazmik retikulum ve ribozomların yapısı Mitokondri ve golginin yapısı Endoplazmik retikulum ve ribozomların fonksiyonları Mitokondri ve golginin fonksiyonu İpliksel Organeller (Sentrozom, mekik iplikleri) Lizozom ve peroksizomun yapısı Lizozom ve Peroksizomun fonksiyonu Mitokondrial DNA- mitokondriyal genom İzomer dönüşümleri ve mutasyon, genetik maddenin moleküler yapısını kanıtlayan mutasyon deneyleri Biyolojik yükseltgenme-indirgenme tepkimeleri Biyoenerjetiğin ilkeleri Galvanik piller, konsantrasyon pilleri Biyolojik Redoks Tepkimeleri Yüksek enerjili moleküller (ATP ve diğerleri) Toplumun sağlığını etkileyen etmenler Yabancı dil (4 saat) | Hücreye biyokimyasal bakış: Membran, organeller ve sitozol Dev kromozom Vücut bölümleri ve boşluklar Kelime işlem programları - III Etkin öğrenme-2 Okul sağlığı uygulaması Poliklinik hastası ve bir yakınının sağlığının değerlendirilmesi | ||
8 | Hücre bölünmesi (mitoz-mayoz) Farklılaşma (kök hücreleri) Transkripsiyon ve regülasyon Protein sentezi (translasyon) DNA tamir mekanizmaları DNA hasarı ve tamir mekanizmaları Çekirdek dışına RNA transportu Çekirdek içine protein transportu Rekombinant dna teknikleri Sağlık ve hastalık kavramı, sağlık hizmetlerinin sağlığa etkisi Mitokondride protein transportu Posttranslasyonal kotranslasyonal modifikasyonlar Endoplazmik retikulumda protein transportu Protein sentezi inhibitörleri, enerji bilançosu, protein sentezi regulasyonu (operon kavramı) Yabancı dil (4 saat) | İnsan metafaz kromozomları Mitoz- mayoz bölünme Hesap tabloları - I Bir ülkenin sağlık durumu nasıl değerlendirilir: DSÖ ve UNİCEF verilerinin yorumlanması | ||
9 | Epitel dokusu: Hücrelerin şekil ve özellikleri, bazal lamina Hücre dışı matriks proteinleri Epitel dokusunda hücreler arası bağlantılar Epitel dokusu çeşitleri İskelet sistemi ile ilgili genel bilgiler Aksial iskelet I: Columna vertebralis, thorax Aksial iskelet II: Cranium Hücresel bağlantılar Adezyon molekülleri Hücre ölümüne moleküler yaklaşım Hücre yaşlanması (telomerler) Apoptozis Yabancı dil (4 saat) | İnsan genomu Koruyucu örtü epiteli , prizmatik epitel (mikrovilluslu ve silyalı), kübik epitel Koruyucu örtü epiteli çok katlı yassı epitel (kornifiye olmuş ve olmamış) - transisyonel epitel yalancı çok katlı (pseudostratifiye) epitel Hesap tabloları - II Etkin öğrenme-3 | ||
10 | Sağlık, hastalık ve sağlık hizmeti kavramının değişimi Deney hayvanları Appendiküler iskelet I: Üst ekstremite Appendiküler iskelet II: Alt ekstremite Enzim tanım ve sınıflandırma Enzimlerin bağlanma özellikleri Biyokimyasal reaksiyonların serbest enerji değişiklikleri Enzimatik aktiviteyi etkileyen faktörler Kofaktörler Biyosentez reaksiyonlarının termodinamik ilkeleri ve verimleri TSH, 1. Basamak sağlık hizmetleri Yabancı dil (4 saat) | Tıpta moleküler yaklaşımlar DNA kesimi ve elektroforez Deney hayvanları İskelet sistemi Hesap tabloları - III Sağlık hizmeti toplum sağlığını nasıl etkiler: Chadwick raporu tartışması | ||
11 | Hücrelerarası haberleşme G-proteinler Sağlık reformlarının sağlık hizmetlerine etkisi Siklik nükleotidlerin sinyal iletimindeki fonksiyonu Nitrik oksit’in sinyal iletimindeki fonksiyonu Enzim kinetikleri Enzimlerin inhibisyonu İzoenzimler-subselüler enzimler Enzimatik tepkimeler -Lab/demo açıklama Bağ dokusu ve tipleri Bağ dokusu ve tipleri Kıkırdak dokusu İnositol lipidlerin sinyal iletimindeki fonksiyonu Kalsiyum’un sinyal iletimindeki fonksiyonu Allosterik düzenlenme, kovalant modifikasyonlar Yabancı dil (4 saat) | Bez salgı epiteli gl. pharyngea, gl. sebaceae, gl. parotis gl. sublingualis, gl. submandibularis Enzimler Bağ dokusu müköz, elastik ve sıkı kompakt bağ dokusu Hesap tabloları - IV Birinci basamak sağlık kurumu tanıtımı | ||
12 | Kemik dokusu İskelet kası, kalp kası ve düz kas fonksiyonları Kas dokusu Kan dokusu İskelet kası, kalp kası ve düz kas fonksiyonları Araşidonik asidin sinyal iletimindeki fonksiyonu Büyüme faktörleri ve etki mekanizmaları İskelet kası, kalp kası ve düz kas fonksiyonları Yabancı dil (4 saat) | Bağ dokusu: Yağ, gevşek ve lenforetiküler bağ doku İnsan ve kurbağa kan hücreleri Kan dokusu (yayma kan) - kıkırdak dokusu (hyalin, elastik ve fibröz kıkırdak) İnternet ve internette bilgiye ulaşma | ||
13 | Sinir sisteminin tanımı ve bölümleri “Kas fizyolojisi” interaktif çalışma Sinir dokusu Canlıda iletişimin fizyolojik mekanizmaları (sinaptik ileti) Otonom sinir siteminin anatomik özellikleri Otonom sistemin genel fonksiyonel özellikleri Homeostaz, kontrol sistemleri ve diğer organ sistemleri Otonom sistemin genel fonksiyonel özellikleri Nöroendokrinal organlar ve aralarındaki ilişkinin anatomisi Endokrin sistemin histolojik özellikleri Yabancı dil (4 saat) | Etkin öğrenme 4 Bilgisayar – genel tekrar Birinci basamak sağlık kurumu tanıtımı | ||
14 | Dekan ile sohbet Hormon biyokimyasına giriş, hormonların biyokimyasal açıdan sınıflanması ve özellikleri Endokrin sisteme giriş ve hipotalamo hipofizer sistem Hormonal etki mekanizmalarının biyokimyasal yönü Hipotalamik düzenleyici hormonların biyokimyası, endokrin düzenlemedeki rolleri Ön hipofizin tropik hormonları ve biyokimyasal özellikleri, endokrin düzenlemedeki rolleri Ön hipofiz hormonlarının vücuttaki etkileri Tiroid ve adrenal bez hormonlarının vücuttaki etkileri Pankreas, gonadlar ve kalsiyum düzenlenmesi ile ilgili hormonların vücuttaki etkileri Yabancı dil (4 saat) | Kemik dokusu bileme ve organik kemik-kas dokusu-düz, kalp ve iskelet kası Sinir dokusu cerebrum, cerebellum-periferik sinir, spinal ganglion- parmak ucu reseptörler Etkin öğrenme 5 | ||
15 | Sınav haftası |
• Ağar E. (2021) “İnsan Fizyolojisi”, Türk Fizyolojik Bilimler Derneği, İstanbul Tıp Kitapevleri • Alberts B, Johnson A, Lewis J, Morgan D, Raff M, Roberts K, Walter P. (2015) “Molecular Biology of The Cell”, 6th Edition. Garland Science, New York • Arıncı K., Elhan A. (2020) “Anatomi”, 2 Cilt, Güneş Tıp Kitabevleri, 7. Baskı, Ankara • Aydın H, Girgin F. (1998) “Biyokimya Laboratuvar Uygulamaları”, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları • Bacanlı, H. (2007) “Eğitim psikolojisi”, Alkım Yayınevi, İstanbul • Boron W. F., Boulpaep E. L. (2012) "Medical Physiology", Saunders, Elsevier, Philadelphia • Cooper G. M. (2019) “The Cell, A Molecular Approach”, Sinauer Associates, Imprint of Oxford University Press, 8th Edition • Çelebi G., “Biyomedikal Fizik”, Fakülteler Kitabevi, Barış Yayınları, İzmir • Çelebi Ç., “Tıp ve Diş Hekimliği Öğrencileri için Biyofizik”, Çağlayan Kitabevi, İstanbul • Detel R., Boeglehale T., Longdang M. A., Gulliford M., (2009) “Oxford Texbook of Public Health”, 5th Edition, Oxford University Press • Freshney R.I. (2003) “Culture of Animal Cells”, Springer-Verlas Berlin Heildelberg New York • Ganong, W.F. (2019) "Review of Medical Physiology", 26th Edition, McGraw-Hill Education, Lange • Gartner L. P. (2023) “Gartner ve Hiatt Histoloji Atlas ve Ders Kitabı”, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Yiğit Uyanıkgil, İstanbul Tıp Kitapevi • Gövsa F. G. (2003) “Sistematik Anatomi”, Güven Kitabevi, İzmir • Güler Ç., Akın L. (2006) “Halk Sağlığı Temel Bilgiler”, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, 3 Cilt • Güler Ç., (2012) “Çevre Sağlığı (Çevre ve Ekoloji Bağlantılarıyla)”, Palme Yayınları, 2 Cilt • Helgason Cheryl D. (2004) “Basic Cell Culture Protocols”, 3rd Edition, Humana Press • Hole, J.W., Jr. (1993) “Human Anatomy and Physiology”, 6th edition, Wm. C. Brown Publishers, Iowa • İnal, G.K. (1995) “Salutogenez”, Cumhuriyet Bilim Teknik • Kandel, E.R., Schwartz, J.H., Jessel, T.M., Siegelbaum S.A., Hudspeth A. J. (2013) “Principles of Neural Science” 5th Edition. Elsevier, New York • Kierszenbaum A. L., Tres L. L. (2020) “Histoloji ve Hücre Biyolojisi, Patolojiye Giriş”, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Ramazan Demir, Palme Yayınevi • Klug WS, Cummings MR. (2002) “Genetik”, Çeviri editörü: Cihan Öner, Palme Yayıncılık, Ankara • Lehninger AL, Nelson DL, Cox MM. (2001) “Principles of Biochemistry”, 3rd Edition, Worth Publishers, New York, USA • Lewin B. (2007) “Genes IX”, 9th edition, Jones ve Bartlett Publishers • Marks D, Marks A. (1996) “Basic Medical Biochemistry, a Clinical Approach”, William and Wilkins, Baltimore • McMurry J., Castellion M. E. (1996) “Fundamentals of General, Organic and Biological Chemistry”, 2nd Edition, Prantice Hall, USA • Mescher A. L. (2015) “Junqueira’s Temel Histoloji”, Çeviri Editörü: Seyhun Solakoğlu, Nobel Tıp Kitapevi • Murray R.K, Granner D.K (1996) “Harper’s Biochemistry”, 24th Edition, Prentice Hall International • Onat T. (2002) “Biyokimya Sorular ve Yanıtlar”, Palme Yayıncılık, Ankara • Onat T., Emerk K. (1997) “Temel Biyokimya”, Saray Medikal Yayınclık, İzmir • Onat T., Emerk K., Sözmen E. (2002) “İnsan Biyokimyası”, Palme Yayıncılık, Ankara • Öztek Z. (2020) “Halk Sağlığı Kuramlar ve Uygulamalar , Sağlık ve Sosyal Yardım Vakfı • Ross M. H., Pawlina W. (2014) “Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas”, Çeviri Editörü: Barış Baykal, Palme Yayınevi • Sadler T.W. (2022) “Langman Medikal Embriyoloji”, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Can Başaklar, Palme Kitabevi • Salyam C., “Medikal Terminoloji” • Streitwieser A, Heathcock CH, Kosower EM. (1998) “Introduction to Organic Chemistry”, 4th Edition, Prentice Hall, New Jersey, USA • Topçuoğlu N. (2004) “Tıbbi Biyoloji Ders Notları”, Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi Yayınları • Vander, A, Sherman, J, Luciano, D (2001) “Human Physiology: Mechanisms of Body Function”, 8th Edition, WCB Mc GrawHill • World Health Organization, (2009) “WHO Guidelines on Hand Hygiene in Health Care: First Global Patient Safety Challenge Clean Care Is Safer Care”, Geneva
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 3 | 1 | 3 |
Derse Katılım | 250 | 1 | 250 |
Laboratuvar | 56 | 1 | 56 |
Takım/Grup Çalışması | 52 | 1 | 52 |
Alan Çalışması | 52 | 1 | 52 |
Bireysel Çalışma | 60 | 1 | 60 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Laboratuvar Sınavı | 4 | 1 | 4 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 525 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | |
ÖÇ 1 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 7 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||
ÖÇ 9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||
ÖÇ 10 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 11 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |