Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
100001092003 | EVRE 2 ENTEGRE BLOK 2 | Ders | 1 | 1 | 0,00 |
Lisans
Türkçe
Evre 2 Blok 2’ nin temel amacı sindirim sisteminin anatomik ve histolojik yapıları ile fonksiyonlarının ve yaşamın devamlılığı için insan vücudunda gerçekleşen biyokimyasal reaksiyonlar zincirinin, beslenmenin bireysel ve toplumsal düzeydeki sosyal belirleyicilerinin, yaygın beslenme sorunlarının ve müdahale programlarının öğrenilmesidir. Ayrıca, bilimsel araştırmalarda kullanılan veri tipleri ve temel istatistiksel analizlerin kavranması da amaçlanmaktadır. Bunlara ek olarak, entegre oturumlar ile sindirim sistemi ve metabolizmayı somut olgular üzerinden öğrenmenin kolaylaştırılması amaçlanır.
Anatomi Anabilim Dalı: Prof. Dr. Canan Yurttaş; Prof. Dr. Figen Gökmen; Prof. Dr. Gülgün Şengül; Prof. Dr. Hülya Üçerler; Prof. Dr. Mehmet Asım Özer; Prof. Dr. Mete Ertürk; Prof. Dr. Okan Bilge; Prof. Dr. Servet Çelik; Prof. Dr. Yelda Pınar; Prof. Dr. Z. Aslı Aktan İkiz Biyoistatistik ve Tıbbi Bilişim Anabilim Dalı: Prof. Dr. Mehmet Orman; Prof. Dr. Timur Köse; Doç. Dr. Aslı Suner Karakülah Çocuk Cerrahisi Anabilim Dalı: Doç. Dr. Ülküm Zafer Dökümcü Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Anabilim Dalı: Prof. Dr. Damla Gökşen; Prof. Dr. Hasan Tekgül; Prof.Dr. Özge Altun Köroğlu; Prof. Dr. Samim Özen; Doç. Dr. Zümrüt Şahbudak Bal; Dr.Öğr.Üyesi Ezgi KIRAN TAŞCI Fizyoloji Anabilim Dalı: Prof. Dr. Burcu Balkan; Prof. Dr. Dilek Taşkıran;; Prof. Dr. Ersin Oğuz Koylu; Prof. Dr. Özlem Alkan Yılmaz; Doç. Dr. Ayşegül Keser; Doç. Dr. Oğuz Gözen; Doç. Dr. Vedat Evren; Dr. Öğr. Üyesi Fulya Tuzcu Göğüs Cerrahisi Anabilim Dalı: Doç. Dr. Tevfik İlker Akçam Halk Sağlığı Anabilim Dalı: Prof. Dr. Aliye Mandıracıoğlu; Prof. Dr. Hür Hassoy; Prof. Dr. Işıl Ergin; Prof. Dr. Raika Durusoy Onmuş; Öğr. Gör. Dr. Didem Aytimur Histoloji ve Embriyoloji Anabilim Dalı: Prof. Dr. Altuğ Yavaşoğlu; Prof. Dr. Ayşegül Uysal; Prof. Dr. Gülperi Öktem; Prof. Dr. Hüseyin Aktuğ; Prof.Dr. Yiğit Uyanıkgil; Doç. Dr. Fatih Oltulu; Doç. Dr. Özlem Yılmaz İç Hastalıkları Anabilim Dalı: Prof. Dr. Füsun Saygılı; Prof. Dr. Nevin Oruç; Prof. Dr. Serhat Bor; Doç. Dr. İlker Turan,; Dr. Öğr. Üyesi Utku Erdem Soyaltın. Radyasyon Onkolojisi Anabilim Dalı: Öğr. Gör. Dr. Fatma Sert Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı: Prof. Dr. Ebru Sezer; Prof. Dr. Ferhan Girgin Sağın; Prof. Dr. Gülinnaz Ercan; Prof. Dr. Handan Ak; Prof. Dr. Hikmet Hakan Aydın; Prof. Dr. Yasemin Akçay; Doç. Dr. Sevcan Atay; Öğr. Gör. Dr. Erhan Canbay Tıbbi Genetik Anabilim Dalı: Prof. Dr. Ayça Aykut Tıbbi Mikrobiyoloji Anabilim Dalı: Prof. Dr. Candan Çiçek; Prof. Dr. Şöhret Aydemir Tıp Eğitimi Anabilim Dalı:Prof. Dr. Ayşe Hilal Batı
1 | Besin alımı ile ilgili yapıları ve mekanizmaları açıklamak |
2 | Oral kavite, tükürük bezleri, farinks ve özofagus anatomisini, histolojisini ve fizyolojisini açıklayabilmek |
3 | Midenin anatomik ve histolojik yapısal özelliklerini açıklayabilmek |
4 | Midenin besinlere mekanik etkisi ile enzimatik sindirim, depolama, emilim gibi fonksiyonlarını sayabilmek ve açıklayabilmek |
5 | İnce ve kalın bağırsağın anatomik ve histolojik yapısal özelliklerini ve fonksiyonlarını açıklayabilmek |
6 | Probiyotiklerin ve bağırsak mikrobiyotasının sindirim işlevleri ve sağlık üzerine etkileri konusunda farkındalık ve bilgi kazanmak |
7 | Karaciğer, pankreas, safra kesesi ve portal sistemin anatomik, histolojik ve biyokimyasal özellikleri ile fonksiyonlarını açıklayabilmek |
8 | Tiroid ve paratiroid bezinin anatomik ve histolojik yapısal özellikleri ile fonksiyonlarını metabolizma üzerinden açıklayabilmek |
9 | Karbonhidrat, protein ve lipidlerin sindirim ve emilim aşamaları ile bu süreçlerde rol alan enzimleri ve etki mekanizmalarını açıklayabilmek |
10 | Yağda ve suda çözünen vitaminlerin, temel besin maddelerinin, iz elementlerin kaynaklarını, taşınımını, emilimini, depolanmasını, biyokimyasal etkilerini, metabolizma için önemini açıklayabilmek ve vitamin eksikliğinde oluşabilen bozuklukları/hastalıkları tartışabilmek |
11 | Glukozun hücreye alınması, glikoliz (aerobik/anaerobik) yolağı, piruvatın akıbetleri, glukoneogenez ile bu biyokimyasal yolakların hücresel ve hormonal düzenlenmesini açıklayabilmek |
12 | Glikojen metabolizmasını, glukogenez, glikojenoliz biyokimyasal yolaklarını ve bu yolakların hücresel ve hormonal düzenlenmesini açıklayabilmek |
13 | TCA (sitrat) döngüsündeki reaksiyon basamaklarını, döngünün amacını, oksidatif fosforilasyondaki mitokondriyal elektron transport sistemi ve mekanizmalarını açıklayabilmek |
14 | Eritrositler ve nükleuslu hücrelerde pentoz fosfat yolağının başlıca rolünü açıklayabilmek |
15 | Kolesterol, yağ asidi, trigliserid, keton cismi sentez ve yıkım metabolik yolaklarını ve düzenleyici mekanizmalarını açıklayabilmek |
16 | Yağ asitlerinin depolanması ve enerji sağlanması aşamalarını sayabilmek |
17 | Açlık ve toklukta yağ metabolizmasını açıklayabilmek |
18 | Yağ dokusundaki metabolik olayları ve yağ dokusunun metabolizmadaki rolünü açıklayabilmek |
19 | Plazmadaki lipoproteinlerin içeriğini ve görevlerini açıklayabilmek |
20 | Pürin ve pirimidin nükleotidlerinin sentez (de novo ve salvaj) ve yıkım yolaklarını açıklayabilmek |
21 | Nükleotid metabolizması ile ilgili hastalıkların metabolik temelini tartışabilmek; pürin ve pirimidin metabolizmasına müdahale eden ajanların etki mekanizmalarını açıklayabilmek |
22 | Aminoasitlerde deaminasyon, dekarboksilasyon, transaminasyon ve yıkılım biyokimyasal yolaklarını açıklayabilmek |
23 | Aminoasit metabolizmasında üretilen özelleşmiş ürünlerin sentez yolaklarını açıklayabilmek ve bu ürünlerin örneklerle metabolik önemini tartışabilmek |
24 | Kas, beyin ve karaciğerde amino asit metabolizmasını ve azot dengesini açıklayabilmek |
25 | Üre döngüsünü ve genel metabolizma açısından önemini açıklayabilmek |
26 | Amonyak toksisitesinin biyokimyasal önemini tartışabilmek |
27 | Karaciğerde ilaç metabolizması ve detoksifikasyon süreçlerini açıklayabilmek |
28 | Etanol metabolizmasını açıklayabilmek ve alkol alımının metabolik etkilerini tartışabilmek |
29 | Organ ve dokular arasındaki metabolik ilişkileri tartışabilmek |
30 | İnsülin, glukagon, POMC ailesi, glukokortikoidler, ACTH, adrenal korteks ve tiroid hormonlarının yapısı, biyosentezi, taşınması, etki mekanizmaları ve metabolizmanın kontrolündeki rollerini açıklayabilmek |
31 | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi açısından sağlıklı su ve gıdayı tanımlayabilmek |
32 | Sağlıklı su ve gıdaya erişmenin ve sağlıklı beslenmenin toplum sağlığına etkisini tanımlayabilmek |
33 | Sağlığın korunması ve geliştirilmesi açısından birey ve toplum için beslenmenin önemini ve dengeli beslenmeyi tanımlayabilmek |
34 | Su ve gıda kirliliği yaratan kaynakları sayabilmek |
35 | Su ve gıda kirliliğinin önlenmesinde kullanılan yöntemleri tanımlayabilmek |
36 | Dünyada sık görülen beslenme sorunlarını ve bu amaçla yürütülen müdahale programlarını sayabilmek |
37 | Bazı patolojik klinik olgu örnekleri üzerinden entegre biçimde, sindirim sistemi organlarının anatomik ve histolojik yapısal özelliklerini ve fonksiyonları ile biyokimyasal süreçlerini multidisipliner olarak tartışabilmek |
38 | Sağlık alanında yaygın olarak kullanılan araştırma tiplerinin özelliklerini bilebilmek, bir araştırmaya yönelik olarak, uygun araştırma tipini önerebilmek, istatistikte kullanılan temel kavramları tanımlayabilmek, veri tipini ve ölçeğini seçebilmek, merkezi eğilim ve değişim ölçülerini elde edebilmek, istatistiksel analiz sonuçlarından, uygun tablo ve grafikleri tasarlayıp yorumlayabilmek |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Evre 2 Blok 2 öğrenme konuları, yedi tema altında toplanmıştır. Bu temalar şunlardır: • Tema 1; Beslenme ve yutma • Tema 2; Mide fonksiyonları • Tema 3; Sindirim ve emilim • Tema 4; Defekasyon • Tema 5; Metabolizma • Tema 6; Karaciğerin metabolizma dışı fonksiyonları • Tema 7; Metabolik süreçte endokrin sistem
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Evre 2 Blok 2 Tanıtımı Ağız boşluğu ve çevreleyen yapılar Kalıcı dişler ve dil Dudak, damak, yanak, dil, diş histolojisi Tonsilla palatina ve pharynx Tükürük bezleri Tükürük bezleri, tonsilla ve pharynx histolojisi Beslenme biyokimyası Gastrointestinal sistemin fonksiyonel özellikleri ve Öbiyozis Sağlıklı gıda ve suya erişim İştah ve beden ağırlığının düzenlenmesi Dengeli Beslenme Karın ön duvarındaki topografik bölgeler ve midenin anatomisi Biyoistatistiğe Giriş ve Sağlık Alanında Kullanılan Araştırma Tipleri Araştırma Eğitim Programı (AEP) tanıtım dersi Kabakulak- tonsillit (EO) Gastroözofagiyal reflü (EO) Oesophagus anatomi histolojisi ve fizyolojisi (salya salgısı, çiğneme ve yutma) (PANEL) Yabancı Dil (İngilizce, 4 saat) | Dudak, dil, diş histolojisi (LAB) Mideye kadar olan sindirim sistemi anatomisi (LAB) Birey ve Toplum Düzeyinde Beslenmenin Değerlendirilmesi (UYGULAMA) | ||
2 | Mide Histolojisi Mide motilitesinin düzenlenmesi Mide sekresyonları, fazları ve düzenlenme mekanizmaları Mide sıvısı biyokimyası ve sindirimdeki rolü Protein sindirim ve emilimi Ülser (EO) İnce bağırsak bölümleri, komşulukları, damar ve sinirleri İnce Bağırsak Histolojisi Gastrointestinal fonksiyonların nöral kontrolü ve Gastrointestinal fonksiyonların hormonal kontrolü Karbonhidrat sindirim ve emilimi Yabancı Dil (İngilizce, 4 saat) | Midenin anatomisi ve karın ön duvarındaki topografik bölgeler (LAB) Tonsilla, tükürük bezleri histolojisi (LAB) Özefagus, mide (corpus, cardia, pylor) histolojisi (LAB) | ||
3 | Veri Tipleri ve Sayısal Özetleme Gıda endüstrisinin beslenmeye etkisi Safra kesesi, safra yolları ve pankreas’ın anatomik özellikleri Safra Kesesi ve Pankreas Histolojisi Pankreasın ekzokrin sekresyonları ve safranın fonksiyonları, düzenlenmesi Pankreas sıvısı, biyokimyası ve sindirimdeki rolü Safra Biyokimyası Kalın bağırsağı ince barsaktan ayıran anatomik özellikler ve kalın barsak anatomisi Rectum ve canalis analis anatomisi ve fossa ischioanalis’in sınırları ve içinden geçen yapılar Yağ sindirim ve emilimi Kronik Pankreatit (EO) Karın içi organların periton ile ilişkisi, periton çıkmazları, omentum majus ve omentu minus’un tanımlanması Sindirim organlarının beslenmesi, v.porta hepatis Kalın Bağırsak Histolojisi Rektum ve Anal Kanal Histolojisi İntestinal motilite ve defekasyon Probiyotikler Toplum beslenmesi ve beslenmenin değerlendirilmesi Yabancı Dil (İngilizce, 4 saat) | İnce ve kalın bağırsakların bölümleri ve anatomik özellikleri, pankreas anatomisi (LAB) İnce bağırsak, kalın bağırsak, appendiks vermiformis histolojisi (LAB) Safra kesesi, pancreas histolojisi (LAB) Safra Biyokimyası (LAB) | ||
4 | Merkezi Eğilim ve Değişim Ölçüleri İnce barsak ve kalın barsak sekresyonları, su elektrolit emilimi Bağırsaklarda emilim ve transport Diyare (EO) Karaciğerin yeri, lobları, periton ile ilişkisi, komşulukları, damar ve sinirleri Karaciğer histolojisi Karaciğer Fonksiyonları Karaciğerin biyokimyasal fonksiyonları Metabolizmaya giriş 1 Glukozun Hücreye Alınması Glukojen Metabolizması Yabancı Dil (İngilizce, 4 saat) | Periton çıkmazları, v. portae hepatis ve truncus coeliacus dalları (LAB) Karaciğer Histolojisi (LAB) | ||
5 | Glikoliz Piruvatın Akibeti Sitrat Döngüsü Elektron transport zinciri Oksidatif fosforilasyon Glukoneogenez Glukoz dışı monosakkaridler Pentoz fosfat yolu İnsülin biyokimyası ve metabolizmadaki rolü Glukagon biyokimyası ve metabolizmadaki rolü Glukozun farklı hücrelerde metabolizması İnsülin antagonisti hormonlar Türev Karbonhidratlar Hücre ve Enerji Kan şeker düzeyinin kontrolünde endokrin mekanizmalar Gıda Hijyeni Fruktoz mu? Glukoz mu? hangisi daha tatlı? (EO) Yabancı Dil (İngilizce, 4 saat) | Rectum, canalis analis, fossa ischioanalis, karaciğer, safra kesesi anatomisi (LAB) Gıda hijyeni uygulaması:Belgesel film (UYGULAMA) | ||
6 | Diabetes Mellitus Tip I-Çocuk (EO) Diabetes Mellitus Tip II-Erişkin (EO) Lipoliz Lipojenez Kolesterol ve metabolizması Fosfolipidlerin, sfingolipidlerin sentez ve yıkılımı Lipoproteinler (VLDL,HDL) Toklukta enerji metabolizması Yağ dokusundaki metabolik olaylar Yağ metabolizmasının düzenlenmesi Beslenme Yetersizliğine Bağlı Sağlık Sorunları ve Müdahale Programları Tablo Hazırlama ve Grafikler POMC ailesinin tanıtımı, ACTH’ın biyokimyasal yapısı ve metabolik olaylardaki önemi Adrenal korteksin gluko-mineralokortikoidleri, biyokimyasal yapısı, biyosentezi ve metabolik olaylardaki önemi Yabancı Dil (İngilizce, 4 saat) | Bağırsak ve düz kas hareketlerinin incelenmesi (LAB) | ||
7 | Bazal Metabolik Hız Enerjetiği Termoregülasyon Suda çözünen vitaminler Yağda çözünen vitaminler Demir emilimi, taşınımı, depolanması Aminoasidlerde deaminasyon, dekarboksilasyon, transaminasyon Aminoasidlerin özel metabolizması Amonyak Toksisitesine Biyokimyasal Bakış Aminoasidlerin karbon iskeletinin yıkılımı Aminoasidlerden oluşan özelleşmiş ürünler – I Üre sentezi Karaciğer, kas ve beyin dokusunda aminoasit metabolizması ve azot dengesi Pürin Nükleotidlerinin Biyosentezi (de novo ve salvage yollar), Kontrolü ve Etkili Antimetabolitler Pürin Nükleotidlerinin Katabolizması ve Ürik Asid Pirimidin Nükleotidlerinin Biyosentezi (de novo ve salvage yollar), Katabolizması ve Kemoterapötik Ajanlar Su Hijyeni Yabancı Dil (İngilizce, 4 saat) | Keton cisimleri (LAB) “Suyun öyküsü” film gösterimi Suda klor ölçümü (UYGULAMA) | ||
8 | İstatistik Modül 1 Uygulama Aminoasidlerden oluşan özelleşmiş ürünler – II Gl. thyroidea ve gl.parathyroidea Tiroid ve Paratiroid histolojisi Tiroid hormonlarının fizyolojik etkileri Tiroid Hormonlarının biyokimyasal özellikleri, yapı ve biyosentezleri, katabolizmaları Hipotiroidi (EO) İz elementler Kalsiyum-fosfor homeostazisi (PANEL) Karaciğerde ilaç metabolizması ve detoksifikasyon Etanol Metabolizması Metabolizmanın entegrasyonu 1 Metabolizmanın entegrasyonu 2 Metabolizma ve Egzersiz (EO) Yabancı Dil (İngilizce, 4 saat) | Vücuttaki endokrin bezler, damar ve sinir yapıları Kanda bilirubin ölçümü (LAB) Paratiroid, tiroid parafolliküler hücreler histolojisi (LAB) Birey ve Toplum Düzeyinde Beslenmenin Değerlendirilmesi (UYGULAMA) | ||
9 | Sınav haftası |
1. Arıncı K., Elhan A., ‘’Anatomi’’, Güneş Tıp Kitabevi, 7. Baskı, ISBN: 9789752777934, 9789752777941, Ankara,2020. 2. Tillman B.N., ‘’Tillman İnsan Anatomisi Atlası’’ İstanbul Tıp Kitabevleri, ISBN: 9786059528597, Çeviri Editörü:Canan Yurttaş, İstanbul, 2018. 3. Rest T.G., ‘’Lippincot Anatomi Atlası’’ İstanbul Tıp Kitabevleri, Çeviri editörleri: Okan Bilge, Burak Bilecenoğlu,Servet Çelik, ISBN: 9786057607898, İstanbul, 2021. 4. FIPAT (The Federative International Programme for Anatomical Terminology), ‘’Terminologia Anatomica:International Anatomical Terminology’’ 2nd Edition, Thieme, ISBN-13: 978-3131143624, 2011. 5. Paulsen P., J. Waschke J.,’’Sobotta İnsan Anatomisi Atlası’’, Medipres Yayıncılık. Çeviri editörü: Tuna Karahan,24. Baskı, 4 cilt, ISBN: 9786059720274, Malatya, 2019. 6. Netter F.H., ‘Netter İnsan Anatomisi Atlası’’, Güneş Kitabevleri. Çeviri editörü: Meserret Cumhur, 7. Baskı, ISBN:9789752778214, Ankara, 2019. 7. Schunke M., Schulte E., Schumaher U., Voll M., Wesker K., ‘’Prometheus Anatomi Atlası’’, Palme Yayınevi. Çeviri editörleri: Mehmet Yıldırım & Tania Marur, 3. Türkçe Baskı, 3 cilt, ISBN: 9786052825761, 9786053553373,9786052825785, Ankara, 2020. 8. Moore K.L., Dalley A.F., Agur A.M.R, ‘’Kliniğe Yönelik Anatomi‘’, Nobel Tıp Kitabevleri. Çeviri Editörü: Kayıhan Şahinoğlu, ISBN: 9786053350606, İstanbul, 2014. 9. Snell R.S., ‘’Topografik Klinik Anatomi’’, Nobel Tıp Kitabevleri. Çeviri editörü: Mehmet Yıldırım, 9. Baskı, ISBN:9786053552789, Ankara, 2015. 10. Vogl A.W., Mitchell A.W.M., Richard L. Drake R.L., ‘’Öğrenciler için Grays Anatomi’’, Nobel Tıp Kitabevleri. Çeviri editörleri: Beliz Taşçıoğlu , Meserret Cumhur , Selçuk Tunalı, 3. Baskı, ISBN: 9786059215404, Ankara, 2018. 11. Gökmen F.G.,‘’Sistematik Anatomi’’, Nobel Tıp Kitabevleri, ISBN: XXXXXXXXX, İzmir, 2022. 12. Pınar Y.A. ‘’Ögrenciler icin Klinik Anatomi’’. Nobel Tip Kitabevi, ISBN: 9786257564106, Ankara, 2021. 13. Ganong W.F., “Tıbbi Fizyoloji”, McGraw-Hill, (2017) 14. Guyton A.C., Hall J.E., “Tıbbi Fizyoloji”, W.B. Saunders, (2017). 15. Vander, Sherman, Luciano. “Human Physiology, The Mechanisms of Body Function”, (2016) 16. Mescher AL. Junqueira Temel Histoloji Konu ve Atlas. 14. Basım, Güneş Tıp Kitabevi, 2018. (ISBN: 9789752776999) 17. Sadler TW, Medikal Embriyoloji (Langman). 13. Basım, Nobel kitabevi, 2017. (ISBN: 9786053557876) 18. Ross MH, Pawlina W. Histoloji Konu Anlatımı ve Atlas. Palme Yayıncılık, 2014. (ISBN: 9786053552239) 19. Gartner LP. Renkli Histoloji Atlası. Güneş Tıp Kitabevi 2009. (ISBN: 9789752772151) 20. Kierszenbaum AL, Histoloji ve Hücre Biyolojisi, patolojiye giriş. Palme Yayıncılık 2007. (ISBN: 9944341029) 21. Moore KL, Dalley A, Clinically Oriented Anatomy, Fifth Edition, Lippincott Williams& Wilkins (2006) 22. Junqueira LC, Carneiro J. Temel Histoloji (text and atlas). Çeviri editörleri: Solakoğlu S, Aytekin Y. İstanbul, Nobel Tıp Kitabevleri, 2009. 23. Lieberman M, Marks AD. Mark's Basic Medical Biochemistry. 3.ed. Baltimore, Lippincott Williams, 2009. 24. Dominiczak MH, Baynes JW. Medical Biochemistry. 3.ed. Mosby Elsevier, 2009. 25. Biyokimya; Figen Gürdöl, Evin Ademoğlu, Nobel Tip Kitabevi, 2013, 2. Baskı 26. HARPER'S Illusturated Biochemistry; Murray RK, Bender DA, Bo- tham KM, Kennelly PJ, Rodwell VW, Weil PA.. 29. Ed Mc Graw Hill LANGE, China, 2012. 27. Halk Sağlığı Temel Bilgiler Cilt I, II ve III. Editörler: Ç. Güler, L. Akın. Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara, 2012.(Genişletilmiş 2. Baskı) ISBN: 978-975-491-344-6 28.Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. G. Aksakoğlu. DEÜ Rektörlük Basımevi, Alsancak, İzmir. 2006. ISBN: 975-441-230-8
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 2 | 1 | 2 |
Derse Katılım | 240 | 1 | 240 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (saat) | 288 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | PÇ 23 | PÇ 24 | PÇ 25 | PÇ 26 | PÇ 27 | PÇ 28 | PÇ 29 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 7 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 9 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 10 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 11 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 12 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 13 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 14 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 |
ÖÇ 15 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 16 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 17 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 18 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 19 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 20 | 5 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 21 | 5 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 22 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 23 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 24 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 25 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 26 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 27 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 1 | 2 |
ÖÇ 28 | 5 | 5 | 5 | 1 | 2 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 29 | 5 | 4 | 4 | 1 | 2 | 4 | 4 | 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 30 | 5 | 4 | 3 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 |
ÖÇ 31 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 32 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 33 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 34 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 35 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 36 | 5 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 37 | 5 | 4 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 38 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 |