Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
300002542015 | AFETTE TOPLUMSAL SORUMLULUK | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
“Afette Toplumsal Sorumluluk” dersinin amacı; afetler konusunda temel bilgi ve becerilerine sahip, eğitilmiş bir toplum alt yapısı oluşmasına katkı sağlamaktır.
Assoc. Prof. Dr. Bintuğ ÖZTÜRK
1 | Temel afet bilincini kavrayabilme |
2 | Depremde yapısal olmayan tehlikelerin azaltılmasını (YOTA) kavrayabilme ve uygulayabilme. |
3 | Aile afet planının içeriğini kavrayabilme ve uygulayabilme. |
4 | Deprem anında yapılacakları kavrayabilme ve uygulayabilme. |
5 | Depremin ardından bina ve bölge tahliyesinin esaslarını kavrayabilme. |
6 | Yangında yapılacakları kavrayabilme ve küçük yangınlara müdahale edebilme. |
7 | Hafif arama-kurtarmanın sınırlarını, bileşenlerini, ekipmanlarını ve uygulamalarını örnekler yardımıyla kavrayabilme. |
8 | Bina değerlendirme ve yapısal hasar sınıflandırmasında izlenecek adımları kavrayabilme. |
9 | Hasarlı binalarda hafif arama ve kurtarmanın yöntem ve esaslarını kavrayabilme. |
10 | Hafif arama ve kurtarmada uluslararası bina işaretleme sistemini kavrayabilme. |
11 | “Basit Sınıflandırma ve Hızlı Müdahale” (BSHM) sistemi ile triajın esaslarının kavrayabilme ve örnekler senaryolar üzerinde uygulayabilme. |
12 | Afette tıbbi müdahale bölgesinin seçimi, planlaması ve kurulması ile ilgili esasların kavrayabilme. |
13 | Afet sonrası halk sağlığı uygulamalarının kavrayabilme. |
14 | Afette psikolojik ilk yardımın sınırlarını ve temel uygulama yöntemlerinin kavrayabilme. |
15 | Afet öncesinde risklerin azaltılması için hiyerarşik sorumluluk ve planlama sistemini kavrayabilme |
16 | Olay Yeri Kumanda Sisteminin (OKS) organizasyon yapısını, temel özellikleri, birleşik kumanda yapısı ve yönetilebilir kumanda aralığının esaslarını kavrayabilme. |
17 | OKS’de görev tanımlarını ve sorumluluk sınırlarını örnekler yardımıyla kavrayabilme. |
18 | OKS’de ekiplerin oluşturulmasını ve organizasyonunu kavrayabilme. |
19 | OKS’de kullanılan formların ve nasıl kullanılacağını kavrayabilme ve uygulayabilme. |
20 | Örnek senaryolar ile OKS uygulamaları yapabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders felaket öncesinde, sırasında ve sonrasında oluşabilecek zararın en aza indirilebilmesi için kullanılabilecek temel bilgi ve becerileri içermektedir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Afet çeşitleri, deprem zararlarını arttıran etkenler | ||
2 | Depremde yapısal olmayan tehlikelerin azaltılması (YOTA) deprem öncesi tehlike avı | ||
3 | Aile afet hazırlık planının hazırlanması, deprem anında ve ardından yapılacaklar ve bina ve bölge tahliyesinin esasları | ||
4 | Küçük yangınlarla mücadele, hafif arama-kurtarmanın sınırları, bileşenleri, ekipmanları ve uygulamaları, | ||
5 | Bina değerlendirmesi ve yapısal hasar sınıflandırması, acil durumlarda yaralı taşıma teknikleri | ||
6 | Hafif arama ve kurtarmada uluslar arası bina işaretleme sistemi | ||
7 | Basit sınıflandırma ve hızlı müdahale (BSHM) sistemi ile çok sayıda yaralı arasında öncelik belirleme (Triaj), | ||
8 | Afette tıbbi müdahale bölgesinin oluşturulması | ||
9 | Afet sonrası halk sağlığı uygulamaları | ||
10 | Afette psikolojik ilk yardımın uygulamaları | ||
11 | Olay Yeri Kumanda Sisteminin (OKS) organizasyon yapısını, temel özelliklerinin, birleşik kumanda yapısı ve yönetilebilir kumanda aralığının esaslarını kavrayabilme. | ||
12 | OKS’de görev tanımlarını ve sorumluluk sınırlarını kavrayabilme, örnekler görevlerin kimlerin sorumluluğunda olduğunu değerlendirebilme | ||
13 | OKS’de ekiplerin oluşturulmasını ve organizasyonunu kavrayabilme. | ||
14 | OKS’de kullanılan formların ve nasıl kullanılacağını kavrayabilme ve uygulayabilme, Örnek senaryolar üzerinde OKS uygulamaları yapabilme. | ||
15 | Ölçme ve değerlendirme |
James Harkins, Larry Collins, Marla Petal, “SİVİL SAVUNMA GÖREVLİLERİ - TOPLUM AFET GÖNÜLLÜSÜ ve HALKIN AFETE HAZIRLIK EĞİTİMİ EĞİTMEN KİTABI”, Boğaziçi Üniversitesi Kandilli Rasathanesi ve Deprem Araştırma Enstitüsü, Afete Hazırlık Eğitim Programı, İstanbul, 2005.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 3 | 18 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | |
ÖÇ 1 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | ||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 7 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 8 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 9 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 10 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 11 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 12 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 13 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 14 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 15 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 16 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 17 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 18 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 19 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 20 |