Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FİZ355 | TERMODİNAMİK | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, termodinamik denge halindeki hacimli sistemlerin makroskobik termodinamik özelliklerini tartışmaktır. Bu amaçla, termodinamik yasaları formüle edilir. Bu iş için sistemin hal nicelikleri tanımlanır. Termodinamiğin genelliğini göstermek için özel örnekler ve problemler seçilir. Öğrenciler makroskobik prosesleri mikroskobik anlama ve yorumlamaya hazırlanır. Bu cümleden olarak, entropinin hal denkleminin ve ısı makinelerinin istatistiksel yorumları yapılır.
Doç. Dr. Mine ÇAPAR
1 | Bir termodinamik sistemin alanlarla tanımlanması, ideal gazlara uygulanması |
2 | Temel alan parametrelerinin tanımlanması |
3 | Termodinamik sistemlerin hal denklemleri |
4 | Döngüler |
5 | Termodinamiğin ikinci yasası |
6 | Termodinamik yasaların uygulamaları |
7 | Termodinamik potansiyeller |
8 | Termodinamik kararlılık |
Yok
Yok
Sistemler, fazlar ve durum nicelikleri, İdeal gazların kinetik teorisi, Basınç, iş ve kimyasal potansiyel. Isı ve ısı kapasitesi. Gerçek gazın hal denklemi. Tersinir ve tersinir olmayan prosesler. Tam ve tam olmayan diferansiyeller. Birinci yasa, Carnot döngüsü. İkinci yasa, ısı makinaları. Euler denklemi, Gibbs-Duhem bağıntısı. Termodinamik yasaların uygulamaları. Termodinamik potansiyeller. Legendre dönüşümleri. Maxwell bağıntıları. Jacobi dönüşümleri, termodinamik kararlılık.
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Sistemler, fazlar ve durum nicelikleri | Rehberli problem çözümü | ||
2 | İdeal gazların kinetik teorisi | Rehberli problem çözümü | ||
3 | Basınç, iş ve kimyasal potansiyel. Isı ve ısı kapasitesi | Rehberli problem çözümü | ||
4 | Gerçek gazın hal denklemi | Rehberli problem çözümü | ||
5 | Tersinir ve tersinir olmayan prosesler | Rehberli problem çözümü | ||
6 | Tam ve tam olmayan diferansiyeller | Rehberli problem çözümü | ||
7 | Birinci yasa, Carnot döngüsü. | Rehberli problem çözümü | ||
8 | Arasınav | |||
9 | İkinci yasa, ısı makinaları | Rehberli problem çözümü | ||
10 | Euler denklemi, Gibbs-Duhem bağıntısı | Rehberli problem çözümü | ||
11 | Termodinamik yasaların uygulamaları | Rehberli problem çözümü | ||
12 | Termodinamik potansiyeller | Rehberli problem çözümü | ||
13 | Legendre dönüşümleri | Rehberli problem çözümü | ||
14 | Maxwell bağıntıları | Rehberli problem çözümü | ||
15 | Jacobi dönüşümleri, termodinamik kararlılık | Rehberli problem çözümü | ||
16 | Final Sınavı |
Greiner, W., Neise, L., Stöcker, H., "Thermodynamics and Statistical Mechanics", Springer-Verlag (1994) Reif, F. "Fundamentals of Statistical and Thermal Physics", Mcgraw Hill (1965) Adkins, C.J., "Equilibrium Thermodynamics", Cambridge University Press (1983) Karaoğlu, B., "İstatistik Mekaniğe Giriş", Seçkin yayınları, Ankara (2003)
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 35 | 35 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | |||
ÖÇ 5 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 6 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 7 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | ||
ÖÇ 8 | 5 | 4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 |