Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AST411 | ASTROBIOLOGY | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 6,00 |
Lisans
İngilizce
Bu dersin amacı öğrencilerin; çok disiplinli bir karaktere sahip olan Astrobiyoloji’nin çalışma alanlarını tanımasını, hayatın kökenini ve evrimini evrensel anlamda kavrayabilmesini, Evrenin oluşumundan moleküler ve hücresel yaşama geçişi kavrayabilmesini, Farklı yaşam formlarını ve koşullarını tanımasını, Yer dışındaki gezegenlerde Astrobiyoloji çalışmalarını inceleyebilmesini ve Astrobiyoloji alanındaki gelişmeleri takip etmesini sağlamaktır.
Prof. Dr.Zeynep BOZKURT
1 | Astrobiyoloji’yi ve çalışma alanlarını tanıyabilme |
2 | Hayatın kökenini ve evrimini evrensel anlamda kavrayabilme |
3 | Evrenin oluşumundan moleküler ve hücresel yaşama geçişi kavrayabilme |
4 | Farklı yaşam formları ve koşullarını tanıyabilme |
5 | Yer dışındaki gezegenlerde Astrobiyoloji çalışmalarını inceleyebilme |
6 | Astrobiyloji alanındaki gelişmeleri takip edebilme |
Birinci Öğretim
İngilizce hazırlık programın geçmiş olmak
Yok
Astrobiyloji : Yer’de ve Evrende hayatın kökeni, Büyük patlamadan moleküler hayata geçiş, Temel prebiyotik Kimyası, Moleküler evrimden hücre yaşamına geçiş, Yaşanabilirlik, Güneş Sistemi içinde Astrobiyoloji çalışmaları, Yer benzeri gezegenlerde Astrobiyoloji, Satürn’ün uydusu Titan’da Astrobiyoloji, Jütiter’in uydusu Europa: Jeolojisi ve yaşanabilirlik
Hafta | Konular (Teorik) | Uygulama | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Yaşam nedir? Yaşamın temel taşları | Rehberli Problem çözümü | ||
2 | Yaşamın kökeni ve kalıntıları nasıl çalışılır? Evrendeki Organik madde | Rehberli Problem çözümü | ||
3 | Erken Yer koşullarında organik molekül sentezi | Rehberli Problem çözümü | ||
4 | Yer ötesi organik maddenin taşınımı | Rehberli Problem çözümü | ||
5 | Karmaşıklığa geçiş-Kimyasal sistemlerden biyolojik sistemlere | Rehberli Problem çözümü | ||
6 | Baş aşağı yaklaşım ve moleküler soy ağacı | Rehberli Problem çözümü | ||
7 | Yaşanabilir bir gezegenin tanımı | Rehberli Problem çözümü | ||
8 | Arasınav | Arasınav sorularının değerlendirilmesi | ||
9 | Yaşanabilirlik | Rehberli Problem çözümü | ||
10 | Mars'ın Astrobiyolojik incelemesi | Rehberli Problem çözümü | ||
11 | Mars'ın Astrobiyolojik incelemesi | Rehberli Problem çözümü | ||
12 | Güneş Sistemi içinde Astrobiyoloji çalışmaları | Makale Kritiği | ||
13 | Yer benzeri gezegenlerde Astrobiyoloji | Makale Kritiği | ||
14 | Satürn’ün uydusu Titan’da Astrobiyoloji | Makale Kritiği | ||
15 | Jüpiter’in uydusu Titan: Jeolojisi ve Yaşanabilirlik | Makale Kritiği | ||
16 | Final Sınavı |
DERS KİTABI: Rothery, David A., Gilmour, I., Sephton, Mark A., An Introduction to Astrobiology, Cambridge University Press, 2011 Horneck, G. and Rettberg, P. Complete Course in Astrobiology, WILEY-VCH Verlag GmbH & Co.KgaA, 2007
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 50 |
Quiz | 1 | 30 |
Seminer | 1 | 20 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 2 | 2 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rehberli Problem Çözümü | 14 | 2 | 28 |
Seminer | 1 | 20 | 20 |
Makale Kritik Etme | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 176 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 2 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 3 | 4 | 2 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 4 | 4 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 5 | 3 | 2 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
ÖÇ 6 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 |