Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAT002 | NESNE TABANLI PROGRAMLAMAYA GİRİŞ | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere; nesneye dayalı bir programlama diline giriş yapmak ve bu dil ile ilgili temel kavramları öğretmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Arif GÜRSOY
1 | Nesne tabanlı programlama araçlarını tanıyabilme |
2 | Form kullanımını öğrenebilme. |
3 | Nesne tabanlı programlamada nesne mantığını kavrayabilme |
4 | Nesne tabanlı programlamayı bilimsel problemlerde araç olarak kullanabilme |
5 | Nesneye yönelik programlama dillerinde bir proje yapabilme. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Tümleşik Geliştirme Ortamı (IDE), değişkenler, veri türleri, kontrol yapıları, Ortak form kontrolleri, Ortak özellikler (properties), Dizi ve karmaşık veri türleri, Metot ve fonksiyonlar, Olay (event) metotları, Nesne tanımlama, form kullanımı ve formlar arası bilgi değişimi, Hata fırlatma ve yakalama (throw-catch-finally)
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tümleşik Geliştirme Ortamı (IDE) kullanımı ve özellikleri | ||
2 | Değişkenler, değişken tipleri, dizi ve matris; aritmetiksel ve matematiksel işlemciler. | ||
3 | Koşul deyimleri, Döngü deyimleri | ||
4 | Fonksiyonlar | ||
5 | Nesneler ve tanımlamaları, özellikleri, metotlar, olaylar | ||
6 | Nesneler ve tanımlamaları, özellikleri, metotlar, olaylar | ||
7 | Nesneye yönelik programlamada Fonksiyonlar ve kullanımları Matematiksel Fonksiyonlar String Fonksiyonlar Zaman ve Tarih Fonksiyonları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Nesneye yönelik programlamada Fonksiyonlar ve kullanımları Matematiksel Fonksiyonlar String Fonksiyonlar Zaman ve Tarih Fonksiyonları | ||
10 | Form ve diğer kontroller | ||
11 | Form ve diğer kontroller | ||
12 | Kontrollerin olaylarını kullanabilme | ||
13 | Kontrollerin olaylarını kullanabilme | ||
14 | Dosya İşlemleri | ||
15 | Hata Yakalama | ||
16 | YARIYIL SONU SINAVI |
1. C# How to Program, H. M. Deitel, P. J. Dietel, J. A. Listfield, and T. R. Nieto, Prentice Hall, 2001 2. Java ile Nesne Programlama, T. Karaçay, Seçkin Yayıncılık, 2012 3. Simply C#: An Application-Driven¿ Tutorial Approach, H. M. Deitel, P. J. Deitel, T. Hoey, C. H. Yaeger, 2003 4. Visual C#.NET 2.0, Nihat Demirli & Yüksel İnan, Palme Yayıncılık, 2008 5. C# Builder. Net Baslangic Rehberi, İhsan Karagülle, Türkmen Kitabevi, 2006 6. Java: How to Program, P. Deitel, H. Deitel, Prentice Hall, 2014
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Quiz | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ev Ödevi | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (saat) | 91 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | |||||||||
ÖÇ 3 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | 5 | 4 |