Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAT003 | LOJİK TASARIMI | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilere; Boole cebrini tanıtmak, mantık birimlerinin iç yapılarını tanıtmak, öğrencinin kendi kendine çalışan devreler üretebilmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Aysun Aytaç
1 | Lojik fonksiyon kavramını öğrenip, lojik devre uygulamalarını anlayabilme |
2 | Mantık birimlerinin içyapılarını öğrenebilme. |
3 | Bilgisayarın işleyişini anlayabilme. |
Birinci Öğretim
yok
yok
Sayı sistemleri, Sayı sistemleri arasında çevirmeler, Kodlama, Boolean Cebri ve Doğruluk Tabloları, Lojik Kapılar, Lojik fonksiyonlar ve onların görünüm Biçimleri, En küçükleme Yöntemleri (Quin McCloskey Yöntemi, Karnough Diyagramları), yeni lojik kapıları ve onların tasarımı. Sağlam küme tanımı verilip yeni teknolojiler incelenecektir.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Sayı Sistemleri, İkili ve Sekizli Sayı sistemleri | ||
2 | Sayı Sistemleri, Onaltılı Sayı sistemi ve Sayı Sistemleri arasında Çevirmeler, | ||
3 | Kodlama, BCD kodu, 84-2-1 Kodu, Üç-İlave Kodu, Gray Kodu, Parity Kodu | ||
4 | Boolean Cebri ve Doğruluk Tabloları, | ||
5 | Lojik Kapılar, Lojik fonksiyonlar, | ||
6 | Tümleşik Değilleme | ||
7 | Lojik Teoride Fonksiyonların Görünüm Biçimi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | En küçükleme yöntemi- Quin McCloskey Yöntemi | ||
10 | Quin McCloskey Yöntemi- Asıl asal bileşenler elemesi | ||
11 | En küçükleme yöntemi- Karnough Diyagramları | ||
12 | Karnough Diyagramları | ||
13 | Karnough Konaklığı_Aldırmama Koşulu, | ||
14 | Çok çıktılı Lojik devrelerin En küçüklenmesi | ||
15 | Lojik Devrelerin NAND, NOR, XOR ve XNOR kapılarıyla ifadesi | ||
16 | Yarıyıl sonu sınavı |
1) Mustafa Yağımlı, Feyzi Akar; Dijital Elektronik, Beta Basım A.Ş, 4. Baskı 2) M. Morris Mano, Sayısal Tasarım, Prentice-hall, Inc.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 29 | 29 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | |
ÖÇ 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 5 | |||||||||
ÖÇ 3 | 5 |