Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAT006 | SEMBOLİK MANTIK | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı kanıtları anlamak ve yazmak için gerekli teknikleri öğreterek öğrencileri, problem çözmeden teorem kanıtlarına geçişine hazırlamak; öğrencileri matematik diline ve dilin nasıl yorumlandığına alıştırmak için lojik ve kümeler kuramının temel kavramlarını vermek; öğrencilerin aksiyomatik yaklaşımları tanıması; ispat yöntemlerini kavrayarak bu yöntemleri teorem ispatlarında etkin bir şekilde kullanabilmesini sağlamaktır.
Doç. Dr. Tahsin ÖNER
1 | Önermeler ve yüklemler mantığını kavrayabilir. |
2 | Problem çözmede uygun yaklaşımları tasarlayabilir. |
3 | Teorem ve problemleri örneklendirebilir. |
4 | Soyut düşünme becerisini problem çözmeye uygulayabilir. |
5 | Matematiksel Tümevarım İlkesini uygulayabilir. |
6 | Bir muhakemenin geçerliliğini araştırabilir. |
7 | Bazı mantıksal bilmeceleri çözebilir. |
Birinci Öğretim
-
-
Mantıksal Nasıl Düşünülür; Önermeler Mantığı: Türetimsel Akıl Yürütme ve Mantıksal Bağlaçlar; Doğruluk Çizelgeleri; Değişkenler ve Kümeler; Kümeler Üzerine İşlemler; Totolojiler; Akıl Yürütmeler; Geçerli Akıl Yürütmeler; Niceleme Mantığı; Matematiksel Tümevarım İlkesi; Matematiksel Paradokslar; Mantıksal Bilmeceler; Güncel Yaşamdan Örneklerle Matematik; Matematik ve Güzel Sanatlar; Matematik ve İş Dünyası
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Mantıksal Nasıl Düşünülür | ||
2 | Önermeler Mantığı: Türetimsel Akıl Yürütme ve Mantıksal Bağlaçlar; Doğruluk Çizelgeleri | ||
3 | Değişkenler ve Kümeler; Kümeler Üzerine İşlemler; Totolojiler | ||
4 | Akıl Yürütmeler; Geçerli Akıl Yürütmeler | ||
5 | Akıl Yürütmeler; Geçerli Akıl Yürütmeler | ||
6 | Niceleme Mantığı | ||
7 | Niceleme Mantığı | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Matematiksel Tümevarım İlkesi | ||
10 | Matematiksel Paradokslar | ||
11 | Mantıksal Bilmeceler | ||
12 | Güncel Yaşamdan Örneklerle Matematik | ||
13 | Matematik ve Güzel Sanatlar | ||
14 | Matematik ve İş Dünyası | ||
15 | Matematik ve İş Dünyası | ||
16 | Final Sınavı |
1. Kanıt Nasıl Yapılır, M. Terziler ve T.Öner, PALME Yayıncılık, 2012 (How To Prove It, Daniel J. Velleman, Cambridge University Press;, 2006). 2. Matematikçi Gibi Düşünmek, , M. Terziler ve T.Öner, PALME Yayıncılık, 2010 (How to Think Like a Mathematician; Kevin Houston, Cambridge University Pres, 2009). 3. Using and Understanding Mathematics, F. Bennett and W. Briggs, Pearson, Addison Wesley.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
-
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 3 | 16 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 23 | 23 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 1 | ||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||
ÖÇ 6 | |||||||||
ÖÇ 7 |