GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FEN306MATDÜ MATEMATİKSEL DÜŞÜNME Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans



Öğrencilere temel matematik bilgilerini edinmelerine yardımcı olmak. Öğrencilere matematiğin yaşamları için gerekli olan otantik problemleri nasıl çözebileceğini göstermek. Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmelerini sağlamak, eleştirel düşünmeyi teşvik etmek.


Doç. Dr. İbrahim ŞENTÜRK


1 1. Mantık kurallarını eleştirel düşünme ve problem çözmede uygulayabilme.
2 2. Sayı teorisini ve reel sayı sistemini analiz etme.
3 3. Doğrusal ve karesel denklemleri çözme.
4 4. Doğrusal sistemleri grafik kullanarak çözme.
5 5. Soyut düşünme becerisini problem çözmeye uygulayabilme.
6 6. Bir muhakemenin geçerliliğini araştırabilme.

Birinci Öğretim


-


[Yok]


Problem çözme ve eleştirel düşünme. Kümeler Teorisi. Mantık; tümevarımsal ve tümdengelimli akıl yürütme. Reel sayı sistemi, tamsayılar, rasyonel ve irrasyonel sayılar. Üslü ve bilimsel gösterim, kökler. Cebirsel denklemler ve eşitsizlikler. Doğrusal ve ikinci dereceden denklemler. Fonksiyonlar ve grafikler; grafik okuma. Üstel, logaritmik ve karesel fonksiyonlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Problem çözme ve eleştirel düşünme
2 Problem çözme ve eleştirel düşünme
3 Kümeler Teorisi
4 Mantık; tümevarımsal ve tümdengelimli akıl yürütme
5 Mantık; tümevarımsal ve tümdengelimli akıl yürütme
6 Mantık; tümevarımsal ve tümdengelimli akıl yürütme
7 Mantık; tümevarımsal ve tümdengelimli akıl yürütme
8 Arasınav
9 Sayı gösterilimi ve hesaplama
10 Sayı gösterilimi ve hesaplama
11 Reel sayı sistemi. Rasyonel ve irrasyonel sayılar
12 Reel sayı sistemi. Rasyonel ve irrasyonel sayılar
13 Cebir: Eşitlik ve eşitsizlikler
14 Cebir: Grafikler, fonksiyonlar ve doğrusal sistemler
15 Cebir: Grafikler, fonksiyonlar ve doğrusal sistemler
16 Final Sınavı

1. Thinking Mathematically, Robert Blitzer, Pearson, Seventh Edition, 2019. 2. Using and Understanding Mathematics: A Quantative Reasoning Approach; Jeffrey Bennett & William Bringgs, Pearson, 7th Edition, 2018. 3. How to Think Like a Mathematician; Kevin Houston, Cambridge University Press, 2009.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 16 2 32
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 24 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek