Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FEN306MATDÜ | MATEMATİKSEL DÜŞÜNME | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Öğrencilere temel matematik bilgilerini edinmelerine yardımcı olmak. Öğrencilere matematiğin yaşamları için gerekli olan otantik problemleri nasıl çözebileceğini göstermek. Öğrencilerin problem çözme becerilerini geliştirmelerini sağlamak, eleştirel düşünmeyi teşvik etmek.
Doç. Dr. İbrahim ŞENTÜRK
1 | 1. Mantık kurallarını eleştirel düşünme ve problem çözmede uygulayabilme. |
2 | 2. Sayı teorisini ve reel sayı sistemini analiz etme. |
3 | 3. Doğrusal ve karesel denklemleri çözme. |
4 | 4. Doğrusal sistemleri grafik kullanarak çözme. |
5 | 5. Soyut düşünme becerisini problem çözmeye uygulayabilme. |
6 | 6. Bir muhakemenin geçerliliğini araştırabilme. |
Birinci Öğretim
-
[Yok]
Problem çözme ve eleştirel düşünme. Kümeler Teorisi. Mantık; tümevarımsal ve tümdengelimli akıl yürütme. Reel sayı sistemi, tamsayılar, rasyonel ve irrasyonel sayılar. Üslü ve bilimsel gösterim, kökler. Cebirsel denklemler ve eşitsizlikler. Doğrusal ve ikinci dereceden denklemler. Fonksiyonlar ve grafikler; grafik okuma. Üstel, logaritmik ve karesel fonksiyonlar.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Problem çözme ve eleştirel düşünme | ||
2 | Problem çözme ve eleştirel düşünme | ||
3 | Kümeler Teorisi | ||
4 | Mantık; tümevarımsal ve tümdengelimli akıl yürütme | ||
5 | Mantık; tümevarımsal ve tümdengelimli akıl yürütme | ||
6 | Mantık; tümevarımsal ve tümdengelimli akıl yürütme | ||
7 | Mantık; tümevarımsal ve tümdengelimli akıl yürütme | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Sayı gösterilimi ve hesaplama | ||
10 | Sayı gösterilimi ve hesaplama | ||
11 | Reel sayı sistemi. Rasyonel ve irrasyonel sayılar | ||
12 | Reel sayı sistemi. Rasyonel ve irrasyonel sayılar | ||
13 | Cebir: Eşitlik ve eşitsizlikler | ||
14 | Cebir: Grafikler, fonksiyonlar ve doğrusal sistemler | ||
15 | Cebir: Grafikler, fonksiyonlar ve doğrusal sistemler | ||
16 | Final Sınavı |
1. Thinking Mathematically, Robert Blitzer, Pearson, Seventh Edition, 2019. 2. Using and Understanding Mathematics: A Quantative Reasoning Approach; Jeffrey Bennett & William Bringgs, Pearson, 7th Edition, 2018. 3. How to Think Like a Mathematician; Kevin Houston, Cambridge University Press, 2009.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | |||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||
ÖÇ 4 | |||||||||
ÖÇ 5 | |||||||||
ÖÇ 6 |