GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
İLE306REHEK REKLAMDA HEDEF KİTLE Seçmeli Ders Grubu 3 6 3,00

Lisans



Dersin amacı öğrencilerin; bir iletişim süreci olarak reklamda kaynak, hedef kitle, ileti ve kanalın sahip olması gereken temel özellikleri kavraması, tüketici satın alma modelleri, reklam iletisinde hedef kitleyi harekete geçirmede etkili olan değerler, yaşam biçimleri olgusunun örnek reklam uygulamalarının analiz edilmesi ile açıklanması, pazar bölümleme stratejilerinin, pazar türlerinin (çocuk pazarı, yaşlı pazarı, kadın ve erkek pazarı) kavranması ve hedef kitlenin reklama verdiği tepkileri şekillendiren unsurların örnek reklam uygulamaları üzerinden analiz edilmesini sağlamaktır.


Prof. Dr. Sinem Yeygel Çakır


1 İkna edici bir iletişim süreci olarak reklamın tasarlanmasında etkili olan unsurları (kaynak, mesaj, kanal, hedef, geri bildirim) kavrayabilme
2 2 Tüketicilerin satın alma karar sürecinde etkili olan modelleri kavrayabilme ve yorumlayabilmesi
3 Pazar bölümleme ve hedef pazar seçim stratejilerini açıklayabilme ve kullanabilme.
4 Hedef kitlelerin reklamları algılamasında etkili olan dolaylı anlatımlar, mitler, semboller ve yaşam biçimi sunumlarının reklam örnekleri üzerinden analiz edilebilmesi.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bir iletişim süreci olarak reklam ve bu süreçte etkili olan unsurlar: kaynak, ileti, kanal, hedef. Reklam iletisinin özellikleri. Tüketici satın alma karar modelleri. Tüketici yaşam biçimleri ve yaşam biçimi indeksleri. Reklamda dolaylı anlatımlar, semboller, mitler ve sanal gerçeklik kavramları. Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi: çocuk pazarı, genç pazarı, tüketici olarak kadınlar ve erkekler, yaşlılar pazarı.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Bir iletişim süreci olarak reklamda kaynak, kaynağın özellikleri ve ileti
2 İletinin özellikleri: Uyarıcı türleri, reklam iletisinin yapısal özellikleri
3 Bir iletişim süreci olarak reklamda hedef ve kanalın özellikleri. Geribesleme ve gürültü kavramları
4 Tüketici Satın Alma Karar Süreci
5 Tüketici Satın Alma Karar Süreci Aşamaları
6 Tüketici Satın Alma Modelleri
7 Değerler-Yaşam Biçimleri (Values and Life Styles) ve e Değerler Listesi (List of Values-LOV ve Rokeach Değerler Sistemi-RVS)
8 Ara sınav (Vize)
9 Yeniliklerin Yayılmasında Kişisel Etkiler
10 Yeniliklerin Yayılması Süreci ve Modeller
11 Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma
12 Çocuk Pazarı-Genç Pazarı
13 Yaşlılar Pazarı
14 Tüketici Olarak Kadınlar ve Erkekler
15 Örnek Reklam Analizleri
16 Final

Ders Kitabı: Elden, Müge; Ulukök, Özkan; Yeygel, Sinem; Simdi Reklamlar…, İletişim Yayınları, İstanbul, 2005 Yardımcı Kaynaklar: Sutherland, Max; Sylvester, Alicia K.; Reklam ve Tüketici Zihni, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2003 Odabaşı, Yavuz; Barış, Gülfidan; Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2002 Kocabaş, Fusun; Elden, Müge; Yurdakul, Nilay; Reklam ve Halkla Iliskilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları, İstanbul, 1999



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 3 12
Okuma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 98

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek