Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İLE306REHEK | REKLAMDA HEDEF KİTLE | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Dersin amacı öğrencilerin; bir iletişim süreci olarak reklamda kaynak, hedef kitle, ileti ve kanalın sahip olması gereken temel özellikleri kavraması, tüketici satın alma modelleri, reklam iletisinde hedef kitleyi harekete geçirmede etkili olan değerler, yaşam biçimleri olgusunun örnek reklam uygulamalarının analiz edilmesi ile açıklanması, pazar bölümleme stratejilerinin, pazar türlerinin (çocuk pazarı, yaşlı pazarı, kadın ve erkek pazarı) kavranması ve hedef kitlenin reklama verdiği tepkileri şekillendiren unsurların örnek reklam uygulamaları üzerinden analiz edilmesini sağlamaktır.
Prof. Dr. Sinem Yeygel Çakır
1 | İkna edici bir iletişim süreci olarak reklamın tasarlanmasında etkili olan unsurları (kaynak, mesaj, kanal, hedef, geri bildirim) kavrayabilme |
2 | 2 Tüketicilerin satın alma karar sürecinde etkili olan modelleri kavrayabilme ve yorumlayabilmesi |
3 | Pazar bölümleme ve hedef pazar seçim stratejilerini açıklayabilme ve kullanabilme. |
4 | Hedef kitlelerin reklamları algılamasında etkili olan dolaylı anlatımlar, mitler, semboller ve yaşam biçimi sunumlarının reklam örnekleri üzerinden analiz edilebilmesi. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bir iletişim süreci olarak reklam ve bu süreçte etkili olan unsurlar: kaynak, ileti, kanal, hedef. Reklam iletisinin özellikleri. Tüketici satın alma karar modelleri. Tüketici yaşam biçimleri ve yaşam biçimi indeksleri. Reklamda dolaylı anlatımlar, semboller, mitler ve sanal gerçeklik kavramları. Pazar bölümleme ve hedef pazar seçimi: çocuk pazarı, genç pazarı, tüketici olarak kadınlar ve erkekler, yaşlılar pazarı.
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Derse giriş, dersin işlenişi ile ilgili genel bilgi ve kaynakların önerilmesi. Bir iletişim süreci olarak reklamda kaynak, kaynağın özellikleri ve ileti | ||
2 | İletinin özellikleri: Uyarıcı türleri, reklam iletisinin yapısal özellikleri | ||
3 | Bir iletişim süreci olarak reklamda hedef ve kanalın özellikleri. Geribesleme ve gürültü kavramları | ||
4 | Tüketici Satın Alma Karar Süreci | ||
5 | Tüketici Satın Alma Karar Süreci Aşamaları | ||
6 | Tüketici Satın Alma Modelleri | ||
7 | Değerler-Yaşam Biçimleri (Values and Life Styles) ve e Değerler Listesi (List of Values-LOV ve Rokeach Değerler Sistemi-RVS) | ||
8 | Ara sınav (Vize) | ||
9 | Yeniliklerin Yayılmasında Kişisel Etkiler | ||
10 | Yeniliklerin Yayılması Süreci ve Modeller | ||
11 | Pazar Bölümlendirme ve Marka Konumlandırma | ||
12 | Çocuk Pazarı-Genç Pazarı | ||
13 | Yaşlılar Pazarı | ||
14 | Tüketici Olarak Kadınlar ve Erkekler | ||
15 | Örnek Reklam Analizleri | ||
16 | Final |
Ders Kitabı: Elden, Müge; Ulukök, Özkan; Yeygel, Sinem; Simdi Reklamlar…, İletişim Yayınları, İstanbul, 2005 Yardımcı Kaynaklar: Sutherland, Max; Sylvester, Alicia K.; Reklam ve Tüketici Zihni, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2003 Odabaşı, Yavuz; Barış, Gülfidan; Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları, İstanbul, 2002 Kocabaş, Fusun; Elden, Müge; Yurdakul, Nilay; Reklam ve Halkla Iliskilerde Hedef Kitle, İletişim Yayınları, İstanbul, 1999
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 3 | 12 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 98 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | |||||||||
ÖÇ 2 | |||||||||
ÖÇ 3 | |||||||||
ÖÇ 4 |