Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
BİYT318 | ARTROPODA | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğrencilerin eklembacaklıların tüm canlı ve özellikle hayvan grupları arasındaki yerini öğrenmesini, eklembacaklı grupları arasındaki farklılıkları kavrayabilmesini, eklembacaklıların evrimsel süreçte ne gibi değişiklikler geçirdiğini anlayabilmesini, hangi zamanda ortaya çıktıklarını ve hangi zamanda sıçrama yaptıklarını belirleyebilmesini, gruplar arasındaki benzerlikleri görebilmesini, farklılıkları algılayabilmesini, Türkiye faunasındaki eksikliği görebilmelerini, fauna elemanlarımızı dünyadaki diğer türlerle karşılatırabilmesini, zoocoğrafik alanları eklembacaklıları kullanarak anlayabilmesini, koleksiyonların önemini kavrayabilmesini, farklı eklembacaklı grupları için nasıl örnekleme yapabileceklerini ve hangi biyotoplarda hangi türlerle karşılaşabileceklerini öğrenmelerini sağlamaktır.
Prof. Dr. Bekir KESKİN
1 | Eklembacaklı terminolojisini öğrenebilme |
2 | Eklembacaklılara ait iç ve dış morfolojik yapıları kavrayabilme |
3 | Atasal ve fosil eklembacaklılara ait morfolojik yapıları öğrenebilme ve günümüz eklembacaklıları ile ilişkilendirebilme |
4 | Üst taksonlar (altşubeler ve sınıflar) arasındaki bağlantıları kurabilme |
5 | Ekolojik verileri değerlendirerek güncel hayata ne gibi katkılarının olabileceğini sorgulayabilme |
6 | Karşılaştığı bir eklembacaklıyı en azından takım seviyesinde tanılayabilme |
7 | Özellikle tarımsal ve halk sağlığı konularında tipik örnekleri kavrayabilme |
8 | İnsan açısından faydalı olan türleri koruyabilme, zararlı türlerle biyolojik mücadele yöntemlerini öğrenebilme, nötr grupların ekolojik ortamlarda bulunma sebeplerini araştırabilme |
9 | Çevre kirliliği ile ilgili olabilecek indikatör türleri saptayabilme ve verileri doğru şekilde kullanabilme |
10 | Koleksiyon oluşturabilme ve mevcut literatür ile karşılaştırarak ilgili gruplara sunabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Eklembacaklılar, sistematik yeri, evrimi, yakın akraba gruplarla olan benzerlikler ve farklılıkları, Eklembacaklıların genel karakteristikle-ri, iç ve dış morfolojileri, Crustacea altşubesinin genel özellikleri, sınıf ve takımlara ait özellikler, ekonomik veya önemli gruplara ait örnekler, Myriapoda altşubesinin genel özellikleri, sınıf ve takımlara ait özellikler, ekonomik veya önemli gruplara ait örnekler, Chelicerata altşubesinin genel özellikleri, sınıf ve takımlara ait özellikler, ekonomik veya önemli gruplara ait örnekler, Hexapoda altşubesinin genel özellikleri, sınıf ve takımlara ait özellikler, ekonomik veya önemli gruplara ait örnekler
Hafta | Konular (Teorik) | Laboratuvar | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|---|
1 | Giriş, Eklemlembacaklıların sistematik yeri, genel karakteristikleri | |||
2 | Eklembacaklarının kökeni, yakın akraba şubelerine olan benzerlikler ve farklılıklar (Annelida, Tardigrada ve Onychophora şubeleri) | |||
3 | Eklembacaklıların dış ve iç morfolojileri (Dış iskelet, deri değişimi, gelişim tipleri) | |||
4 | Eklembacaklıların dış ve iç morfolojileri (sinir sistemi, dolaşım sistemi, sindirim sistemi) | |||
5 | Subphylum: Chelicerata (Akrepler, Örümcekler, Örümceksiler) | |||
6 | Subphylum: Chelicerata (Böyüler, Keneler)-Subphylum: Crustacea (Cephalocarida, Remipedia, Branchiapoda, Ostracoda) | |||
7 | Subphylum: Crustacea (Mystacocarida, Copepoda, Tantulacarida, Branchiura, Cirripedia, Malacostraca) | |||
8 | Arasınav | |||
9 | Subphylum: Myriapoda (Chilopoda, Diplopoda, Scutigerida) | |||
10 | Subphylum: Hexapoda (=Insecta) (Apterygota) | |||
11 | Subphylum: Hexapoda (=Insecta) (Pterygota: Exopterygota) | |||
12 | Subphylum: Hexapoda (=Insecta) (Pterygota: Endopterygota) | |||
13 | Subphylum: Hexapoda (=Insecta) (Pterygota: Endopterygota: Coleoptera) | |||
14 | Subphylum: Hexapoda (=Insecta) (Pterygota: Endopterygota: Coleoptera) | |||
15 | Subphylum: Hexapoda (=Insecta) (Pterygota: Endopterygota: Coleoptera) | |||
16 | Final Sınavı |
Gullan P.J. and P.S. Cranston 2005 “The Insects” Third Edition Blackwell Publishing, Gillott C. 2005 “Entomology” Third Edition Springer, Demirsoy A. 1998 “Yaşamın Temel Kuralları Omurgasızlar (Böcekler Dışında)” Meteksan, Demirsoy A. 1998 “Yaşamın Temel Kuralları Entomoloji” Meteksan, Atatür M.K A.Budak ve B. Göçmen 2003 “Omurgasızlar Biyolojisi” Ege Üniversitesi Basımevi
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 4 | 2 | 8 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Alan Çalışması | 3 | 2 | 6 |
Beyin Fırtınası | 2 | 1 | 2 |
Rapor Hazırlama | 2 | 1 | 2 |
Bireysel Çalışma | 4 | 1 | 4 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Okuma | 11 | 1 | 11 |
Laboratuvar Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (saat) | 104 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | |
ÖÇ 1 | 5 | 1 | |||||||
ÖÇ 2 | 5 | 1 | |||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | |||||||
ÖÇ 4 | 5 | 3 | |||||||
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | ||||||
ÖÇ 6 | 2 | ||||||||
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 4 | |||||
ÖÇ 8 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | ||||
ÖÇ 9 | 4 | 4 | 2 | 3 | 5 | ||||
ÖÇ 10 | 5 | 5 | 2 | 3 | 5 |