GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FİZ309 OPTİK I Ders 3 5 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, optik ile ilgili temel kavramlar üzerinde anlayışı geliştirmek, ışığın davranışını ve maddeler ile etkileşimlerini incelemek. Işıkla ilgili problemler hakkında öğrencilere beceri kazandırmak. Optik aletleri öğretmek.


Doç. Dr. Metin Bilge


1 Geometrik optiğin temel kavram ve prensiplerini anlayabilme.
2 Optik konularında düşünme ve soru sorma yeteneği kazanabilme.
3 Optik cihazları öğrenmiş olabilme.
4 Fiziksel kuramlardan, optik yasalarının işleyişini kavrayabilme.
5 Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme.
6 Problem çözme becerisi kazanabilme.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Işığın Doğası ve Geometrik Optik Kanunları, Görüntü Oluşumu, Işık Dalgalarının Girişimi.


Hafta Konular (Teorik) Uygulama / Laboratuvar Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Işığın Doğası, Işık Hızının Ölçümü, Geometrik Optikte Işın Yaklaşımı Problem Çözümü
2 Yansıma, Kırılma, Huygens Prensibi Problem Çözümü
3 Dağılma ve Prizmalar Problem Çözümü
4 Tam Yansıma, Fermat Prensibi Problem Çözümü
5 Düzlem Aynalarda Görüntü Oluşumu Problem Çözümü
6 Küresel Aynalarda Görüntü Oluşumu Problem Çözümü
7 Kırılma ile Görüntü Oluşumu Problem Çözümü
8 Ara Sınav
9 İnce Mercekler Problem Çözümü
10 Mercek Kusurları Problem Çözümü
11 Göz, Gözlük Camları Problem Çözümü
12 Basit Büyüteç, Mikroskop, Teleskop Problem Çözümü
13 Analitik Işın Çizimi Problem Çözümü
14 Matris Yöntemleri Problem Çözümü
15 Genel Tekrar Problem Çözümü
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

DERS KİTABI: E. Hecht, Hecht&Optik, Addison Wesley, 2002 (4.baskı). YARDIMCI KİTAPLAR: 1. F. L. Pedrotti, L. S. Pedrotti, L. M. Pedrotti, Optik, Çeviri Editörü Metin Özdemir, Palme Yayıncılık, 2014. 2. R. A. Serway, R. J. Beichner, Fen ve Mühendislik için Fizik-I,Saunders College Publishing, 2000 (5.baskı). 3. H. D.Young, R. A. Freedman, Üniversite Fiziği-1, Pearson, Addison Wesley, 2008 (12.baskı). 4. N. Goca, Kültür Eğitim Vakfı, 1996.


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 80
Laboratuvar 1 20
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rehberli Problem Çözümü 14 1 14
Takım/Grup Çalışması 10 1 10
Deney 10 1 18
Rapor Hazırlama 10 2 20
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Deney Sonrası Quiz 10 0 2
Quiz için Bireysel Çalışma 10 1 10
Toplam İş Yükü (saat) 160

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 0 3 4 2 4 3 5 5 3 4 3 4
ÖÇ 1 3 4 1 1 5 1 1 4 4 3 2
ÖÇ 2 1 1 5 5 1 4 5 3 1 5 3
ÖÇ 3 4 3 3 2 3 5 3 4 1 2 4
ÖÇ 4 5 5 5 1 4 5 5 2 4 1 4
ÖÇ 5 5 5 3 3 4 2 1 4 3 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek