GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FİZ414 TEORİK FİZİK YÖNTEMLERİ II Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, atom ve moleküllerdeki olaylar relativistik olmayan kuantum mekaniği çerçevesinde anlatılabilir. Öte yandan, bu derste, Schrödinger denklemi varyasyon ilkesinden türetilir. Zamana bağlı Schrödinger denklemi kuantum olaylarının gelişimini tasvir eder. Bu açıdan çeşitli formülasyonlara uygun temsiller öğrencilere anlatılır. Relativistik etkileri görmek için serbest parçacıklar ve elektromanyetik alandaki bir parçacık için Dirac denklemi sunulur. Bu durumda, etkileşme terimlerinin kendiliğinden ortaya çıktığı gösterilir. Bu yolla elde edilen pek çok bilgi çok elektronlu sistemlere uygulanır. Buna ek olarak, bu derste elektromanyetik kublajlı atom ve moleküllerin özellikleri tartışılır, statik alandaki iyonlar gözönüne alınır.



1 Kuantum sistemlerinin temsilleri
2 Yüksek hızlarda mikro fiziksel sistemlerin davranışları.
3 Yüksek hızlardan düşük hızlara geçiş sırasında denklemlerin indirgenmesi.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kuantum sistemlerinin temsilleri. Harmonik osilatör için uygulmalar. Yaklaşık hesap yöntemleri. Fiziksel uygulamalar. Rölativistik kuantum mekaniği. Serbest parçacık için Dirac denklemi. Elektromanyetik kublajlı Dirac Denklemi. Dirac denkleminin Schrödinger denklemine indirgenmesi. Diğer etkileşmeler. Statik elektrik ve manyetik alanlarda atomlar.


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Schrödinger temsilinde kuantum sistemlerinin gelişimi
2 Heisenberg gösterimi
3 Etkileşim temsilleri, harmonik titreşici uygulamaları
4 Yaklaşım yöntemleri
5 Varyasyonel yöntem
6 Uygulamalar
7 Arasınav
8 Pertürbasyon yöntemi
9 Uygulamalar
10 Dirac denklemi
11 Dirac equation with electromagnetic coupling
12 Dirac denkeminin indirgenmesi
13 Spin-orbit
14 Diğer etkileşimler
15 Statik ve manyetik alanda atomlar
16 Final sınavı

1. Wissbluth M., “Atoms and Molecules” Academic Press Inc. (1978) 2. Jones H.F., “Representations and Physics, Groups” Adam Hilger (1990)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 10 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Toplam İş Yükü (saat) 80

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11
ÖÇ 1 5 5 5 5 5 3 4 4 4 5 4
ÖÇ 2 5 4 3 5 5 3 4 3 3 5 4
ÖÇ 3 5 5 4 4 5 5 4 3 3 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek