GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
10420402E11807 CHEMICAL PRODUCTS AND LIFE Seçmeli Ders Grubu 4 7 3,00

Lisans


İngilizce


Kimyanın hayatımızın her alanında yer aldığını gösterebilmek, fayda ve zararlarını öğretebilmek.


Prof. Dr. Yurdanur Akgül Prof. Dr.Tamer Karayıldırım


1 Kimyanın günlük hayattaki uygulamalarını öğrenebilme
2 Ulusal ve uluslararası başlıca sorunların farkında olabilme
3 Kimya bilgisini ve kavramlarını çevre, sağlık, tekstil, gıda, enerji, tarım gibi alanlarda çözüm üretebilmede uygulayabilme
4 Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni kimyasal olayları ve özelliklerini kavrayabilme
5 Kaynak tarayabilme, sunum yapabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Kimya, Asit ve Bazlar, Organik Kimya, Yükseltgenme ve İndirgenme, Polimerler, Gıda ve Gıda Katkı Maddeleri, İlaç kimyası, Ev Temizlik Kimyasalları, Kozmatik, Tarım Kimyası .


Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Tanışma ve Kimyanın Dili, Asit ve Bazlar: deneysel tanımlanmaları, Kuvvetli ve Zayıf asitler, Yaşantımızda kullanılan asit ve bazlar; Antiasitler; Asit yağmurları
2 Organik Kimya:Alkane , alkene ve alkinler ve kullanım alanları ve zararları, Klorlanmıs hidrokarbonların kullanım alanları ve zararları, aldehit , ketonlar, Karboksilik asit, Alkol, fenol, eterler, esterler ve kullanım alanları.
3 Organik Kimya; Alkane , alkene ve alkinler ve kullanım alanları ve zararları, Klorlanmıs hidrokarbonların kullanım alanları ve zararları kullanım alanları ve zararları, aldehit , ketonlar, Karboksilik asit, Alkol, fenol, eterler, esterler, aminler ve kullanım alanları.
4 İndirgenme ve Yükseltgenme. Çevremizde kullandığımız indirgeyiciler ve yükseltgeyiciler ve özellikleri
5 İlaç Kimyası ; Bilimsel ilaç dizaynı, Ağrı kesiciler, Antibakterial ilaçlar, Virüsler ve antiviral ilaçlar, Kansere karşı ilaçlar, beyin aminleri, Anestetikler, depresantlar, ,narkotikler.
6 Rapor Sunma
7 Sorular ve Cevaplar
8 Arasınav
9 Gıda; Tatlı Kimyasallar: şeker, Karmaşık Karbohidratlar: Nişaşta ve Selüloz, Yağlar ve kolesterol ve insan sağlığı.Proteinler; Mineraller: İnorganik kimyasallar ve yaşam; Vitaminler; Gıda katkı maddeleri, Yiyeceklerimizdeki zehirler
10 Rapor Sunma.
11 Ev Kimyasalları; Temizliğin tarihçesi, Sabun, Sentetik deterjanlar Çamaşır makinesi deterjanları, Bulaşık makinesi deterjanları , Yumuşatıcılar, Kozmetik;
12 Kozmetik: Kişisel Bakım Kimyasalları, Dişmacunu, Kolonya, Parfüme ve traş sonrası ürünler. Saç Kimyası.
13 Polimerler ;Doğal Polimerler, Polimer ve kopolimer, Polimerizasyon, Katılma polimerizasyonu, Kondenzasyon polimerizasyonu, Kauçuk ve diğer elastomerler, plastikleştiriciler ve kirlilikler, Plastik ve gelecek, Boyalar
14 Tarım Kimyası; Gübreler,Doğal ve Yapay Gübreler,İnsektititler, Herbasitler ve Defoliantler.
15 Sorular ve Cevaplar
16 Final sınavı

DERS KİTABI: Chemistry for Changing Times; John W.Hill, Terry W.McCreary, Doris K. Kolb


Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.


Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rapor Sunma 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Rapor Sunma 1 14 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 15 15
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 25 25
Toplam İş Yükü (saat) 86

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16 PÇ 17 PÇ 18 PÇ 19 PÇ 20 PÇ 21 PÇ 22
ÖÇ 1 5 4 4 5 5 5 3 3 5 5
ÖÇ 2 5
ÖÇ 3 5
ÖÇ 4 3 5 5
ÖÇ 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek