Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
10420402E11807 | CHEMICAL PRODUCTS AND LIFE | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
İngilizce
Kimyanın hayatımızın her alanında yer aldığını gösterebilmek, fayda ve zararlarını öğretebilmek.
Prof. Dr. Yurdanur Akgül Prof. Dr.Tamer Karayıldırım
1 | Kimyanın günlük hayattaki uygulamalarını öğrenebilme |
2 | Ulusal ve uluslararası başlıca sorunların farkında olabilme |
3 | Kimya bilgisini ve kavramlarını çevre, sağlık, tekstil, gıda, enerji, tarım gibi alanlarda çözüm üretebilmede uygulayabilme |
4 | Teknolojik gelişmeler sonucunda ortaya çıkan yeni kimyasal olayları ve özelliklerini kavrayabilme |
5 | Kaynak tarayabilme, sunum yapabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Kimya, Asit ve Bazlar, Organik Kimya, Yükseltgenme ve İndirgenme, Polimerler, Gıda ve Gıda Katkı Maddeleri, İlaç kimyası, Ev Temizlik Kimyasalları, Kozmatik, Tarım Kimyası .
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Tanışma ve Kimyanın Dili, Asit ve Bazlar: deneysel tanımlanmaları, Kuvvetli ve Zayıf asitler, Yaşantımızda kullanılan asit ve bazlar; Antiasitler; Asit yağmurları | ||
2 | Organik Kimya:Alkane , alkene ve alkinler ve kullanım alanları ve zararları, Klorlanmıs hidrokarbonların kullanım alanları ve zararları, aldehit , ketonlar, Karboksilik asit, Alkol, fenol, eterler, esterler ve kullanım alanları. | ||
3 | Organik Kimya; Alkane , alkene ve alkinler ve kullanım alanları ve zararları, Klorlanmıs hidrokarbonların kullanım alanları ve zararları kullanım alanları ve zararları, aldehit , ketonlar, Karboksilik asit, Alkol, fenol, eterler, esterler, aminler ve kullanım alanları. | ||
4 | İndirgenme ve Yükseltgenme. Çevremizde kullandığımız indirgeyiciler ve yükseltgeyiciler ve özellikleri | ||
5 | İlaç Kimyası ; Bilimsel ilaç dizaynı, Ağrı kesiciler, Antibakterial ilaçlar, Virüsler ve antiviral ilaçlar, Kansere karşı ilaçlar, beyin aminleri, Anestetikler, depresantlar, ,narkotikler. | ||
6 | Rapor Sunma | ||
7 | Sorular ve Cevaplar | ||
8 | Arasınav | ||
9 | Gıda; Tatlı Kimyasallar: şeker, Karmaşık Karbohidratlar: Nişaşta ve Selüloz, Yağlar ve kolesterol ve insan sağlığı.Proteinler; Mineraller: İnorganik kimyasallar ve yaşam; Vitaminler; Gıda katkı maddeleri, Yiyeceklerimizdeki zehirler | ||
10 | Rapor Sunma. | ||
11 | Ev Kimyasalları; Temizliğin tarihçesi, Sabun, Sentetik deterjanlar Çamaşır makinesi deterjanları, Bulaşık makinesi deterjanları , Yumuşatıcılar, Kozmetik; | ||
12 | Kozmetik: Kişisel Bakım Kimyasalları, Dişmacunu, Kolonya, Parfüme ve traş sonrası ürünler. Saç Kimyası. | ||
13 | Polimerler ;Doğal Polimerler, Polimer ve kopolimer, Polimerizasyon, Katılma polimerizasyonu, Kondenzasyon polimerizasyonu, Kauçuk ve diğer elastomerler, plastikleştiriciler ve kirlilikler, Plastik ve gelecek, Boyalar | ||
14 | Tarım Kimyası; Gübreler,Doğal ve Yapay Gübreler,İnsektititler, Herbasitler ve Defoliantler. | ||
15 | Sorular ve Cevaplar | ||
16 | Final sınavı |
DERS KİTABI: Chemistry for Changing Times; John W.Hill, Terry W.McCreary, Doris K. Kolb
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rapor Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Sunma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 86 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | PÇ 17 | PÇ 18 | PÇ 19 | PÇ 20 | PÇ 21 | PÇ 22 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 2 | 5 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | |||||||||||||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 5 | 5 | |||||||||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 |