GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Lisans





1 Sayı sistemlerinin bilgisayar ve devrelerde kullanımını anlayabilme.
2 Matematiksel işlevlerin (çarpım karşılaştırma) lojik fonksiyonlarla nasıl yapıldığını anlayabilme.
3 Lojik fonksiyonların yeni tür ikili işlem yapılarını devrelerde gösterebilme.
4 nand nor xor xnor kapılarla devre tasarımı yapabilme.



[Yok]



Hafta Konular (Teorik) Öğretim Yöntem ve Teknikleri Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı: Kapsamı, gerekçesi, önemi, kural ve gerekleri
2 Yeni Lojik Kapılarının Tanımı NAND ve NOR kapısı XOR ve XNOR kapıları
3 Lojik devrelerin NAND, NOR, XOR ve XNOR kapılarıyla ifadesi.
4 Kodlar 8421, 2421, Excess3 Kodu, Biquinary Kodu, Gray Kodu, Parity Kodu
5 Kod Çözücüler
6 3 lü 4 lü kod çözücüler
7 7 li gösterge ve BCD
8 ARASINAV
9 Kodlayıcılar 4den 2ye, Octaldan Binary’ e öncelikli kodlayıcı,Decimal-Binary, Hexadecimalden Binary’ e
10 MULTIPLEXER (Bilgi seçiciler) 2x1MUX, 4x1 MUX 8x1 MUX, lojik ifadelerin MUX ile gösterilmesi
11 MUX devreleri ile gösterilen lojik ifadelerin belirlenmesi
12 DMULTIPLEXER (Bilgi Dağıtıcıları) 1X2DEMUX, 1X4 DEMUX 1X8 DEMUX
13 MUX devreleri ve DEMUX ile ilgili örnekler
14 Karşılaştırıcılar ve çarpım devresi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 13 3 39
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 38 38
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 69 69
Toplam İş Yükü (saat) 150

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
ÖÇ 1 2 2 3
ÖÇ 2 3 4 3
ÖÇ 3 3 2 3
ÖÇ 4 2 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek