Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MAT3415 | ESNEK HESAPLAMA TEKNİKLERİ | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 7,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, esnek hesaplamalara giriş, yapay sinir ağlarının temelleri, bulanık çıkarsama sistemleri, genetik algoritma, tavlama benzetimi ve melez sistemler konularını öğretmektir.
Dr.Öğr.Üyesi Arif Gürsoy
1 | Yapay sinir ağları hakkında temel bilgilere sahip olma. |
2 | Bulanık çıkarsama sistemleri hakkında temel bilgilere sahip olma. |
3 | Evrimsel algoritmalar hakkında temel bilgilere sahip olma. |
4 | Melez sistemler hakkında temel bilgilere sahip olma. |
5 | Esnek hesaplamalı modeller oluşturabilme. |
6 | Esnek hesaplama tekniklerini matematik ve bilgisayar bilimlerinde karşılaştıkları problemlerde kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Esnek hesaplama teknikleri, yapay sinir ağları, genetik algoritmalar, bulanık mantık, melez sistemler
Hafta | Konular (Teorik) | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Ön Hazırlık |
---|---|---|---|
1 | Esnek hesaplamaya giriş | ||
2 | Yapay sinir ağlarının temelleri | ||
3 | Geri-yayılmalı ağ | ||
4 | Çağrışımlı bellek | ||
5 | Adaptive resonance teori | ||
6 | Rastgele seçim algoritması | ||
7 | Tavlama benzetimi algoritması | ||
8 | ARASINAV | ||
9 | Bulanık küme teorisi | ||
10 | Bulanık mantık temelli sistemler | ||
11 | Genetik algoritma | ||
12 | Genetik algoritma | ||
13 | Melez sistemler | ||
14 | Diğer esnek hesaplama yöntemleri | ||
15 | Esnek hesaplama uygulamaları | ||
16 | YARIYIL SONU SINAVI |
Neural Network, Fuzzy Logic, and Genetic Algorithms - Synthesis and Applications", by S. Rajasekaran and G.A. Vijayalaksmi Pai, (2005), Prentice Hall, Soft Computing and Intelligent Systems - Theory and Application , by Naresh K. Sinha and Madan M. Gupta (2000), Academic Press,. Soft Computing and Intelligent Systems Design - Theory, Tools and Applications", by Fakhreddine karray and Clarence de Silva (2004), Addison Wesley, Neuro-Fuzzy and Soft Computing: A Computational Approach to Learning and Machine Intelligence by J. S. R. Jang, C. T. Sun, and E. Mizutani, (1996), Prentice Hall.
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 70 |
Ev Ödevi | 1 | 30 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 50 | 50 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 60 | 60 |
Ev Ödevi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat) | 202 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | |
ÖÇ 1 | 3 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | |||||||||||
ÖÇ 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | |||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | 4 | 5 |